17 Sektöre DİKKAT! Kasım Kampanyaları Kart Harcamalarına Yansıdı

17 sektöre DİKKAT! Kasım kampanyaları kart harcamalarına yansıdı. Kart harcamalarına ilişkin tüm detaylar aracı kurum tarafından değerlendirildi.

kart-harcamalari
Google News

17 sektöre DİKKAT! Kasım kampanyaları kart harcamalarına yansıdı. Kart harcamalarına ilişkin tüm detaylar aracı kurum tarafından değerlendirildi.

Aracı kurumlardan Marbaş Menkul Değerler, 28 Kasım haftasındaki kart harcamalarına yönelik raporunu paylaştı. Bu ay daha çok mu kart harcadık? Nerelere kart geçtik? İşte tüm detaylar..

  • "Kart harcamalarına baktığımızda Ekim'e nazaran hareketlerin görece sınırlı olduğu izlerken Kasım ayı boyunca gerçekleşen yoğun kampanya döneminin dalgalanma ve sektörel bazlı hareketlerde etkisi olduğunu unutmamakla birlikte Kasım ayının son haftasının kampanya etkisinin en yoğun olduğu hafta olduğunu görmekteyiz. Kasım enflasyonunun geneline baktığımızda gıda grubu hariç kampanya etkisinden söz etmenin mümkün olduğunu görmekteyiz."
  • "Akaryakıt harcamalarında Kasım ayı başındaki zam etkisiyle beraber uzun soluklu yükselişin ve yüksek sezonun ardından ortalamaların altına geri çekildiğini takip etmekteyiz.
  • "Gıda tarafında Kasım enflasyonunda da gördüğümüz üzere etkinin kırıldığını ve negatif enflasyon geldiğini görmekteyiz. Sektörün geneli için gidişatın yakından takip edilmesi gerektiğini belirtmek isteriz."
  • "Eğitim grubunda, mevsimsellik etkisi hariç tutulduğunda, zayıf sektörel koşulların devam ettiği ve zayıf seyrin daha da belirginleştiği gözlemlenmektedir."
  • "Elektrik ve elektronik tarafında kampanya dönemi etkisiyle pozitif ivme sürerken dalgalı bir seyrin hala devam ettiğini görmekteyiz."
​​​​​​​

Kasım Ayı Kampanyaları Nasıl Geçti?

  • "Giyim ve aksesuar zayıf geçen seyrin ardından kampanya etkisiyle hareketlilik görsek de genel anlamda zayıf sinyallerin devam ettiğini görmekteyiz."
  • "Havayolları mevsimsellik etkisiyle birlikte azalış ivmesinin devam ettiğini izlemekteyiz."
  • "Konaklama ve oteller mevsimsellik etkisiyle birlikte azalış ivmesinin sürdüğünü görmekteyiz."
  • "Market ve AVM tarafında Kasım enflasyonunda da gördüğümüz üzere etkinin kırıldığını ve negatif enflasyon geldiğini görmekteyiz. Sektörün geneli için gidişatın yakından takip edilmesi gerektiğini belirtmek isteriz."
  • "Mobilya ve dekorasyon diğer sektörlere nazaran Mobilyacılık sektöründe daha güçlü bir duruş görmekte, talep yönlü etkinin görece güçlü devam ettiğini izlemekteyiz."
  • "Sağlık sektöründe, dalgalı seyrin yerini yükseliş eğilimine bıraktığını, dönemsellik etkisiyle talep artışının devam ettiğini görmekteyiz."
  • "Seyahat ve taşımacılık; mevsimsellik etkisi sebebiyle azalış ivmesinin devam ettiğini görmekteyiz.
  • "Sigorta acente muhasebesel etkilerden kaynaklı iyileşmeler görmekteyiz. 4Q25’te ise dönemsellik etkisi sebebşyke yıl boyu süren pozitif seyrin devamını beklemekteyiz."
  • "Telekomünikasyon tarafında, zam etkisiyle görülen yukarı yönlü hareketlerin ardından yeniden bir normalleşme sürecine girildiği gözlemlemekteyiz."
  • "Yapı Malzemeleri ortalamalarının üzerinde pozitif seyrini sürdüğünü fakat ana etkinin zayıfladığını görmekteyiz."
  • "Yemek tarafında Kasım ayı boyunca yatay ve zayıf seyrin hakim olduğunu görmekteyiz."
  • "BES ortalamalarına paralel yatay zayıf seyrini sürdürdüğünü görmekteyiz.
  • "E-ticaret Kasım ayı boyunca kampanya etkisini gösterdiğini görmekteyiz."

Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<