Kredi Kartı Kullanım Sonuçları! En Çok Nerelere Harcama Yapıldı
Kredi Kartı Kullanım Sonuçları! En Çok Nerelere Harcama Yapıldı

Yayınlama Tarihi: 30.05.2025 11:45
—
Son Güncelleme: 30.05.2025 11:45
Toplam Kart Harcamaları, Geçtiğimiz Haftada Artış Gösterdi! TCMB’nin açıkladığı veriye göre; 23 Mayıs haftasındaki toplam kart harcamaları, önceki haftaya göre yüzde 1,34 oranındaki yükselişle 410,6 Milyar TL civarında gerçekleşme gösterdi.
Oransal olarak en çok kartlı harcama artışı gösteren sektörler; yüzde 142,33 ile ’’Kamu/Vergi Ödemeleri’’, yüzde 11,52 ile ‘’Konaklama’’ ve yüzde 8,21 ile de ‘’Kulüp, Dernek/Sosyal Hizmetler’’ oldu.
Oransal olarak en çok kartlı harcama azalışı ise; yüzde 21,75 ile ’’Kuyumcular’’ sektöründe yaşandı. Yüzde 18,39 oranında düşüş ile ‘’Telekomünikasyon’’ ve yüzde 17,57 oranındaki düşüş ile de ‘’Bireysel Emeklilik’’ en çok azalış yaşanan diğer sektörler oldu.
Bu dönemde, ayrıca; ‘İnternet Üzerinden Yapılan Alışverişler’ kategorisi yüzde 12,51 oranında artış gösterirken, ‘Mektupla/Telefonla Yapılan Alışverişler’ kategorisinde ise yüzde 5,22 oranında azalış yaşandı.
Türkiye Hanehalkı Kredi Kartını Nerelerde Kullandı
Kart harcamaları verilerine baktığımızda güçlü seyrin devamını son 2 haftada ise normalizasyon görmekteyiz. 23 Mayıs haftasında %1 artış göstermiştir.
Akaryakıt harcamalarının tarihi yüksek yapmasının ardından normalizasyon içerisine girdiğini görmekteyiz.
Gıda tarafında enflasyona paralel güçlü seyrini sürdürdüğünü söyleyebiliriz ve güçlü eğilimini sürdürmesini beklemekteyiz.
Eğitim harcamalarında sınav döngüselliğine girmiş olsak da zayıf seyrin sürdüğünü görmekteyiz.
Elektrik ve elektronik tarafında talep yönlü daralmadan kaynaklı dalgalı ve zayıf seyir devam etmektedir.
Giyim ve aksesuar tarafında hafif toparlanma görsek de yüksek üretim maliyetleri ve tüketici talebindeki daralma sonucu yeterli toparlanmayı görememekteyiz.
Havayolları mevsimsellik etkisiyle güçlü kaldığını fakat geçtiğimiz yılın hafif aşağısında seyrettiğini görmekteyiz.
Hizmet sektörü ortalamalarının altına geldiğini ve zayıf bir Mayıs ayı görmekteyiz.
Konaklama ve oteller mevsimsellik etkisiyle güçlü kaldığını fakat geçtiğimiz yılın hafif aşağısında normalleştiğini görmekteyiz.
Market ve AVM tarafında enflasyona paralel en güçlü grupların arasında seyrettiğini söyleyebiliriz.
Mobilya ve dekorasyon yaz etkisi ve düğün sezonuyla beraber yukarı hareketlenmenin devamının ardından normalizasyon içerisine girdiğini görüyoruz.
Sağlık yıl boyu güçlü seyrini sürdürürken son haftalarda dalgalı seyir izlemektedir , yaz etkisinin de unutulmaması gerektiğini düşünmekteyiz.
Seyahat ve taşımacılık; mevsimsellik etkisiyle güçlü kalmaya devam etmektedir.
Sigorta yıl boyu güçlü seyrini sürdüren sektörde ortalamaların altına geldiğini görmekteyiz.
Telekomünikasyon tarafında muhasebesel hareketlikler izlenmekle beraber dalgalanma sürecektir.
Yapı malzemeleri yaz etkisi ve düğün sezonuyla beraber yukarı hareketlenmenin devamının ardından normalizasyon içerisine girdiğini görüyoruz
Yemek tarafında enflasyona paralel güçlü seyrini sürdürdüğünü söyleyebiliriz ve güçlü eğilimini sürdürmesini beklemekteyiz. Haftalık olarak en güçlü artışı burada görmekteyiz.
