550 TL nin Altına Düşen BIMAS İçin 800 TL Hedef Fiyat Verildi
550 TL nin Altına Düşen BIMAS İçin 800 TL Hedef Fiyat Verildi. Son günlerde satış yiyen Borsa İstanbul hisseleri iyice ucuzlaştı. Hisseler son hafta gelen yoğun satış dalgasıyla bazı destek fiyatların da altına kadar düştü. Bu hisselerden birisi de Bim Market BIMAS oldu.
Yayınlama Tarihi: 17.11.2025 09:15
—
Son Güncelleme: 17.11.2025 09:15
550 TL nin Altına Düşen BIMAS İçin 800 TL Hedef Fiyat Verildi. Son günlerde satış yiyen Borsa İstanbul hisseleri iyice ucuzlaştı. Hisseler son hafta gelen yoğun satış dalgasıyla bazı destek fiyatların da altına kadar düştü. Bu hisselerden birisi de Bim Market BIMAS oldu.
BIMAS son birkaç gündür, 550 TL fiyatın üzerinde tutunmuş gibi duruyordu. Cuma günü gelen yoğun satış baskısı hisseyi 550 TL destek fiyatın altına kadar düşürdü. Ancak hisse uzun vadede kazanç beklentisi yüksek hisselerden
Alnus Yatırım BIMAS hissesi için 800 TL hedef fiyat açıklayarak AL tavsiyesi verdi.

Alnus Yatırım BIMAS raporu
BİM Birleşik Mağazalar Hasılat Tarafındaki Artış; Faaliyet Kârlarını Desteklemiştir!
Şirketin, 2025/09 döneminde elde ettiği Hasılat; geçen yılın aynı dönemine(2024/09) göre 22,96 Milyar TL(yüzde 4,69) civarında artış göstererek, 512,77 Milyar TL düzeyinde gerçekleşmiştir. Satışların Maliyeti ise; aynı dönemler arasında 8,05 Milyar TL civarında(yüzde 1,99) artmış ve cari dönemde 413,42 Milyar TL olmuştur. Hasılat tarafındaki artışın, Satışların Maliyeti’ndeki artıştan daha yüksek olması(+) sonrasında; şirketin Brüt Kâr kaleminde 14,91 Milyar TL düzeyinde(yüzde 17,66) artış ortaya çıkmış ve cari dönemde 99,35 Milyar TL tutarında yer almıştır. Brüt Kâr Marjı da; geçen seneki yüzde 17,24 seviyesinden yüzde 19,38 düzeyine yükselmiştir.
Şirketin Faaliyet Giderleri; ‘’Personel Giderleri’’ ve ‘’Amortisman Giderleri’’nin büyük orandaki etkisiyle, senelik bazda 9,10 Milyar TL(yüzde 11,27) artış göstermiş ve toplam Faaliyet Giderleri(Genel Yönetim ve Pazarlama-Satış-Dağıtım) 89,91 Milyar TL olmuştur. Geçen yıl(2024/09) finansallarına 340,2 Milyon TL tutarında Diğer Net Esas Faaliyet Gideri kaydeden şirket, cari dönemde ise aynı kaleme 687,2 Milyon TL civarında Gider yazmıştır. Senelik bazda bu iki ana kalemde 9,45 Milyar TL’lik negatif etki ortaya çıkmasına karşın, Brüt Kâr’da ortaya çıkan 14,91 Milyar TL’lik daha güçlü artış sonrasında; şirketin Esas Faaliyet Kârı, 5,46 Milyar TL(yüzde 165,88) tutarında artış göstermiş ve cari dönemde 8,75 Milyar TL düzeyinde gerçeklemiştir. FAVÖK rakamı ise, ‘’Amortisman ve İtfa Payları’’ alt hesabındaki yükselişin Esas Faaliyet Kârına eklenmesi ve buna karşın tek seferlik kalemlerin çıkartılması sonrasında; 9,83 Milyar TL(yüzde 50,27) tutarında artışla 29,38 Milyar TL olmuştur. Bu gelişmeler sonrasında; şirketin Esas Faaliyet Kâr Marjı yüzde 0,67 düzeyinden yüzde 1,71’e ve FAVÖK marjı da yüzde 3,99 seviyesinden yüzde 5,73’e yükselmiştir.
Faaliyet Dışı Kısımda Ortaya Çıkan Yüksek Negatiflik; Cari Yılın Net Kârının Daha Düşük Gelmesine Neden Olmuştur!
