DOAS, FTORO, TTRAK Ne Kadar Kar Açıklayacak Yabancı Bankadan Kar Tahminleri

DOAS, FTORO, TTRAK Ne Kadar Kar Açıklayacak Yabancı Bankadan Kar Tahminleri! Philip Capital borsanın otomotiv devleri için kar tahminlerini açıkladı.

spk-borclanma
Google News
DOAS, FTORO, TTRAK Ne Kadar Kar Açıklayacak Yabancı Bankadan Kar Tahminleri! Philip Capital borsanın otomotiv devleri için kar tahminlerini açıkladı.

Borsa İstanbul' da bir bilanço dönemi daha başladı. Genel anlamda oldukça tatsız başlayan ve böyle tatsız devam etmesi beklenen bilanço süreci boyunca yatırımcılar heyecanlı bir bekleyiş içinde.

Philip Capital borsanın otomotiv devleri DOAS, FROTO ve TTRAK için 2025 yılı ikinci çeyrek kar tahminlerini açıkladı.

DOAS 2Ç25 Beklentileri

Beklenen Bilanço Tarihi: 19 Ağustos 2025

Doğuş Otomotiv’in 6A25 döneminde toptan satış adedi yıllık %12 artışla 93.294 adede yükseldi. Haziran ayında ulaşılan 18.411 adetlik satış ise aylık bazda oldukça güçlü bir performansa işaret etti. Pazar payı açısından değerlendirdiğimizde Doğuş Otomotiv, binek araç segmentinde lider konumda bulunurken binek + hafif ticari segmentte ise ikinci sırada yer alıyor. Genel olarak operasyonel performansa ilişkin görüşümüz olumlu.

Şirketin maliyet yapısının neredeyse tamamının EUR cinsindendir. Dolayısıyla sektördeki diğer oyuncular için sıklıkla EUR/USD paritesinin etkisini öne çıkarsak da DOAS özelinde EUR/TL kurunun seyrinin çok daha belirleyici bir unsur olarak öne çıktığını belirtelim.

2Ç25 döneminde DOAS’ın güçlü operasyonel performansının desteğiyle satış gelirlerinin 58,4 milyar TL seviyesine ulaşmasını, 4,90 milyar TL FAVÖK elde etmesini öngörüyoruz.

Net kâr tarafında, 1Ç25 sonuçlarını olumsuz etkileyen bağış ve ikramiye gibi tek seferlik giderlerin olmaması sayesinde şirketin 1,39 milyar TL net kâr açıklamasını tahmin ediyoruz.

DOAS, mevcut durumda 2025 yılı tahminlerimize göre 2,5x FD/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir.

FROTO 2Ç25 Beklentileri

Beklenen Bilanço Tarihi: 30 Temmuz 2025

Yılın ilk yarısında Türkiye toplam otomotiv pazarı hacim olarak büyürken (%5,1) bu büyümenin büyük ölçüde binek araç segmentinden (%5,4) kaynaklandığını gördük. Çinli markaların yoğun rekabeti ve agresif kampanyalar yurt içinde fiyat seviyelerini aşağı çekti. Engelli ÖTV muafiyetinde yapılan düzenlemenin yalnızca Türkiye’de üretilen araçları kapsaması Ford'un Romanya fabrikalarından çıkan Puma, Kuga ve Courier modellerinin binek segmentindeki satış adetlerini baskıladı. Şirket, yılın ilk yarısında kârlılığı korumak adına kampanya yarışına girmeyerek kontrollü bir hacim yönetimi tercih etti.

Geçtiğimiz yıl LCV tarafında düşük bir baz etkisi mevcuttu. Ford Courier’ın üretim ramp-up süreci pazardaki arzı sınırlamıştı. Bu yıl Ford Courier’in devreye girmesiyle birlikte segmentte rekabet yeniden hız kazandı. Ancak LCV pazarında ticari kredi erişiminin sınırlı kalması, genel olarak büyümeyi baskılayan bir unsur oldu.

Avrupa’da hem van hem de ağır ticari segmentlerinde daralma yaşanırken, Ford bu ortamda rekor seviyede pazar payı elde etti. Şirketin sunduğu değer önerisi ve müşteri odaklı servis çözümleri (örneğin uzaktan servis hizmeti) bu başarının arkasındaki temel etkenler olarak öne çıkıyor. Ayrıca FROTO, Ford'un Avrupa’da sattığı ticari araçlarının %78'ini ve Puma modeliyle, Ford'un Avrupa'da sattığı binek araçların %40’ını kendisi üreterek Ford performansına katkıda bulunuyor.

İhracat tarafında İlk üç ayda ramp-up kaynaklı %3’lük düşüşün, VW kontratının kademeli olarak devreye girmesiyle birlikte Mayıs ayı ile birlikte toparlanmaya dönüşmesini bekliyoruz. Döviz cephesinde EUR/USD paritesinin Euro lehine hareket etmesi gelir tarafını olumlu etkilerken, ithal edilen araç ve parça maliyetleri nedeniyle gider tarafını ise yukarı çekiyor. Elektrikli araçların ürün karmasındaki payının artması da batarya maliyeti nedeniyle satılan araç başına maliyeti yukarı çekiyor ve yurtiçi fiyat rekabeti EV marjlarını baskılıyor.

Özetle 2Ç25’te güçlü ihracat ivmesiyle 188,2 milyar TL ciro ve 11,5 milyar TL FAVÖK bekliyor, iç pazarda yoğun rekabet ve artan EV maliyetleri nedeniyle 6,1 milyar TL net kâr öngörüyoruz.

TTRAK 2Ç25 Beklentileri

Beklenen Bilanço Tarihi: 28 Temmuz2025

TTRAK, yılın ilk yarısında zayıflayan talep ve sıkılaşan kredi koşulları nedeniyle operasyonel olarak zorlayıcı bir dönem geçirdi. Şirketin 6A25 döneminde üretilen traktör sayısı yıllık bazda %38 azalarak 15.563 adet seviyesine gerilerken, ihracat adetleri %37 düşüşle 5.163 adete, yurt içi satışları ise %44 düşüşle 9.556 adete indi.

Sıkı para politikası koşullarının getirdiği kredi daralması, zirai alanda yaşanan belirsizlikler ve ertelenen traktör alımları nedeniyle operasyonel görünüm olumsuz etkilenmeye devam ediyor. Bu faktörlerin etkisiyle şirketin 2Ç25 döneminde satış gelirlerinin hacim bazlı daralmadan kaynaklı olarak 11,45 milyar TL seviyesine gerilemesini bekliyoruz.

Aynı dönemde FAVÖK'ün 1,03 milyar TL seviyesinde gerçekleşeceğini öngörürken net kârın ise 255 milyon TL düzeyinde açıklanmasını bekliyoruz.


















 
Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<