Borsada yatırım mı yapalım Parfüm mü alalım? Parfüm alanın yüzü gülüyor!
Tüketim mi yapalım yatırım mı?
Yüksek enflasyon günümüz Türkiye'sinin en büyük sorunları arasında.
İnsanlar bu sorunla boğuşurken 2'ye ayrıldılar.
Bir kesim yatırım yapmayı savunurken diğer kesim ise tüketim yapmanın çok daha mantıklı olduğu kanısında.
Peki hangisi daha mantıklı ?
Bunu değerlemek için 1 tüketim ürünü seçelim ve BIST100 endeksi ile karşılaştıralım.
Tüketicilerin oldukça tercih etti bir ürün olan parfüm bizler için bir örnek oluştursun.
Seçtiğimiz parfüm Versage markanın Eros'u olsun. ( Oldukça bilinen bir ürün olduğu için bunu seçtik !)
Bu parfüm yılbaşında 3500 TL iken şuanda 5600 TL.
Yani bu ürünü alan bir kişi paketini eğer hiç açmamışsa %62 oranında getiri sağlamayı başardı.
Peki BIST100'ün değeri Ocak ayında ne kadardı ?
Ocak ayında BIST100'ün değeri 7600 idi !
Şuanda ise 10.000 bandında bulunuyor.
Yani yatırım yapanın getirisi ise %31 oluyor !
Yani bu değere bakıldığında tüketim yapan vatandaş 2 katı daha karda !