Cari dönemde, şirketin çeşitli yatırım fonlarından elde ettiği gelirlerden oluşan ‘’Finansal Yatırımlardan Gelirler’’ alt kaleminin öncülüğünde Net Yatırım Faaliyet Gelirleri; 3,60 Milyar TL civarında(2024/09 döneminde 3,29 Milyar TL) gerçekleşmiştir. Buna karşın, Net Finansman Giderleri ise; ‘’Kiralama Yükümlülüğünden Kaynaklanan Finansman Giderleri’’ alt kalemindeki yükselişin etkisiyle, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,33 Milyar TL artışla 5,79 Milyar TL düzeyinde yer almıştır. Cari dönem finansallarına ayrıca; 11,09 Milyar TL(geçen yıl 6,34 Milyar TL) tutarında Vergi Gideri yazan şirketin, son TMS 29 enflasyon düzeltmesi uygulamasından kaynaklanan Parasal Kazanç tutarı; senelik bazda 6,84 Milyar TL tutarında azalmıştır.
Özetle; Esas Faaliyet Kârından gelen 5,46 Milyar TL’lik pozitifliğe karşın, şirket finansallarının faaliyet dışı kısmında 12,60 Milyar TL negatiflik oluşması sonrasında; Dönem Net Kârı, senelik bazda 7,21 Milyar TL tutarında(yüzde 39,07) azalmış ve 11,25 Milyar TL olmuştur. Bu sebeple, şirketin Net Kâr Marjı da yüzde 3,77’den yüzde 2,19’a gerilemiştir.
Operasyonel Gelişmeler ve Beklentiler;
Şirketin 2025 yılı beklentileri ise şu şekildedir;
• TMS 29 enflasyon muhasebesi uygulaması hariç tutulduğunda yüzde 40 ila yüzde 50 aralığında(yüzde 45 +5/-5), TMS 29 etkisi dahil bakıldığında ise yüzde 6 ila yüzde 10 aralığında(yüzde 8+2/-2) satış büyümesi beklenmektedir.
• FAVÖK marjının; TMS 29 etkisi hariç tutulduğunda yüzde 7,0 ila yüzde 8,0 aralığında(yüzde 7,5 +0,5/-0,5), TMS 29 etkisi dahil bakıldığında ise yüzde 4,5 ila yüzde 5,5 aralığında(yüzde 5,0 +0,5/-0,5) gerçekleşmesi öngörülmektedir.
• Şirketin, yatırım harcamalarının satışlara oranına ilişkin tahmini ise; yüzde 3,5 ila yüzde 4,0 aralığındadır.
Şirketin toplam mağaza sayısı; 2024 Eylül sonunda 13 bin 377 ve 2024 yıl sonunda 13 bin 583 seviyelerinde yer alırken, 2025 Eylül sonu itibarıyla 14 bin 231 rakamına yükselmiştir. Mağazalar içerisinde; 12.568 adetle BİM Türkiye mağazaları, geçen yılın aynı dönemine göre 616 adetlik yeni mağaza açılışı ile öncü olmuştur. Son olarak 329 mağazaya ulaşılan FİLE Türkiye mağazalarında da, 57 adetlik artış yaşanmıştır. Yurt dışı mağa sayıları ise; BİM Fas’ta 139 adetlik yeni mağazanın dahil edilmesi ile 898 ve BİM Mısır’da 42 adetlik artış ile 436 mağazaya ulaşılarak toplamda Bin 334 adete ulaşmıştır.
TMS 29 etkisi hariç tutulduğunda, 2025/09 döneminde ‘aynı mağaza satışları(mağaza başı/günlük TL)’; geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 31,9 oranında artarken, ‘aynı mağaza sepet hacmi(TL/alışveriş başına) de; senelik bazda 36,4 oranında artmıştır. ‘Aynı mağaza trafiği(mağaza başı/günlük)’ ise; geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,3 oranında daralmıştır.
Şirketin, 2025/3.Çeyrekte ürün kategorisine göre satış dağılımında; ‘kendi markalı’ ürünlerinin payı 1 senede yüzde 58’den yüzde 54’e gerilerken, ‘markalı’ ürünlerin payı yüzde 8’den yüzde 10’ya yükselmiştir. ‘Spot’ ve ‘Seçkin’ ürünlerin payı ise; yüzde 9 ve yüzde 1 seviyelerinde sabit kalmıştır. Satış kırılımının coğrafi dağılımında ise; BİM Türkiye’nin payı yüzde 87’den yüzde 85’e gerilerken, FİLE Türkiye’nin payı yüzde 6’dan yüzde 8’e, BİM Fas’ın payı yüzde 4’den yüzde 5’e yükselmiştir. BİM Mısır’ın payı ise; yüzde 1 seviyesinde sabit kalmıştır.
