İş Yatırım' ın Ağustos Ayında TUT Dediği Hisseler
İş Yatırım' ın Ağustos Ayında TUT Dediği Hisseler. Ağustos ayı borsa şirketlerinin bilanço rakamlarını açıkladığı bir dönem oldu. Açıklanan kar/zarar rakamlarına göre aracı kurumlar da hisseler için hedef fiyat tespit etti. Bu serimizde İş Yatırım'ın Ağustos ayı boyunca açıklanan bilançolar ışığında TUT tavsiyesi verdiği hisseleri açıklayacağız!

Yayınlama Tarihi: 25.08.2025 14:30
—
Son Güncelleme: 25.08.2025 14:30
İş Yatırım' ın Ağustos Ayında TUT Dediği Hisseler. Ağustos ayı borsa şirketlerinin bilanço rakamlarını açıkladığı bir dönem oldu. Açıklanan kar/zarar rakamlarına göre aracı kurumlar da hisseler için hedef fiyat tespit etti. Bu serimizde İş Yatırım'ın Ağustos ayı boyunca açıklanan bilançolar ışığında TUT tavsiyesi verdiği hisseleri açıklayacağız!
İş Yatırım Ağustos ayı boyunca takip ettiği birçok hisse için bilanço analizi ve hedef fiyat raporu yayınladı. Bilançosunu olumlu bulduğu hisseler için AL tavsiyesi veren kurum, bazı hisseler için ise al değil de TUT tavsiyesi verdi.
Alış için uygun bulunmayan ama satmak için de erken olduğu düşünülen hisseler bu haberimizde:
İş Yatırım' ın TUT tavsiyesi verdiği ilk hisse VESTL. Hisse için 44 Lira hedef fiyat verildi.
İş Yatırım LOGO için de TUT önerisinde bulundu ve hisseye 225,23 Lira hedef fiyat verdi.
Ayrıca borsanın havacılık devi şirket PGSUS için de TUT tavsiyesi verildi ve hisseye 335 Lira hedef fiyat tespit edildi.
İş Yatırım' ın Ağustos ayı içinde TUT tavsiyesi verdiği son hisse ise HALKB oldu. Kurum hisseye 33 Lira hedef fiyat verdi.



İş Yatırım PGSUS raporu:
Gerçekleşen ve Tahminler Beklentilerin altında
2Ç25 net karı. Pegasus Havayolları, 2Ç25’de beklentilerin % 10 altında, yıllık %9 artışla 122 milyon avro net kar açıkladı. Şirketin 1Y25’deki net karı ise 1Y24’deki 9 milyon avroya kıyasla 60 milyon avroya yükseldi. Beklentilerimiz üzerinde gerçekleşen vergi giderleri, net kar tahminimizdeki sapmanın temel sebebini oluşturdu. Havayolu, 2Ç25’de beklentilerle uyumlu yıllık bazda %15 artışla 876 milyon avro net satış geliri elde etti ve 2025'in ilk yarısındaki cirosunu yıllık %17 artışla 1,5 milyar avroya taşıdı. Beklentilere paralel 2Ç25’de FAVÖK, %10 artışla 254 milyon avro olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı yıllık bazda 1,1 yüzde puan düştü. FAVÖK, 1Y25’de yıllık %11 artışla 297 milyon avroya ulaşırken, yıllık 1.1 yüzde puan düşüşle %19,8 marj kaydetti.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Güçlü ciro büyümesi. Pegasus Havayolları, 2Ç25’de %17'lik kapasite artışının da etkisiyle %15'lik bir ciro artışı elde etti. Havayolu’nun toplam yolcu trafiği, 2Ç25’de Türkiye'nin toplam yolcu trafiği hacmindeki %5'lik büyümenin üzerinde, yıllık bazda %14 arttı. Yolcu doluluk oranı, 2Ç25’de yıllık bazda 1,1 yüzde puan düşüşle %86,4'e geriledi. RASK ise 2Ç25’de yıllık bazda %2 düşüşle 4,41 avro sent oldu. 2Ç25’de, iç hat birim gelirler TL bazında %37 artarken, dış hat birim gelirler yıllık avro bazında %6 düştü. Yolcu başına yan hizmetler 2Ç25’de %6 artışla 29,7 avroya yükseldi.
