Almanya'da Tüketici Güven Endeksi Düşüşte
Merkezi Almanya'da bulunan pazar araştırma şirketi GfK ile Nuremberg Piyasa Kararları Enstitüsü (NIM) tarafından hazırlanan gelecek aya yönelik Tüketici Güven Endeksi sonuçları açıklandı.
Merkezi Almanya'da bulunan pazar araştırma şirketi GfK ile Nuremberg Piyasa Kararları Enstitüsü (NIM) tarafından hazırlanan gelecek aya yönelik Tüketici Güven Endeksi sonuçları açıklandı.
Buna göre, Aralık 2024’te bu ay için eksi 21,4 olarak ölçülen Tüketici Güven Endeksi, şubat ayı için 1 puanlık azalışla eksi 22,4’e düştü.
Beklenti, endeksin hafif bir artışla eksi 21,3’e yükselmesi yönündeydi.
NIM Tüketici Araştırmacıları Uzmanı Rolf Buerkl, verilere ilişkin değerlendirmesinde, bir önceki aydaki artıştan sonra ortaya çıkan temkinli bir “toparlanma umudunun buharlaştığını” belirterek, "Tüketici güveni bir başka olumsuzlukla karşı karşıya kaldı ve yeni yıla kasvetli bir şekilde başlıyor." ifadesini kullandı.
Almanya’da özellikle de enflasyonun son zamanlarda bir miktar daha artması nedeniyle tüketici güveninde sürdürülebilir bir toparlanmanın şu anda ufukta olmadığını da vurgulayan Buerkl, artan enflasyon oranının yalnızca gelir beklentileri üzerinde değil, aynı zamanda tüketim eğilimi üzerinde de olumsuz bir etki oluşturacağını kaydetti.
Buerkl, "Ayrıca, fabrika kapanışları ve üretim yerlerinin değiştirilmesiyle ilgili devam eden haberler, insanların kendi işleri konusunda giderek daha fazla endişelenmelerine neden oluyor. Bu da tüketici güvenini etkiliyor." değerlendirmesinde bulundu.
GfK'ye göre Alman tüketiciler, kendi gelir durumlarını iş güvenliğiyle ilgili artan endişeler nedeniyle Haziran 2024'e kıyasla daha olumsuz değerlendirdi.