Türk Hava Yolları %57 Primlenirse Borsayı Peşinden Sürükler!

Türk Hava Yolları %57 Primlenecek Borsayı Peşinden Sürükleyecek! THYAO hissesinin borsamızın lokomotifi olduğunu bütün borsacılar bilir. Hissede olası %57 prim, tabi ki borsanın tamamını da peşinden sürükleyecektir.

açığa satışların gözdesi thyao’nın son dönem açığa satışları!
Google News

Türk Hava Yolları %57 Primlenecek Borsayı Peşinden Sürükleyecek! THYAO hissesinin borsamızın lokomotifi olduğunu bütün borsacılar bilir. Hissede olası %57 prim, tabi ki borsanın tamamını da peşinden sürükleyecektir.

Kuveyt Türk Yatırım THYAO hissesi için hedef fiyat raporu yayınladı. Kurum hisse için AL tavsiyesi verirken hedef fiyat olarak da 454 Lira tespit etmiş.

THYAO günlük grafik:

 

 

Kuveyt Türk THYAO raporu:

Türk Hava Yolları için hedef fiyatımızı %57 yükselişe işaret eden 454 TL/hisse olarak belirlerken, tavsiyemizi “AL” olarak paylaşıyor ve araştırma kapsamımıza dahil ediyoruz. Türk Hava Yolları’nın, i) güçlü kargo operasyonları, ii) 2033 stratejisi kapsamında önemli büyüme hedefleri, iii) AJet ile Avrupa ve Orta Doğu’da pazar rekabeti, iv) risklere rağmen hala güçlü seyreden turizm sezonu ve v) sağlam bilanço yapısı kaynaklı etkili borç azaltmabilme kabiliyeti dolayısıyla ön plana çıkmasını bekliyoruz. THY’yi aynı zamanda Kuveyt Türk Yatırım Model Portföyü’ne ekliyoruz. Şirket, 2024T göre 3,9x F/K ve 4,3x FD/FAVKÖK çarpanlarıyla işlem görmektedir. ▪ Turkish Cargo’nun zirve yolculuğu. Türk Hava Yolları, başta Covid-19 salgını olmak üzere son dönemde yaşanan bölgesel ve yerel çatışmalar ile tedarik zinciri sorunlarından kaynaklanan zayıf yolcu talebini güçlü kargo gelirleri sayesinde telafi etmeyi başarmıştır. 2023 son çeyreği ile başlayan jeopolitik gerginliklerin etkisiyle Kızıldeniz’de yaşanan sıkıntılar ve güçlü e-ticaret hareketliliği sayesinde THY 9A24’te yıllık %26,5 artışla 1,5 milyon ton kargo taşırken, kargo gelirleri %41 artarak 2.546 milyon dolara yükseldi. Ayrıca bu dönemde kargo fiyatları yıllık %11 artışla 1.695 dolar/ton oldu. THY’nin kargo gelirleri bu dönemde toplam cirodan %14,9 pay aldı. Havacılık şirketlerinin artık vazgeçilmez bir gelir kalemi olan kargo gelirlerinin dünyada yaşanan gerginlik dolayısıyla gelir çeşitlendirmesinde bir fırsat olduğunu ve öneminin giderek artabileceğini düşünüyoruz. Türk Hava Yolları için kargo hacminin 2024 yılında %21 artarak 2,01 milyon ton ve tarifenin %8 artışla 1.690 dolar/ton seviyesine yükselmesini tahmin ediyoruz. Böylece 2024 yılında kargo gelirinin yıllık %31 artışla 3.392 milyon dolara yükselmesini ve toplam ciro içindeki ağırlığının %15’e yükselmesini öngörüyoruz. Kargo gelirlerinin toplam ciro içindeki payının önümüzdeki yıllarda %16 – 17 (2024T-2029T ort: %16) bandında konsolide olmasını bekliyoruz. Şirket’in 2033 hedefi doğrultusunda 150 noktaya varış ve 9,5 milyar dolar kargo geliri elde etme hedefi bulunmaktadır. ▪ Yolcu birim gelirlerinde “normalleşme” THY’nin pandemi sonrası uyguladığı strateji ve yüksek talep ortamı, yolcu birim gelirlerinde toparlanmayı beraberinde getirdi. Küresel ölçekte devam eden jeopolitik gerilimler, uçak üretiminde yaşanan darboğaz ve motor problemlerine rağmen, geniş uçuş ağıyla büyümesini sürdüren THY’nin 2023 yılında yolcu birim geliri (R/Y) %4 artarak 9,14 USc ile rekor seviyeye yükseldi. 2024 yılına başlarken, küresel havacılık şirketlerinde görülen güçlü kapasite artışı ile dünya genelinde yolcu kapasitesinin pandemi öncesi seviyeye yükselmesi, düşük maliyetli hava yolu şirketleriyle artan rekabet ortamı, yüksek faiz döngüsü ve jeopolitik risk kaynaklı zayıf talebin yolcu birim gelirleri üzerindeki etkileri görülmeye başlandı. 9A24’te %4,2 düşerek 8,9 USc’ye gerileyen yolcu birim gelirlerinin 2024 yılı tamamında %4 düşüşle 8,8 USc olmasını bekliyoruz. R/Y’nin 2014’te bu yana ortalamasına baktığımızda 7,8 USc seviyesinde bulunuyor. Tahminlerimiz, THY’nin geniş uçuş ağı, aktif kapasite yönetimi ve 2033 büyüme stratejisini göz önüne aldığımızda yolcu birim gelirlerinin eski ortalamalardan ziyade “yeni normal” olarak nitelendirdiğimiz 8,8 USc bandında normalleşmeye işaret etmektedir. ▪ Her alanda rekabet “AJet” Türk Hava Yolları, Avrupa ve Orta Doğu bölgelerinde değişen pazar dinamiklerine karşılık vermek üzere AnadoluJet stratejisini yeniden dizayn etmiştir. THY bu süreçte AnadoluJet’in “rekabet gücünü artırıcı, filo ve dijital dönüşümü ile dikkat çeken, gelir ve maliyet kompozisyonu sayesinde rekabetçi ve yeni marka konumlandırması ile kurumsal bir kimlik kazandırma çalışmaları gerçekleştirmiştir. 2024’te operasyonlarına başlayan AJet ile Avrupa ve Orta Doğu’daki etkinliğinin güçlendirilmesi ve üretimde dış hatların ağırlığının artırılması hedefleniyor. 3Ç24’te 102 adet uçak ve 161 hat ile hizmet veren AJet’in önümüzdeki 10 yıl içinde filosunu yeni nesil uçaklarla büyütmesi ve 200 uçaklık bir filoya ulaşması hedeflenmektedir. THY’nin AJet stratejisi sayesinde uzun vadeli dönemde düşük maliyetli hava yolu şirketlerinden pazar payı kazanımı, yolcu sayısında yaşanabilecek artışı önemsiyor ve finansal performans üzerinde destekleyici olmasını tahmin ediyoruz. ▪ Riskler. i) Jeopolitik riskler, ii) artan yakıt maliyetleri, iii) sektörde rekabet kaynaklı bilet fiyatlarında olası düşüşler, iv) salgın hastalıkların artış göstermesi, v) zayıf turizm sezonu ve vi) yüksek kur dalgalanmaları temel risk faktörleri olarak sıralanabilir