Şirketin 2025/3.Çeyreğindeki Yatırım Harcamaları tutarı; TMS 29 etkisi dahil tutulduğunda 4,78 Milyar TL civarında olurken; yatırım harcamalarının hasılata oranı da yüzde 2,7 düzeyinde gerçekleşmiştir. 9 aylık olarak ortaya çıkan rakam ise; yüzde 3’lük oran ile 15,54 Milyar TL olmuştur.
Şirketin 2025 yılı beklentileri ise şu şekildedir;
• TMS 29 enflasyon muhasebesi uygulaması hariç tutulduğunda yüzde 40 ila yüzde 50 aralığında(yüzde 45 +5/-5), TMS 29 etkisi dahil bakıldığında ise yüzde 6 ila yüzde 10 aralığında(yüzde 8+2/-2) satış büyümesi beklenmektedir.
• FAVÖK marjının; TMS 29 etkisi hariç tutulduğunda yüzde 7,0 ila yüzde 8,0 aralığında(yüzde 7,5 +0,5/-0,5), TMS 29 etkisi dahil bakıldığında ise yüzde 4,5 ila yüzde 5,5 aralığında(yüzde 5,0 +0,5/-0,5) gerçekleşmesi öngörülmektedir.
• Şirketin, yatırım harcamalarının satışlara oranına ilişkin tahmini ise; yüzde 3,5 ila yüzde 4,0 aralığındadır.
Finansal Tahminler;
• Şirketin cirosunda; 2025 yılında yüzde 9 civarında, 2026 yılında ise yüzde 15 civarında artışlar görüleceğini düşünüyoruz. 2026 yılında ise, ivmelenmesini beklediğimiz. SMM Maliyetinde yüzde 81 civarındaki öngörümüze karşın, faaliyet gider oranının sırasıyla yüzde 17,5 ve yüzde 17 olarak gerçekleşmesinin öngörmekteyiz. Brüt Kâr ve Esas Faaliyet Kâr marjlarındaki toparlanma beklentilerimize karşın, Net Kâr marjının ise daralmasını beklemekteyiz.
Değerleme;
• Şirket değerlemesi için İNA(İndirgenmiş Nakit Akımları) yöntemini yüzde 100 ağırlık ile kullandık. Buna göre; 480 Milyar TL civarında hedef piyasa değerine ulaşılmış olup, bu kapsamda hisse başına hedef fiyatımızı daha önce belirlediğimiz 800,00 TL seviyesinde sabit bırakıyoruz ve ‘’AL’’ olan tavsiyemizi de koruyoruz.
BIMAS son birkaç gündür, 550 TL fiyatın üzerinde tutunmuş gibi duruyordu. Cuma günü gelen yoğun satış baskısı hisseyi 550 TL destek fiyatın altına kadar düşürdü. Ancak hisse uzun vadede kazanç beklentisi yüksek hisselerden
Alnus Yatırım BIMAS hissesi için 800 TL hedef fiyat açıklayarak AL tavsiyesi verdi.

Alnus Yatırım BIMAS raporu
BİM Birleşik Mağazalar Hasılat Tarafındaki Artış; Faaliyet Kârlarını Desteklemiştir!
Şirketin, 2025/09 döneminde elde ettiği Hasılat; geçen yılın aynı dönemine(2024/09) göre 22,96 Milyar TL(yüzde 4,69) civarında artış göstererek, 512,77 Milyar TL düzeyinde gerçekleşmiştir. Satışların Maliyeti ise; aynı dönemler arasında 8,05 Milyar TL civarında(yüzde 1,99) artmış ve cari dönemde 413,42 Milyar TL olmuştur. Hasılat tarafındaki artışın, Satışların Maliyeti’ndeki artıştan daha yüksek olması(+) sonrasında; şirketin Brüt Kâr kaleminde 14,91 Milyar TL düzeyinde(yüzde 17,66) artış ortaya çıkmış ve cari dönemde 99,35 Milyar TL tutarında yer almıştır. Brüt Kâr Marjı da; geçen seneki yüzde 17,24 seviyesinden yüzde 19,38 düzeyine yükselmiştir.