BES zayıf seyrin devamını görmekteyiz.
E-ticaret geçtiğimiz haftalarda meydana gelen %13’lük düşünün ardından 23 Mayıs haftasında tekrar %13 yükselerek normalleştiğini görmekteyiz.

Oransal olarak en çok kartlı harcama artışı gösteren sektörler; yüzde 142,33 ile ’’Kamu/Vergi Ödemeleri’’, yüzde 11,52 ile ‘’Konaklama’’ ve yüzde 8,21 ile de ‘’Kulüp, Dernek/Sosyal Hizmetler’’ oldu.
Oransal olarak en çok kartlı harcama azalışı ise; yüzde 21,75 ile ’’Kuyumcular’’ sektöründe yaşandı. Yüzde 18,39 oranında düşüş ile ‘’Telekomünikasyon’’ ve yüzde 17,57 oranındaki düşüş ile de ‘’Bireysel Emeklilik’’ en çok azalış yaşanan diğer sektörler oldu.
Bu dönemde, ayrıca; ‘İnternet Üzerinden Yapılan Alışverişler’ kategorisi yüzde 12,51 oranında artış gösterirken, ‘Mektupla/Telefonla Yapılan Alışverişler’ kategorisinde ise yüzde 5,22 oranında azalış yaşandı.
Türkiye Hanehalkı Kredi Kartını Nerelerde Kullandı
Kart harcamaları verilerine baktığımızda güçlü seyrin devamını son 2 haftada ise normalizasyon görmekteyiz. 23 Mayıs haftasında %1 artış göstermiştir.
Akaryakıt harcamalarının tarihi yüksek yapmasının ardından normalizasyon içerisine girdiğini görmekteyiz.
Gıda tarafında enflasyona paralel güçlü seyrini sürdürdüğünü söyleyebiliriz ve güçlü eğilimini sürdürmesini beklemekteyiz.
Eğitim harcamalarında sınav döngüselliğine girmiş olsak da zayıf seyrin sürdüğünü görmekteyiz.
Elektrik ve elektronik tarafında talep yönlü daralmadan kaynaklı dalgalı ve zayıf seyir devam etmektedir.
Giyim ve aksesuar tarafında hafif toparlanma görsek de yüksek üretim maliyetleri ve tüketici talebindeki daralma sonucu yeterli toparlanmayı görememekteyiz.
Havayolları mevsimsellik etkisiyle güçlü kaldığını fakat geçtiğimiz yılın hafif aşağısında seyrettiğini görmekteyiz.
Hizmet sektörü ortalamalarının altına geldiğini ve zayıf bir Mayıs ayı görmekteyiz.
Konaklama ve oteller mevsimsellik etkisiyle güçlü kaldığını fakat geçtiğimiz yılın hafif aşağısında normalleştiğini görmekteyiz.
Market ve AVM tarafında enflasyona paralel en güçlü grupların arasında seyrettiğini söyleyebiliriz.
Mobilya ve dekorasyon yaz etkisi ve düğün sezonuyla beraber yukarı hareketlenmenin devamının ardından normalizasyon içerisine girdiğini görüyoruz.
Sağlık yıl boyu güçlü seyrini sürdürürken son haftalarda dalgalı seyir izlemektedir , yaz etkisinin de unutulmaması gerektiğini düşünmekteyiz.
Seyahat ve taşımacılık; mevsimsellik etkisiyle güçlü kalmaya devam etmektedir.
Sigorta yıl boyu güçlü seyrini sürdüren sektörde ortalamaların altına geldiğini görmekteyiz.
Telekomünikasyon tarafında muhasebesel hareketlikler izlenmekle beraber dalgalanma sürecektir.
Yapı malzemeleri yaz etkisi ve düğün sezonuyla beraber yukarı hareketlenmenin devamının ardından normalizasyon içerisine girdiğini görüyoruz
Yemek tarafında enflasyona paralel güçlü seyrini sürdürdüğünü söyleyebiliriz ve güçlü eğilimini sürdürmesini beklemekteyiz. Haftalık olarak en güçlü artışı burada görmekteyiz.
BES zayıf seyrin devamını görmekteyiz.
E-ticaret geçtiğimiz haftalarda meydana gelen %13’lük düşünün ardından 23 Mayıs haftasında tekrar %13 yükselerek normalleştiğini görmekteyiz.
