67,50 Liralık Hedef Fiyat 58 Liraya Düştü
67,50 Liralık Hedef Fiyat 58 Liraya Düştü. Mavi Giyim MAVI bu yıl 6 aylık bilançosunda karılıkta düşüş gösterdi. Şirketin düşen kar rakamı, aracı kurumların hisseye verdiği hedef fiyatlarda da düşüşe neden oldu.

Yayınlama Tarihi: 22.09.2025 15:30
—
Son Güncelleme: 22.09.2025 15:30
67,50 Liralık Hedef Fiyat 58 Liraya Düştü. Mavi Giyim MAVI bu yıl 6 aylık bilançosunda karılıkta düşüş gösterdi. Şirketin düşen kar rakamı, aracı kurumların hisseye verdiği hedef fiyatlarda da düşüşe neden oldu.
Tacirler de Düşürdü
MAVI bu yıl 6 aylık bilançosunda karlılıkta %46 düşüş yaşadı. Şirket geçen yıl 6 aylıkta 2 milyar Liar olan kar rakamını 1 milyar 110 milyon Liraya düşürdü.
Tacirler Yatırım hisse için verdiği 67,50 Liralık hedef fiyatı 58 Liraya revize etti. Hisseyi hala model portföyünde tutan kurum, hissede %50 getiri potansiyeli bekliyor.

Tacirler Yatırım Mavi Giyim MAVI raporu
2Ç25 sonuçlarının ardından Mavi Giyim (MAVI) için 12 aylık hedef fiyatımızı 67,50 TL’den 58,00 TL’ye revize ediyoruz. Bu değişiklik; zayıf LFL (like for like: benzer mağaza satışları; yeni açılan/kapanan mağazalardan arındırılmış aynı mağaza satışları) fiyatlama, kampanya yoğunluğu, mağaza açılış planındaki daha temkinli yaklaşım ve yıl sonu varsayımlarındaki güncellemeleri yansıtıyor. Ancak, yılın ikinci yarısında talepte kademeli iyileşme beklentimiz, finansal giderler üzerindeki baskının hafifleyeceği görüşümüz, ABD yatırımlarının orta vadeli büyümeyi desteklemesi, güçlü net nakit pozisyonu ve mevsimselliğin katkısı nedeniyle olumlu görüşümüzü koruyor ve hissiyi Model Portföyümüzde tutuyoruz. Yeni hedef fiyatın mevcut fiyata göre %50 getiri potansiyeli sunuyor, bu nedenle AL önerimizi koruyoruz.
Çeyrek Özeti. TMS29’a göre 2Ç’de net satışlar 9,56 mlr TL, FAVÖK 1,46 mlr TL (marj %15,2) ile konsensusa paralel gerçekleşirken, ana ortaklık net kârı 231 mn TL ile 371 mn TL’lik piyasa beklentisinin altında kaldı. Net kâr sapmasında reeskont faiz giderleri ve mevduat faiz gelirlerindeki düşüş etkili oldu. Net satışlar yıllık %4, çeyreklik %7 gerilerken; FAVÖK yıllık %7, çeyreklik %29 ve net kâr yıllık %66, çeyreklik %74 düştü. 2Ç’de brüt kar marjı %50,4 (y/y -68 baz puan), FAVÖK marjı %15,2 (y/y -63 baz puan) ve net kar marjı %2,4 (y/y -447 baz puan) seviyesinde gerçekleşti. Şirket çeyreği yaklaşık 4,45 mlr TL net nakit ile kapattı; çeyreklik gerilemede yatırım harcamaları etkili oldu.
Operasyonel Trendler. Çeyrek boyunca 1 yeni mağaza açarak Türkiye’de 351 mağazaya ulaşıldı. 1Y25’te toplam satış alanı ~190 bin m²’ye, ortalama mağaza büyüklüğü ~543 m²’ye yükseldi. LFL performansta TL bazında %5,4 düşüş, adet bazında %1,2 artış görüldü; işlem sayısı %3,7 gerilerken sepet büyüklüğü %1,7 daraldı. Buna rağmen toplam perakende satış adetleri %4,2 arttı. Kanal karması perakende ağırlıklı; gelirlerin büyük bölümü Türkiye’den geliyor. Yurt dışı satışlar sabit kurla büyürken ABD operasyonu pozitif ayrışıyor.
2025 Beklentiler ve Revizyonlar. Şirket 2025 için gelir beklentisini aşağı, FAVÖK marjı beklentisini ise yukarı revize etti. Türkiye’de mağaza açılış hedefi yarıya çekilirken Kuzey Amerika’da 8 mağaza açılışı planı korundu. Yatırım harcamalarının gelire oranı %6 olarak öngörülüyor (Bkz. “Beklentiler (revizyon)” (s. 3)) Diğer taraftan Haziran 2025’te başlatılan 1,0 mlr TL tavanlı geri alım programı devam ediyor; rapor tarihi itibarıyla yaklaşık sermayenin ~%0,37’si geri alındı. Temettü verimi de artan bir eğilimde: 2018’de %1,1 seviyesinde olan verim, 2025’te %3,5’e yükseldi. Son üç yılın ortalama temettü verimi %3,2 civarında.
Değerlendirme. Kısa vadede fiyatlama baskısı ve kampanya yoğunluğu kârlılık üzerinde sınırlayıcı olmaya devam edebilir. Bununla birlikte güçlü nakit pozisyonu, gider disiplinine bağlı maliyet kontrolü, sezon etkisi, ABD operasyonlarındaki güçlü büyüme ve süren geri alımlar hissede aşağı yönlü riskleri sınırlıyor. Orta vadede yeni mağaza açılışları ve stok yönetimindeki iyileşme ile operasyonel performansın kademeli olarak toparlanmasını bekliyoruz.
Tacirler de Düşürdü
MAVI bu yıl 6 aylık bilançosunda karlılıkta %46 düşüş yaşadı. Şirket geçen yıl 6 aylıkta 2 milyar Liar olan kar rakamını 1 milyar 110 milyon Liraya düşürdü.
Tacirler Yatırım hisse için verdiği 67,50 Liralık hedef fiyatı 58 Liraya revize etti. Hisseyi hala model portföyünde tutan kurum, hissede %50 getiri potansiyeli bekliyor.