Turkish Cargo’nun zirve yolculuğu. Türk Hava Yolları, başta Covid-19 salgını olmak üzere son dönemde yaşanan bölgesel ve yerel çatışmalar ile tedarik zinciri sorunlarından kaynaklanan zayıf yolcu talebini güçlü kargo gelirleri sayesinde telafi etmeyi başarmıştır. Turkish Cargo, pandemi döneminde olduğu gibi bu dönemde de geçmişten gelen tecrübesi, hızlı ve isabetli karar alma mekanizmaları, güçlü ve son teknoloji altyapısıyla pazar payını artırmayı başarmış ve küresel ölçekte hava kargo taşıyıcıları arasında yükselişini sürdürmüştür. Pazar payı ve küresel sıralamada yaşanan istikrarlı ve keskin yükseliş, Turkish Cargo’yu son 20 yılda yıllık ortalama %17 büyüme oranı ve sektörde birçok rakibinin üzerinde performansla dünyanın en hızlı büyüyen hava kargo markalarından birine dönüştürmüştür. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) kilometrelendirilmiş tonaj verilerine göre 2010 yılında 33’üncü sırada olan Turkish Cargo, 2023 yılında gösterdiği güçlü performans sayesinde aylık bazda yedi kez kendisini üçüncülüğe taşımış ve tarihinde ilk defa kümüle bazda ise %5,2 pazar payıyla 4’üncü sıraya yükseltmiştir. Turkish Cargo 3Ç24 itibariyle Dünya’da ilk üç hava kargo taşıyıcısından biri konumundadır.