Şirketin Faaliyet Giderleri; ‘’Personel Giderleri’’ ve ‘’Amortisman Giderleri’’nin büyük orandaki etkisiyle, senelik bazda 9,10 Milyar TL(yüzde 11,27) artış göstermiş ve toplam Faaliyet Giderleri(Genel Yönetim ve Pazarlama-Satış-Dağıtım) 89,91 Milyar TL olmuştur. Geçen yıl(2024/09) finansallarına 340,2 Milyon TL tutarında Diğer Net Esas Faaliyet Gideri kaydeden şirket, cari dönemde ise aynı kaleme 687,2 Milyon TL civarında Gider yazmıştır. Senelik bazda bu iki ana kalemde 9,45 Milyar TL’lik negatif etki ortaya çıkmasına karşın, Brüt Kâr’da ortaya çıkan 14,91 Milyar TL’lik daha güçlü artış sonrasında; şirketin Esas Faaliyet Kârı, 5,46 Milyar TL(yüzde 165,88) tutarında artış göstermiş ve cari dönemde 8,75 Milyar TL düzeyinde gerçeklemiştir. FAVÖK rakamı ise, ‘’Amortisman ve İtfa Payları’’ alt hesabındaki yükselişin Esas Faaliyet Kârına eklenmesi ve buna karşın tek seferlik kalemlerin çıkartılması sonrasında; 9,83 Milyar TL(yüzde 50,27) tutarında artışla 29,38 Milyar TL olmuştur. Bu gelişmeler sonrasında; şirketin Esas Faaliyet Kâr Marjı yüzde 0,67 düzeyinden yüzde 1,71’e ve FAVÖK marjı da yüzde 3,99 seviyesinden yüzde 5,73’e yükselmiştir.
Faaliyet Dışı Kısımda Ortaya Çıkan Yüksek Negatiflik; Cari Yılın Net Kârının Daha Düşük Gelmesine Neden Olmuştur!
Cari dönemde, şirketin çeşitli yatırım fonlarından elde ettiği gelirlerden oluşan ‘’Finansal Yatırımlardan Gelirler’’ alt kaleminin öncülüğünde Net Yatırım Faaliyet Gelirleri; 3,60 Milyar TL civarında(2024/09 döneminde 3,29 Milyar TL) gerçekleşmiştir. Buna karşın, Net Finansman Giderleri ise; ‘’Kiralama Yükümlülüğünden Kaynaklanan Finansman Giderleri’’ alt kalemindeki yükselişin etkisiyle, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,33 Milyar TL artışla 5,79 Milyar TL düzeyinde yer almıştır. Cari dönem finansallarına ayrıca; 11,09 Milyar TL(geçen yıl 6,34 Milyar TL) tutarında Vergi Gideri yazan şirketin, son TMS 29 enflasyon düzeltmesi uygulamasından kaynaklanan Parasal Kazanç tutarı; senelik bazda 6,84 Milyar TL tutarında azalmıştır.
Özetle; Esas Faaliyet Kârından gelen 5,46 Milyar TL’lik pozitifliğe karşın, şirket finansallarının faaliyet dışı kısmında 12,60 Milyar TL negatiflik oluşması sonrasında; Dönem Net Kârı, senelik bazda 7,21 Milyar TL tutarında(yüzde 39,07) azalmış ve 11,25 Milyar TL olmuştur. Bu sebeple, şirketin Net Kâr Marjı da yüzde 3,77’den yüzde 2,19’a gerilemiştir.
Operasyonel Gelişmeler ve Beklentiler;
Şirketin 2025 yılı beklentileri ise şu şekildedir;
• TMS 29 enflasyon muhasebesi uygulaması hariç tutulduğunda yüzde 40 ila yüzde 50 aralığında(yüzde 45 +5/-5), TMS 29 etkisi dahil bakıldığında ise yüzde 6 ila yüzde 10 aralığında(yüzde 8+2/-2) satış büyümesi beklenmektedir.
• FAVÖK marjının; TMS 29 etkisi hariç tutulduğunda yüzde 7,0 ila yüzde 8,0 aralığında(yüzde 7,5 +0,5/-0,5), TMS 29 etkisi dahil bakıldığında ise yüzde 4,5 ila yüzde 5,5 aralığında(yüzde 5,0 +0,5/-0,5) gerçekleşmesi öngörülmektedir.
• Şirketin, yatırım harcamalarının satışlara oranına ilişkin tahmini ise; yüzde 3,5 ila yüzde 4,0 aralığındadır.
