İGDAŞ’ın Anlaşmalı Avukatlarına Tepki: 708 TL’lik Borç 2 Ayda 2.425 TL’ye Çıktı
İstanbul’da doğalgaz dağıtımını üstlenen İGDAŞ, ödeme gecikmelerinde dosyaları hızla anlaşmalı avukatlara iletmesiyle tüketicilerin tepkisini çekiyor. İcra takibi yapılmaksızın uygulanan yüksek dosya masrafı ve vekalet ücretleri dikkat çekiyor.

İstanbul’da doğalgaz dağıtımını üstlenen İGDAŞ, ödeme gecikmelerinde dosyaları hızla anlaşmalı avukatlara iletmesiyle tüketicilerin tepkisini çekiyor. İcra takibi yapılmaksızın uygulanan yüksek dosya masrafı ve vekalet ücretleri dikkat çekiyor.
Konu hakkında elimize ulaşan bilgilere göre İGDAŞ, herhangi bir ödeme gecikmesi durumunda birkaç SMS ile uyarı yaptıktan sonra dosyaları hızlı bir şekilde hukuk servisi aracılığıyla anlaşmalı avukatlara iletiyor. Bunun sonucunda ise, iki ay gibi kısa bir gecikme durumunda bile yüksek dosya masrafları ve avukatlık ücreti tüketicilerin karşısına çıkıyor.
Örnek olayda, İGDAŞ müşterisi A.B taşınması nedeniyle abonelik sözleşmesini sonlandırıyor. Sözleşme iptalinden sonra içerde bulunan güvence bedeli faturayı karşılamıyor. Abonelik feshedildiği için banka otomatik ödeme yapılamıyor ve uzaktan ödeme imkanı da bulunmuyor. Tüketici, olaydan ancak İGDAŞ’ın avukatları kendisini aradığında haberdar oluyor.
29.05.2025 tarihinde son ödemesi olan 708 TL’lik bir fatura, iki ay içinde dosya masrafı ve vekalet ücreti eklenerek 2.425 TL’ye çıkıyor. İcra işlemi yapılmaksızın elde edilen bu masraf ve ücretlerin, bankalar gibi finans kurumlarından bile daha hızlı bir şekilde avukatlara aktarıldığı iddia ediliyor. Bu durum, tüketici memnuniyeti ve güveni açısından ciddi soru işaretleri doğuruyor. Tüketici A.B, ayrıca İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin çağrı hattı olan Alo 153’ü aradığını, ancak hiçbir şekilde cevap alamadığını belirtti.