Chery 5 Ayda 1 Milyondan Fazla Araç Sattı
Chery 5 Ayda 1 Milyondan Fazla Araç Sattı. Çin'in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, ilk 5 aylık performansıyla da bu ünvanını korumayı başardı. Teknolojik yeniliklerden güç alarak "akıllı ulaşım ekosistemlerinde yenilik odaklı, küresel olarak güvenilen bir lider" olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Chery Grubu, mayıs ayında 205 bin 732 araç satarak bir önceki yıla göre yüzde 9,1'lik bir büyüme kaydetti.

Çin'in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, ilk 5 aylık performansıyla da bu ünvanını korumayı başardı. Teknolojik yeniliklerden güç alarak "akıllı ulaşım ekosistemlerinde yenilik odaklı, küresel olarak güvenilen bir lider" olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Chery Grubu, mayıs ayında 205 bin 732 araç satarak bir önceki yıla göre yüzde 9,1'lik bir büyüme kaydetti. Grubun yeni enerji aracı satışları ise yüzde 47,7 büyümeyle 63 bin 169 adede ulaştı. Chery Grubu, ocak-mayıs döneminde ise toplam 1 milyon 26 bin 517 adet araç satışı gerçekleştirdi. Bir önceki yıla göre yüzde 14'lük büyümeye işaret eden bu rakam, aynı zamanda markanın 1 milyon araç satışına her zamankinden daha hızlı ulaştığını da gösteriyor. İlk 5 ayda yüzde 111,5'lik büyümeyle 287 bin 798 adet yeni enerji aracı satışı gerçekleştiren Chery ise, 443 bin 940 adetlik ihracata ulaştı.
Dünyanın önde gelen otomotiv üreticilerinden Chery, yenilikçi modelleri ve kusursuz hizmet anlayışıyla büyümeye devam ediyor. Yılın ilk 5 aylık dönemi ve mayıs ayına ilişkin satış verilerini açıklayan Chery Grubu, ihracat rakamlarıyla da dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Mayıs ayında 205 bin 732 araç satarak bir önceki yıla göre yüzde 9,1'lik bir büyüme kaydeden Chery Grubu, yeni enerji aracı (NEV) pazarında ise mayıs ayını 63 bin 169 adet satışla geride bıraktı. Markanın yeni enerji aracı satışları, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 47,7 gibi büyük bir artış oranını yakalamış oldu. Chery Grubu'nun mayıs ayındaki ihracatı da yüzde 7,7 artışla 100 bin 737 adede ulaştı. Chery Grubu, ocak-mayıs döneminde toplam 1 milyon 26 bin 517 adet araç satışı gerçekleştirdi. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 14'lük bir büyüme anlamına gelirken, 1 milyon araç satışına her zamankinden daha hızlı ulaşıldı. Bu dönemde toplam 287 bin 798 adet NEV satışı gerçekleşti. Bu ise yüzde 111,5'lik büyümeyle iki kattan fazla artış anlamına geliyor. Chery, 443 bin 940 adetlik ihracatla Çin'in lider otomobil ihracatçısı konumunu sürdürüyor.
41 modelinin tümüyle "Chery güvenliği"ni kanıtladı!
"Teknoloji Odaklı Chery", elektrikliye geçiş, akıllı teknolojiler, yapay zeka entegrasyonu, düşük karbonlu çözümler ve küresel genişleme alanlarındaki yenilikleri etkin bir şekilde yöneterek kaliteli büyümenin temellerini güçlendiriyor. Marka, teknolojik yenilikler sayesinde sektör standartlarının çok daha üzerinde güvenlik standartları belirlerken aynı zamanda olağanüstü ürün deneyimleri sunabiliyor. Chery önce akıllı stratejisinin tanıttığı "Intelligent Night" etkinliğini düzenlemişti. Ardından en güncel hibrit teknolojisini tanıttığı "Hybrid Night" etkinliğini gerçekleştirdi. Son olarak ise 13 Mayıs'ta "The Bottom Line" temasıyla "Safety Night" etkinliğini düzenledi ve yeni enerji, akıllı teknoloji ve güvenlik mühendisliğindeki güçlü yönlerini vurguladı. Chery, şirket içindeki güvenlik standartlarını dünyanın en katı kriterlerine göre belirledi ve test gereksinimleriyle sürekli olarak sektör standartlarını aştı. En fazla küresel 5 yıldızlı güvenlik sertifikasına sahip Çinli otomobil üreticisi olan Chery, Çin C-NCAP, Avrupa E-NCAP, Avustralya A-NCAP ve altı boyutlu elektrik güvenliği derecelendirmeleri de dâhil olmak üzere birden fazla derecelendirme sisteminde 41 modeli için bu prestijli ödülü aldı. Tüm bu başarılar, günümüzde "Chery güvenliği" olarak kabul edilen şeyi açıkça tanımlıyor.