Tacirler Yatırım Mavi Giyim MAVI raporu
2Ç25 sonuçlarının ardından Mavi Giyim (MAVI) için 12 aylık hedef fiyatımızı 67,50 TL’den 58,00 TL’ye revize ediyoruz. Bu değişiklik; zayıf LFL (like for like: benzer mağaza satışları; yeni açılan/kapanan mağazalardan arındırılmış aynı mağaza satışları) fiyatlama, kampanya yoğunluğu, mağaza açılış planındaki daha temkinli yaklaşım ve yıl sonu varsayımlarındaki güncellemeleri yansıtıyor. Ancak, yılın ikinci yarısında talepte kademeli iyileşme beklentimiz, finansal giderler üzerindeki baskının hafifleyeceği görüşümüz, ABD yatırımlarının orta vadeli büyümeyi desteklemesi, güçlü net nakit pozisyonu ve mevsimselliğin katkısı nedeniyle olumlu görüşümüzü koruyor ve hissiyi Model Portföyümüzde tutuyoruz. Yeni hedef fiyatın mevcut fiyata göre %50 getiri potansiyeli sunuyor, bu nedenle AL önerimizi koruyoruz.
Çeyrek Özeti. TMS29’a göre 2Ç’de net satışlar 9,56 mlr TL, FAVÖK 1,46 mlr TL (marj %15,2) ile konsensusa paralel gerçekleşirken, ana ortaklık net kârı 231 mn TL ile 371 mn TL’lik piyasa beklentisinin altında kaldı. Net kâr sapmasında reeskont faiz giderleri ve mevduat faiz gelirlerindeki düşüş etkili oldu. Net satışlar yıllık %4, çeyreklik %7 gerilerken; FAVÖK yıllık %7, çeyreklik %29 ve net kâr yıllık %66, çeyreklik %74 düştü. 2Ç’de brüt kar marjı %50,4 (y/y -68 baz puan), FAVÖK marjı %15,2 (y/y -63 baz puan) ve net kar marjı %2,4 (y/y -447 baz puan) seviyesinde gerçekleşti. Şirket çeyreği yaklaşık 4,45 mlr TL net nakit ile kapattı; çeyreklik gerilemede yatırım harcamaları etkili oldu.
Operasyonel Trendler. Çeyrek boyunca 1 yeni mağaza açarak Türkiye’de 351 mağazaya ulaşıldı. 1Y25’te toplam satış alanı ~190 bin m²’ye, ortalama mağaza büyüklüğü ~543 m²’ye yükseldi. LFL performansta TL bazında %5,4 düşüş, adet bazında %1,2 artış görüldü; işlem sayısı %3,7 gerilerken sepet büyüklüğü %1,7 daraldı. Buna rağmen toplam perakende satış adetleri %4,2 arttı. Kanal karması perakende ağırlıklı; gelirlerin büyük bölümü Türkiye’den geliyor. Yurt dışı satışlar sabit kurla büyürken ABD operasyonu pozitif ayrışıyor.
2025 Beklentiler ve Revizyonlar. Şirket 2025 için gelir beklentisini aşağı, FAVÖK marjı beklentisini ise yukarı revize etti. Türkiye’de mağaza açılış hedefi yarıya çekilirken Kuzey Amerika’da 8 mağaza açılışı planı korundu. Yatırım harcamalarının gelire oranı %6 olarak öngörülüyor (Bkz. “Beklentiler (revizyon)” (s. 3)) Diğer taraftan Haziran 2025’te başlatılan 1,0 mlr TL tavanlı geri alım programı devam ediyor; rapor tarihi itibarıyla yaklaşık sermayenin ~%0,37’si geri alındı. Temettü verimi de artan bir eğilimde: 2018’de %1,1 seviyesinde olan verim, 2025’te %3,5’e yükseldi. Son üç yılın ortalama temettü verimi %3,2 civarında.
Değerlendirme. Kısa vadede fiyatlama baskısı ve kampanya yoğunluğu kârlılık üzerinde sınırlayıcı olmaya devam edebilir. Bununla birlikte güçlü nakit pozisyonu, gider disiplinine bağlı maliyet kontrolü, sezon etkisi, ABD operasyonlarındaki güçlü büyüme ve süren geri alımlar hissede aşağı yönlü riskleri sınırlıyor. Orta vadede yeni mağaza açılışları ve stok yönetimindeki iyileşme ile operasyonel performansın kademeli olarak toparlanmasını bekliyoruz.