Şirketin toplam mağaza sayısı; 2024 Eylül sonunda 13 bin 377 ve 2024 yıl sonunda 13 bin 583 seviyelerinde yer alırken, 2025 Eylül sonu itibarıyla 14 bin 231 rakamına yükselmiştir. Mağazalar içerisinde; 12.568 adetle BİM Türkiye mağazaları, geçen yılın aynı dönemine göre 616 adetlik yeni mağaza açılışı ile öncü olmuştur. Son olarak 329 mağazaya ulaşılan FİLE Türkiye mağazalarında da, 57 adetlik artış yaşanmıştır. Yurt dışı mağa sayıları ise; BİM Fas’ta 139 adetlik yeni mağazanın dahil edilmesi ile 898 ve BİM Mısır’da 42 adetlik artış ile 436 mağazaya ulaşılarak toplamda Bin 334 adete ulaşmıştır.
TMS 29 etkisi hariç tutulduğunda, 2025/09 döneminde ‘aynı mağaza satışları(mağaza başı/günlük TL)’; geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 31,9 oranında artarken, ‘aynı mağaza sepet hacmi(TL/alışveriş başına) de; senelik bazda 36,4 oranında artmıştır. ‘Aynı mağaza trafiği(mağaza başı/günlük)’ ise; geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,3 oranında daralmıştır.
Şirketin, 2025/3.Çeyrekte ürün kategorisine göre satış dağılımında; ‘kendi markalı’ ürünlerinin payı 1 senede yüzde 58’den yüzde 54’e gerilerken, ‘markalı’ ürünlerin payı yüzde 8’den yüzde 10’ya yükselmiştir. ‘Spot’ ve ‘Seçkin’ ürünlerin payı ise; yüzde 9 ve yüzde 1 seviyelerinde sabit kalmıştır. Satış kırılımının coğrafi dağılımında ise; BİM Türkiye’nin payı yüzde 87’den yüzde 85’e gerilerken, FİLE Türkiye’nin payı yüzde 6’dan yüzde 8’e, BİM Fas’ın payı yüzde 4’den yüzde 5’e yükselmiştir. BİM Mısır’ın payı ise; yüzde 1 seviyesinde sabit kalmıştır.
Şirketin 2025/3.Çeyreğindeki Yatırım Harcamaları tutarı; TMS 29 etkisi dahil tutulduğunda 4,78 Milyar TL civarında olurken; yatırım harcamalarının hasılata oranı da yüzde 2,7 düzeyinde gerçekleşmiştir. 9 aylık olarak ortaya çıkan rakam ise; yüzde 3’lük oran ile 15,54 Milyar TL olmuştur.
Şirketin 2025 yılı beklentileri ise şu şekildedir;
• TMS 29 enflasyon muhasebesi uygulaması hariç tutulduğunda yüzde 40 ila yüzde 50 aralığında(yüzde 45 +5/-5), TMS 29 etkisi dahil bakıldığında ise yüzde 6 ila yüzde 10 aralığında(yüzde 8+2/-2) satış büyümesi beklenmektedir.
• FAVÖK marjının; TMS 29 etkisi hariç tutulduğunda yüzde 7,0 ila yüzde 8,0 aralığında(yüzde 7,5 +0,5/-0,5), TMS 29 etkisi dahil bakıldığında ise yüzde 4,5 ila yüzde 5,5 aralığında(yüzde 5,0 +0,5/-0,5) gerçekleşmesi öngörülmektedir.
• Şirketin, yatırım harcamalarının satışlara oranına ilişkin tahmini ise; yüzde 3,5 ila yüzde 4,0 aralığındadır.
Finansal Tahminler;
• Şirketin cirosunda; 2025 yılında yüzde 9 civarında, 2026 yılında ise yüzde 15 civarında artışlar görüleceğini düşünüyoruz. 2026 yılında ise, ivmelenmesini beklediğimiz. SMM Maliyetinde yüzde 81 civarındaki öngörümüze karşın, faaliyet gider oranının sırasıyla yüzde 17,5 ve yüzde 17 olarak gerçekleşmesinin öngörmekteyiz. Brüt Kâr ve Esas Faaliyet Kâr marjlarındaki toparlanma beklentilerimize karşın, Net Kâr marjının ise daralmasını beklemekteyiz.
Değerleme;
• Şirket değerlemesi için İNA(İndirgenmiş Nakit Akımları) yöntemini yüzde 100 ağırlık ile kullandık. Buna göre; 480 Milyar TL civarında hedef piyasa değerine ulaşılmış olup, bu kapsamda hisse başına hedef fiyatımızı daha önce belirlediğimiz 800,00 TL seviyesinde sabit bırakıyoruz ve ‘’AL’’ olan tavsiyemizi de koruyoruz.