Teknolojik yenilikler, Chery'yi açık ve iş birliğine dayalı bir inovasyon ekosistemi oluşturmaya yöneltiyor ve böylece küresel çapta birlikte geliştirme ve teknoloji paylaşımını hızlandırıyor. Chery'nin Kaiyang Laboratuvarı, 12 Mayıs'ta Singapur'daki Nanyang Teknoloji Üniversitesi (NTU) ile stratejik bir ortaklığa girerek uluslararası genişlemesinin ilk adımını attı. Bu iş birliğinin odak noktası, akıllı, bağlantılı, yeni enerjili araçlar için temel teknolojilerin ortak araştırma ve geliştirilmesi ile küresel bir açık kaynak girişiminin uygulanması. Söz konusu iş birliği, önemli ekipman ve teknik uzmanlığı paylaşarak, teknolojik inovasyonun gelişebileceği canlı bir ekosistemi oluşturmayı hedefliyor.
Teknolojik yeniliklerden güç alıyor!
Chery, nisan ayında çeşitli Avrupa pazarlarındaki bayilerle stratejik ortaklıklar kurarak küresel genişleme stratejisinde önemli dönüm noktasını daha geride bıraktı. Mayıs ayında Barselona Otomobil Fuarı'nda CSH ile etkileyici bir gövde gösterisi yapan şirket, tüm bu başarılar ile Chery'nin "Avrupa Dönemi" başlangıcı olarak küreselleşme sürecini hızlandırıyor. Teknoloji uyarlamasını kapsamlı hizmet yerelleştirmesiyle birleştiren ikili bir yaklaşım izleyen Chery, böylece bu önemli pazarda sürdürülebilir, uzun vadeli büyümenin temellerini atıyor. Teknolojik yeniliklerden güç alan Chery, enerji dönüşümünü, akıllı dönüşümü ve küresel genişlemeyi hızla ilerletiyor ve "akıllı ulaşım ekosistemlerinde yenilik odaklı, küresel olarak güvenilen bir lider" olma yolunda ilerliyor. Chery Grubu, mayıs ayından bu yana dünya genelinde 16,7 milyonun üzerinde müşteriye hizmet verdi; bunların 4,94 milyondan fazlası yurt dışında.
Chery Türkiye hakkında
Chery International, pazarı daha iyi anlamak ve kullanıcılara daha iyi hizmet verebilmek amacıyla, Eylül 2022'de, Türkiye'de %100 iştirak ile Chery Türkiye'yi kurdu. Chery Türkiye, Chery markasına ait tüm model ve yedek parçaların Türkiye'deki lojistiği, satışı ve satış sonrası hizmetlerinden sorumludur. Şirket, tüm ticari satışlardan sorumlu olmak üzere; satış, satış sonrası, bayi ağı geliştirme, iletişim ve diğer departmanlarını kurdu. Faaliyetlerini 7 bölgede toplam 50 yetkili satıcı ile sürdürüyor. Şirket, 21 Mart 2023'te TIGGO 8 PRO, TIGGO 7 PRO ve OMODA 5 olmak üzere üç SUV modelini pazara sundu. Bu üç model, kalite açısından üst düzey mükemmellik, tasarım açısından şıklık ve en yüksek teknolojik konfigürasyona sahip olmasıyla beğeni topluyor. 7 koltuklu SUV TIGGO 8 Pro Max, ihtişamı, lüks hissi ve güçlü duruşuyla en üst segment otomobil olarak öne çıkıyor ve D-SUV pazarında ilk sırada yer alıyor. TIGGO 7 Pro Max, konfor ve verimlilik açısından aile SUV'ları arasındaki ilk tercih oluyor. OMODA 5 ise; fütüristik tasarımı ve artan kalitesiyle geniş kullanıcı kitlelerine hitap ediyor.
Chery hakkında
Kantar ve Google, ortaklaşa, 2024 Çin Küresel Marka Oluşturucuları İlk 50 listesini açıkladı. Chery, otomobil alanında "Çin'in En İyi Küresel Marka Oluşturucusu" seçilerek genel listede 14. sırada yer aldı ve markanın gücü önemli bir büyüme kaydetti. Chery, kuruluşundan bu yana bir küreselleşme stratejisi uyguladı ve uluslararası rekabet gücüne ve nüfuza sahip bir otomobil markası oluşturma kurumsal vizyonuyla her zaman teknoloji odaklı gelişime bağlı kaldı. Sürekli teknolojik yenilik yaklaşımıyla hareket eden Chery, küresel pazarlara komple araç, CKD parçaları, motor, üretim teknolojisi ve ekipman ihraç eden ilk Çinli binek otomobil şirketi oldu. Chery, ürün stratejisi, yerelleştirme stratejisi ve yetenek stratejisinin uygulanması yoluyla yerel ve uluslararası pazarları geliştirmeye, küreselleşmeyi sürekli derinleştirmeye ve çevre dostu, teknoloji, aile ve arkadaşlık ilkelerine odaklanıyor. 27 yıllık geliştirme sürecinin ardından Chery'nin satış ve servis ağı, 80'in üzerinde ülke ve bölgeyi kapsarken, dünya genelinde 14 milyonun üzerinde kullanıcıya ulaşılmış durumda. Ayrıca Chery, sürekli çabalarla topluma katkıda bulunarak ve küresel tüketicilere daha iyi ürün ve hizmetler sunarak küresel pazarlarda çevre dostu kalkınma, çevre koruma, sosyal refah, personel eğitimi ve diğer alanları kapsayan çeşitli sosyal katkı faaliyetleri yürütüyor.