2023 yılında dünya genelindeki yüksek enflasyon, global talepte görülen zayıflama, artan yolcu uçaklarının alt (belly) kapasitesi ve jeopolitik risklerdeki dengelenmenin etkisiyle kargo fiyatları yıllık %30 düşerek, 1.565 dolar/ton seviyesine geriledi. Global kargo fiyatlarındaki düşüşe paralel olarak THY’nin kargo gelirleri 2023 yılında %30 düşüşle 2.596 milyon dolar oldu. Ancak hala kargo gelirlerinin pandemi öncesi seviyelerin %43 üzerinde seyrettiğinin altını çizmek gerektiğini düşünüyoruz. Turkish Cargo 1Y24’te taşınan kargo miktarını yıllık %32 artırarak 989,4 bin ton seviyesine yükseltirken, kargo gelirleri aynı dönemde %37 artarak 1,6 milyar dolar oldu. Ayrıca bu dönemde kargo fiyatları yıllık %4 artarak 1.653 dolar/ton olurken kargo gelirlerinin ciro içindeki payı %15,7 olarak gerçekleşti. Hatırlanacağı üzere kargo gelirlerinin ciro içindeki payı pandemi döneminde yaşanan kapanmalar nedeniyle düşen yolcu gelirleri ve artan kargo gelirleri sayesinde %40 düzeylerinde gerçekleşmişti. Havacılık şirketlerinin artık vazgeçilmez bir gelir kalemi olan kargo gelirlerinin dünyada yaşanan gerginlikler dolayısıyla öneminin giderek artabileceğini tahmin ediyoruz. Bu sebeple THY’nin kargo gelirlerinin ciro içindeki payının önümüzdeki yıllarda %16 - %17 (2024T-2029T ort: %16) bandında konsolide olmasını bekliyoruz.

2023 yılı son çeyreğinde artan jeopolitik gelişmeler sonrası Kızıldeniz’de yaşanan kapanmalar ile 2024 yılına güçlü başlayan e-ticaret segmenti kargo gelirlerini destekliyor. Kuveyt Türk Yatırım Araştırma olarak Türk Hava Yolları için kargo hacminin 2024 yılında %21 artarak 2,01 milyon ton, tarifenin %8 artışla 1.690 dolar/ton seviyesine yükselmesini tahmin ediyoruz. Böylece 2024 yılında kargo gelirinin yıllık %31 artarak 3.392 milyon dolara yükselmesini ve toplam ciro içindeki ağırlığının %15’e ulaşmasını öngörüyoruz

Tüm bunlara ek olarak şirketin 2033 hedefi doğrultusunda 150 noktaya varış ve 9,5 milyar dolar kargo geliri elde etme hedeflerinin olduğunu hatırlatmak isteriz. Ayrıca İstanbul Havalimanı’ndaki yüksek teknolojiyle donatılan, dünyanın en büyük hava kargo terminallerinden biri olan SmartIST’in sunduğu imkanlar ve THY’nin güçlü marka değeri ve yaygın uçuş ağı sayesinde 2033 yılında taşınan yük miktarını 3,9 milyon tona çıkarmayı hedeflemektedir. Turkish Cargo filosu, uçuş ağı, altyapısı ve tesisi ile nitelikli iş gücünü her geçen gün güçlendirmeye ve çağın gereklerine uygun şekilde geliştirmeye devam etmektedir. Bu anlamda Turkish Cargo geçmişten bu yana süregelen istikrarlı yükselişini güçlü atılımlarla sürdürürken, 2028 ve 2033 stratejilerinde işaret edilen zirve hedefine de emin adımlarla yürüdüğünü görmekteyiz. Aynı zamanda Turkish Cargo için; i) Türkiye’nin ideal konumu ve artan ticaret hacmi, ii) Dünya’da güçlü büyümesi ile dikkat çeken e-ticaret segmentinden pay alma imkanı, iii) Asya ve ticaret ortaklıkları sayesinde büyüme fırsatı ve iv) Intermodal taşımacılık için entegre çözümler sunması kargo gelirlerine yönelik fırsatlar olarak değerlendiriyoruz.

SONUÇ:

Türk Hava Yolları değerlemesinde dolar bazlı indirgenmiş nakit akımları analizi (İNA) ve benzer piyasa çarpanları analizi yöntemlerini kullandık. Her iki yönteme eşit ağırlık (%50 - %50) vererek, Türk Hava Yolları hedef özsermaye değerine ulaşıyoruz. İndirgenmiş nakit akımları analizi senaryomuz 14.079 milyon dolar özsermaye değerine işaret ederken, 2024T ve 2025T FD/FAVKÖK benzer piyasa çarpan analizi senaryomuz 15.783 milyon dolar ortalama değere işaret etmektedir. 2024T FD/FAVKÖK’e %30 2025T FD/FAVÖK çarpanına %70 ağırlık verilmiştir. Özetle; Türk Hava Yolları için 12 ay ileri ağırlıklandırılmış hedef piyasa değerimiz 14.931 milyon dolardır. Bu hisse başı 10,8 dolara denk gelmekte olup, dolar bazında yükseliş potansiyeli %28,6’dır. Orta Vadeli Program (OVP) ve Kuveyt Türk Yatırım Araştırma tahminlerimize göre 2025 ortalama USD/TL tahminimiz 42TL olup, Türk Hava Yolları için 12 ileri hedef fiyatımız hisse başına 454 TL ve yükseliş potansiyeli %57’dir.

 

 

 

 

 

 

 

Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<