Migros’un 2025 Sonu Mağaza Açma Hedefi: 250 Mağaza!!!
Migros’un 2025 Sonu Mağaza Açma Hedefi: 250 Mağaza!!! MGROS 2025 Yılı 3.Çeyreğinde Finansal Sonuçlarını Açıkladı. Şeker Yatırım MGROS 3Ç25 Finansal Sonuçlarını Değerlendirdi. İşte O Değerlendirmenin Detayları...
Büşra Bulut
Migros’un 2025 Sonu Mağaza Açma Hedefi: 250 Mağaza!!! MGROS 2025 Yılı 3.Çeyreğinde Finansal Sonuçlarını Açıkladı. Şeker Yatırım MGROS 3Ç25 Finansal Sonuçlarını Değerlendirdi. İşte O Değerlendirmenin Detayları...
3Ç25’te güçlü finansal sonuçlarla beklentilerin üzerinde net kar…
Migros 3Ç25’te TMS-29’a göre RT ort. beklentisi 1.913mn TL’nin ve bizim beklentimiz 2.083mn TL’nin oldukça üzerinde 3.949mn TL net kar açıkladı (3Ç24: 4.208mn TL net kar). Net finansman ve vadeli alım faiz giderleri net karı baskılasa da kuvvetli faaliyet karlılığı ve parasal kazanç 3Ç25’te net kar üzerinde etkili oldu.
TMS-29 etkileri dahil Şirket, yıllık %7,7’lik artışla 106.883mn TL net satış geliri elde etti (3Ç24: 99.287mn TL) (RT Ort.: 106.236mn TL, Şeker: 106.045mn TL). 3Ç25’te; birebir mağazalarda reel sepet ve trafik büyümesi, e-ticaret kanallarının net pozitif katkısı (tütün & alkol hariç 9A25’te satışlardaki payı: %20,4) gelirlerdeki artışta rol oynadı.

Online kanallarının katkısı, online hizmet veren mağaza sayısında (3Ç24: 1.289 adet, 3Ç25: 1.881 adet) artış ve sezonluk mağazaların güçlü performansı 3Ç25’te ciro büyümesini destekledi. Etkili promosyonlar & çoklu kanallarda büyüme stratejisiyle modern FMCG pazarında Şirket 9A25’te %16,8’lik (9A24: %16,2), toplam FMCG pazarında ise %10,1’lik (9A24: %9,5) pazar payı elde ederken mağaza sayısı ise 9A25’te 3.730 oldu.
Şirket, TMS-29 dahil 3Ç25’te 9.412mn TL’lik FAVÖK yaratırken (3Ç24: 7.577mn TL) (RT ort.: 7.727mn TL, Şeker: 7.866mn TL) FAVÖK marjı stoklardaki enflasyon düzeltmesi etkisinin düşmesiyle 1.2 yp artarak %8,8’e yükseldi. Brüt kâr marjı ise vadeli alım faizlerindeki olumlu etkiyle %25,1’e (3Ç24: %24,4) ulaştı.
Operasyonlardan yaratılan güçlü nakit akışı sayesinde borç pozisyonunda önemli ölçüde iyileşme sağlayan Migros’a olan olumlu bakışımızı korumaya devam ediyoruz. Şirket'in 3Ç25 sonu finansal borcu (TMS-29 dahil, TFRS-16 hariç) yıllık %30 düşerek 1.445mn TL seviyesine geldi. Şirket’in 3Ç25 sonu net nakit pozisyonu yıllık %4 artarak 29.637mn TL’ye ulaşırken (TRFS-16 hariç) SNA 3Ç24’teki varlık satışlarından tek seferlik nakit girişlerinin etkisiyle düşerek 7.653mn TL’ye (varlık satışları hariç: yıllık +%19) geriledi.
2025 Beklentileri: Migros 2025’te TMS-29 dahil %6-%7’lik (Önceki: %8-%10) reel satış büyümesi, %6,5 (Önceki: ~%6,0) FAVÖK marjı beklemektedir. Migros’un 2025 sonu mağaza açma hedefi ~250 mağaza, yatırım harcaması/satışlar beklentisi %2,5-%3,0 aralığındadır.
WhatsApp’ta özel haber grubumuza katılmak için buraya tıklayın! Katılım ücretsizdir!