Düşen yakıt giderleri sayesinde CASK sabit kaldı. Toplam işletme giderleri, 2Ç25’de, esas olarak personel giderlerindeki %54'lük artışın etkisiyle yıllık bazda %18 arttı. Personel giderleri toplam giderlerin 2Ç24’de %16’sını oluştururken 2Ç25’de %21'ini oluşturdu. Yakıt hariç CASK, 2Ç25’de %12 artışla 2,57 € sente yükseldi. Jet yakıtı fiyatlarındaki düşüş (yakıt CASK %20 düştü) sayesinde, toplam CASK 2Ç25’de 3,65 € sentte sabit kaldı.
Sonuç olarak, FAVÖK marjı 2Ç25’de yıllık bazda 1,1 puan azalarak %29'a geriledi. Havayolları, 2025 ve 2026 yılları için yakıt tüketiminin sırasıyla %62'sini (68-77 $ brent) ve %52'sini (65-71 $ brent) koruma altına aldı (hedge). Net borç pozisyonunda sınırlı azalma. Net borç pozisyonu, 2024 sonu itibarıyla 2,75 milyar avrodan 2025 sonu itibarıyla 2,70 milyar avroya hafif bir düşüş gösterdi, ancak 2024 sonu itibarıyla 2,48 milyar avrodan artış gösterdi.
Görünüm ve Beklentiler
2025 beklentilerinde aşağı revizyon. Pegasus Havayolları, 2025 yılı için kapasite büyüme beklentisini önceki %12-% 14'ten %14-%16'ya revize etti. Havayolunun filosunun, 6 yeni uçak (1Y25 sonu itibarıyla 124 uçak) girişi ile 2025 yılı sonunda 127 uçağa ulaşması planlanıyor. Havayolu, zorlu makro ve jeopolitik koşullar ile geçen yıla benzer yolcu doluluk oranı görünümü nedeniyle 2025 yılı için RASK beklentisini önceki "orta tek haneli artış"tan "orta tek haneli düşüşe" düşürdü. Havayolu 2025 için yolcu başına yan gelir beklentisini önceki “yüksek tek haneli artış”tan “düşük tek haneli artışa” revize etti. Şirket 2025 yılı için yakıt dışı CASK ve toplam CASK beklentisini "düşük tek haneli artış"a (daha önce yüksek tek haneli artış) ve "düşük tek haneli düşüş"e (daha önce orta tek haneli artış) düşürdü. Havayolu, 2025 yılında yakıt-CASK'ta %10'un üzerinde düşüş bekliyor. Havayolu, 2025 yılı FAVÖK marjı için önceki 2024'teki % 28.4’e benzer/ biraz üzeri beklentisini ise %26-%27'ye düşürdü.
Tavsiyemizi TUT’a çekiyoruz. Hisse için 335 TL hedef fiyatımız sınırlı yükseliş potansiyeli sunduğu için PGSUS hisseleri için tavsiyemizi AL'dan TUT'a düşürüyoruz.
Beklentilerin altında kalan 2Ç25 net kar rakamı ve şirketin 2025 öngörüsündeki aşağı yönlü revizyona piyasanın tepkisinin olumsuz olmasını bekliyoruz.
İş Yatırım Ağustos ayı boyunca takip ettiği birçok hisse için bilanço analizi ve hedef fiyat raporu yayınladı. Bilançosunu olumlu bulduğu hisseler için AL tavsiyesi veren kurum, bazı hisseler için ise al değil de TUT tavsiyesi verdi.
Alış için uygun bulunmayan ama satmak için de erken olduğu düşünülen hisseler bu haberimizde:
İş Yatırım' ın TUT tavsiyesi verdiği ilk hisse VESTL. Hisse için 44 Lira hedef fiyat verildi.
İş Yatırım LOGO için de TUT önerisinde bulundu ve hisseye 225,23 Lira hedef fiyat verdi.
Ayrıca borsanın havacılık devi şirket PGSUS için de TUT tavsiyesi verildi ve hisseye 335 Lira hedef fiyat tespit edildi.
İş Yatırım' ın Ağustos ayı içinde TUT tavsiyesi verdiği son hisse ise HALKB oldu. Kurum hisseye 33 Lira hedef fiyat verdi.



