Otomotiv Devinde Kar %36 Düştü Ama 3,9 Milyar TL Nakit Girişi Sağlandı

Otomotiv Devinde Kar %36 Düştü Ama 3,9 Milyar TL Nakit Girişi Sağlandı. Borsanın dev otomotiv şirketi Doğuş Otomotiv DOAS bu yılın 3. çeyrek bilançosunu açıkladı. Şirket karlılığında düşüş gözlemlenirken, şirketin nakit girişi rakamları dikkat çekti.

hedef-fiyat-ttrak
Google News
Otomotiv Devinde Kar %36 Düştü Ama 3,9 Milyar TL Nakit Girişi Sağlandı. Borsanın dev otomotiv şirketi Doğuş Otomotiv DOAS bu yılın 3. çeyrek bilançosunu açıkladı. Şirket karlılığında düşüş gözlemlenirken, şirketin nakit girişi rakamları dikkat çekti.

DOAS bu yıl 3. çeyrek bilançosunda 5.025.113.000 TL kar rakamı açıkladı. Şirket geçen yıl 3. çeyrekte açıkladığı kar rakamını %36 düşürdü. ALB Yatırım şirketin finansal tablolarını inceledi. Karlııkta gözlenen düşüşe rağmen  net 3,9 milyar TL nakit girişi dikkat çekici bulundu.



ALB Yatırım DOĞUŞ OTOMOTİV SERVİS VE TİCARET A.Ş. 2025 3. Çeyrek Finansal Sonuç Değerlendirmesi

2025 yılının ilk dokuz ayında operasyonel anlamda alışılageldik stabilizasyonundan uzak bir performans sergileyen DOAS, Skoda hariç toptan satış adetlerini yıllık %12 artarak 107.646 adede ulaştırmış, hasılatını ise %6 artışla 170,9 milyar TL’ye yükseltmiştir. Cirodaki artış karlılık tarafına aynı ölçekte yansımamış akabinde marjlarda da belirgin bir zayıflama gerçekleşmiştir.

Brüt kar marjı ilgili dönemde %16,6’dan %13,3’e düşmüştür. FAVÖK, %31 daralarak 13,1 milyar TL’ye, esas faaliyet karı ise %37 gerileyerek 10,7 milyar TL’ye gerilemiştir. Net kar 5,05 milyar TL ile yıllık bazda %37 düşmüştür. Bu düşüşe rağmen özkaynak yöntemiyle değerlenen yatırımların 1,3 milyar TL’lik katkısı net karı destekleyen en güçlü kalem olmuştur.

Şirketin bilançosunda en belirgin kırılma stok yönetiminden kaynaklanmıştır. Stoklar yıl sonuna göre %113 artarak 41,2 milyar TL’ye, stoktaki araç adedi ise %106 artışla 29.128’e yükselmiştir. Stok artışı işletme faaliyetlerinden 12,4 milyar TL negatif nakit akışına yol açmış ve borçlanmayı artırmak zorunda kalmıştır. Bu çerçevede net borç, yıl sonundaki 3,4 milyar TL seviyesinden 23,8 milyar TL’ye çıkmıştır.

Gelir Tablosu Görünümü

Hasılat 3Ç2025 döneminde %6 artışla 170,9 milyar TL’ye yükselmiştir. Bu artışta otomotiv pazarındaki %12’lik büyüme ve Skoda hariç satış adetlerindeki %12’lik artış belirleyici olmuştur. Brüt karlılık tarafında baskı devam etmektedir. Satışların maliyeti hasılat artış temposunun üzerine çıkarak brüt karı %22,7 milyar TL’ye düşürmüş, marj ise 330 baz puan daralarak %13,3 seviyesine gerilemiştir.

Faaliyet giderleri yıllık %19 artışla 13,3 milyar TL’ye yükselmiş, özellikle 3,1 milyar TL bağış ve yardımları da içeren genel yönetim giderlerindeki artış baskıyı artırmıştır. FAVÖK %31 düşerek 13,1 milyar TL’ye, FAVÖK marjı %7,7’ye inmiştir. Esas faaliyet karı 10,7 milyar TL’ye gerilemiş marj ise %6,3 olmuştur.

3Ç25 döneminde net finansman giderleri %138 artarak 5,5 milyar TL’ye yükselmiştir. Artan kredi faizleri ve kur farkı giderleri bu yükselişin ana sebeplerini oluşturmuştur. Tüm etkiler sonucunda net kar %37 düşüşle 5,05 milyar TL’ye gerilemiş, net kar marjı %3’e inmiştir.

Bilanço Analizi

2025 dokuz aylık dönemde bilançodaki ana baskı unsurunu stoklardaki ciddi artış oluşturmuştur. 2024 yıl sonunda 19,3 milyar TL olan stoklar, %113 artışla 41,2 milyar TL’ye yükselmiştir. Yoldaki mallar 20,9 milyar TL’ye, ticari mallar 18,1 milyar TL’ye çıkmıştır. Stok devir süresi 36 günden 76 güne yükselmiştir. Stoklardaki sert artış şirketin nakit pozisyonunu etkilemiş, nakit ve nakit benzerleri yıl sonundaki 11,8 milyar TL’den 3,0 milyar TL’ye gerilemiştir.

Finansal borçlar %77 artarak 26,8 milyar TL’ye yükselmiştir. Net borç, 31 Aralık 2024’teki 3,4 milyar TL’den 30 Eylül 2025 itibarıyla 23,8 milyar TL’ye yükselmiş; Net Finansal Borç/Özkaynak oranı %0,35 seviyesine çıkmıştır.

Nakit Akış Görünümü

Şirket dönem boyunca 5,05 milyar TL net kar üretmiş olmasına rağmen işletme faaliyetlerinden 12,4 milyar TL negatif nakit akışı yaratmıştır. Bu bozulmanın ana nedeni, stoklardaki 21,9 milyar TL’lik artışın etkilediği 17,6 milyar TL’lik işletme sermayesi bozulmasıdır. Yatırım faaliyetlerinde 2,9 milyar TL CAPEX gerçekleştirilmiş ve iştiraklerden 1,3 milyar TL temettü alınmıştır. Bu kapsamda yatırım faaliyetlerinden 862 milyon TL net nakit çıkışı olmuştur. Finansman tarafında şirket 16 milyar TL kredi kullanmış, 4,4 milyar TL geri ödeme yapmış; 6,8 milyar TL temettü ve 2,6 milyar TL faiz ödemesine rağmen net 3,9 milyar TL nakit girişi elde edilmiştir.

Operasyonel Gelişmeler

Şirket 3Ç2025 döneminde Skoda dahil toplam 139.057 adet satış gerçekleştirmiş, binek araçta %15,7 pazar payı ile liderliğini sürdürmüş ve toplam pazar payı %14,3 olmuştur.

Ağustos ayında IFC ile 100 milyon Euro tutarında 6 yıl vadeli kredi sözleşmesi imzalanmış, Eylül ayında ise bir Girişim Sermayesi Yatırım Fonu’na yatırım kararı alınmıştır. 2025 Yılı Beklentileri Şirket yönetimi yılın tamamına ilişkin beklentilerini korumuştur:
•Toplam otomotiv pazarı: 1,3 milyon adet
•DOAS satış adetleri (Skoda hariç): 150 bin adet
•Yatırım harcamaları: 5 milyar TL

Son dakika önemli diyorsanız… Sadece çok özel haberler anında ve hızlıca telefonunuza, WhatsApp’a gelsin diyorsanız… 👉 Tıklayın ve kaydolun!

Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<