İş Yatırım PGSUS raporu:
Gerçekleşen ve Tahminler Beklentilerin altında
2Ç25 net karı. Pegasus Havayolları, 2Ç25’de beklentilerin % 10 altında, yıllık %9 artışla 122 milyon avro net kar açıkladı. Şirketin 1Y25’deki net karı ise 1Y24’deki 9 milyon avroya kıyasla 60 milyon avroya yükseldi. Beklentilerimiz üzerinde gerçekleşen vergi giderleri, net kar tahminimizdeki sapmanın temel sebebini oluşturdu. Havayolu, 2Ç25’de beklentilerle uyumlu yıllık bazda %15 artışla 876 milyon avro net satış geliri elde etti ve 2025'in ilk yarısındaki cirosunu yıllık %17 artışla 1,5 milyar avroya taşıdı. Beklentilere paralel 2Ç25’de FAVÖK, %10 artışla 254 milyon avro olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı yıllık bazda 1,1 yüzde puan düştü. FAVÖK, 1Y25’de yıllık %11 artışla 297 milyon avroya ulaşırken, yıllık 1.1 yüzde puan düşüşle %19,8 marj kaydetti.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Güçlü ciro büyümesi. Pegasus Havayolları, 2Ç25’de %17'lik kapasite artışının da etkisiyle %15'lik bir ciro artışı elde etti. Havayolu’nun toplam yolcu trafiği, 2Ç25’de Türkiye'nin toplam yolcu trafiği hacmindeki %5'lik büyümenin üzerinde, yıllık bazda %14 arttı. Yolcu doluluk oranı, 2Ç25’de yıllık bazda 1,1 yüzde puan düşüşle %86,4'e geriledi. RASK ise 2Ç25’de yıllık bazda %2 düşüşle 4,41 avro sent oldu. 2Ç25’de, iç hat birim gelirler TL bazında %37 artarken, dış hat birim gelirler yıllık avro bazında %6 düştü. Yolcu başına yan hizmetler 2Ç25’de %6 artışla 29,7 avroya yükseldi.
Düşen yakıt giderleri sayesinde CASK sabit kaldı. Toplam işletme giderleri, 2Ç25’de, esas olarak personel giderlerindeki %54'lük artışın etkisiyle yıllık bazda %18 arttı. Personel giderleri toplam giderlerin 2Ç24’de %16’sını oluştururken 2Ç25’de %21'ini oluşturdu. Yakıt hariç CASK, 2Ç25’de %12 artışla 2,57 € sente yükseldi. Jet yakıtı fiyatlarındaki düşüş (yakıt CASK %20 düştü) sayesinde, toplam CASK 2Ç25’de 3,65 € sentte sabit kaldı.
Sonuç olarak, FAVÖK marjı 2Ç25’de yıllık bazda 1,1 puan azalarak %29'a geriledi. Havayolları, 2025 ve 2026 yılları için yakıt tüketiminin sırasıyla %62'sini (68-77 $ brent) ve %52'sini (65-71 $ brent) koruma altına aldı (hedge). Net borç pozisyonunda sınırlı azalma. Net borç pozisyonu, 2024 sonu itibarıyla 2,75 milyar avrodan 2025 sonu itibarıyla 2,70 milyar avroya hafif bir düşüş gösterdi, ancak 2024 sonu itibarıyla 2,48 milyar avrodan artış gösterdi.
Görünüm ve Beklentiler
2025 beklentilerinde aşağı revizyon. Pegasus Havayolları, 2025 yılı için kapasite büyüme beklentisini önceki %12-% 14'ten %14-%16'ya revize etti. Havayolunun filosunun, 6 yeni uçak (1Y25 sonu itibarıyla 124 uçak) girişi ile 2025 yılı sonunda 127 uçağa ulaşması planlanıyor. Havayolu, zorlu makro ve jeopolitik koşullar ile geçen yıla benzer yolcu doluluk oranı görünümü nedeniyle 2025 yılı için RASK beklentisini önceki "orta tek haneli artış"tan "orta tek haneli düşüşe" düşürdü. Havayolu 2025 için yolcu başına yan gelir beklentisini önceki “yüksek tek haneli artış”tan “düşük tek haneli artışa” revize etti. Şirket 2025 yılı için yakıt dışı CASK ve toplam CASK beklentisini "düşük tek haneli artış"a (daha önce yüksek tek haneli artış) ve "düşük tek haneli düşüş"e (daha önce orta tek haneli artış) düşürdü. Havayolu, 2025 yılında yakıt-CASK'ta %10'un üzerinde düşüş bekliyor. Havayolu, 2025 yılı FAVÖK marjı için önceki 2024'teki % 28.4’e benzer/ biraz üzeri beklentisini ise %26-%27'ye düşürdü.
Tavsiyemizi TUT’a çekiyoruz. Hisse için 335 TL hedef fiyatımız sınırlı yükseliş potansiyeli sunduğu için PGSUS hisseleri için tavsiyemizi AL'dan TUT'a düşürüyoruz.
Beklentilerin altında kalan 2Ç25 net kar rakamı ve şirketin 2025 öngörüsündeki aşağı yönlü revizyona piyasanın tepkisinin olumsuz olmasını bekliyoruz.