ŞOK! 14.490.893.000 TL Zarara Uğrayan Dev Otomotiv Şirketi Üretimi Kısıtlıyor!
Elektrikli araçlara yönelik yatırımlar, beklenmedik bir karar ile önemli ölçüde azaltıldı ve hibrit teknolojiye öncelik verilmeye başlandı.
Ford, Elektrikli Araç Yatırımlarını Azaltıyor: Hibrit Teknolojisine Odaklanıyor
Ford Motor, elektrikli araçlara (EV) yönelik stratejisinde önemli bir değişikliğe giderek, yıllık sermaye harcamalarının büyük bir kısmını hibrit araçların geliştirilmesine kaydırma kararı aldı.
Şirket, elektrikli araçlara yönelik harcamalarını sermaye harcamalarının yaklaşık yüzde 40'ından yüzde 30'una düşürecek.
Bu adım, Ford'un EV pazarındaki stratejik hedeflerini yeniden değerlendirdiğinin ve değişen tüketici taleplerine uyum sağlama çabasının bir yansıması olarak görülüyor.
Elektrifikasyon Stratejisinde Değişiklik
Ford, tamamen elektrikli araçlara geçiş sürecini hızlandırma niyetiyle yola çıkmış olsa da, son dönemde yaşanan zorluklar ve piyasa dinamiklerindeki değişimler nedeniyle bu hedeflerinde revizyona gitme gereği duydu.
Şirket, tamamen elektrikli üç sıralı SUV modelinin üretimini iptal etme ve yeni nesil elektrikli pikapın piyasaya sürülmesini erteleme kararı aldı.
Bunun yerine, Ford'un hibrit teknolojisinin geliştirilmesine daha fazla kaynak ayıracağı belirtildi.
Tüketici Talepleri ve Piyasa Koşulları Etkili Oldu
Ford'un bu strateji değişikliğinin ardında, tüketici taleplerindeki değişim ve piyasa koşullarının etkili olduğu belirtiliyor.
Şirket yöneticileri, birçok tüketicinin halen elektrikli araç şarj altyapısının yetersiz olduğunu düşündüğünü ve uygun fiyatlı elektrikli araç modellerine erişimin sınırlı olması nedeniyle endişe duyduğunu ifade ediyor.
Ford CEO’su Jim Farley, yaptığı açıklamada, “Müşterilerin ne istediği, neye değer verdiği ile dünyanın en iyisini uygun maliyetli tasarımla eşleştirmek için ne gerektiği hakkında çok şey öğrendik. Müşterilerimize maksimum seçenek sunan ve güçlü taraflarımıza yöneldiğimiz bir plan oluşturduk” dedi.
Elektrikli Araçlarda Rekabet ve Zorluklar
Ford'un bu kararının arkasında, yalnızca tüketici talepleri değil, aynı zamanda tedarik zinciri zorlukları ve artan rekabetin de etkili olduğu gözlemleniyor.
Özellikle Çinli otomobil üreticilerinin EV pazarındaki hızlı yükselişi, ABD'li otomobil üreticileri üzerinde baskı oluşturuyor.
Ayrıca, küresel çapta yaşanan yarı iletken çip krizi ve diğer tedarik zinciri sorunları da elektrikli araç üretimini olumsuz yönde etkiliyor.
Tüm bu faktörler, Ford'u hibrit teknolojilere daha fazla odaklanmaya yönlendirmiş durumda.
Hibrit Teknolojiye Yatırımın Geleceği
Ford'un hibrit teknolojilere yaptığı yatırım, şirketin mevcut pazardaki rekabet gücünü artırmayı hedefliyor.
Elektrikli araçlara geçiş süreci devam ederken, hibrit araçların bir geçiş teknolojisi olarak önemli bir rol oynayacağına inanılıyor.
Ford, hibrit araçlarda hem elektrikli motor hem de içten yanmalı motor teknolojisini bir arada kullanarak, müşterilere daha geniş bir seçenek yelpazesi sunmayı planlıyor.
Bu strateji, hem çevresel faydaları maksimize etmeyi hem de tüketici ihtiyaçlarına daha esnek bir yanıt vermeyi amaçlıyor.
Bununla birlikte Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. (FROTO), 2024 ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı.
2024 yılının ikinci çeyreğinde FROTO'nun satışları 241.404.349.000 TL olarak gerçekleşti.
Bu, 2023 yılının aynı dönemine kıyasla %5 oranında bir düşüşü ifade ediyor.
Brüt kar ise 24.639.337.000 TL olarak kaydedildi ve geçen yılın aynı dönemine göre %26 oranında azaldı.
Esas faaliyet karı, 2023 yılı ikinci çeyrekte 28.159.640.000 TL iken, 2024 yılında %51 oranında düşerek 13.668.747.000 TL oldu.
FAVÖK ( Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar) ise geçen yılın aynı dönemine oranla %32 düşerek 18.002.526.000 TL olarak gerçekleşti.
Net parasal pozisyon kazançları, 2024 yılında 10.567.814.000 TL olarak kaydedildi ve 2023 yılının aynı dönemine göre %56 oranında bir artış gösterdi.
Net dönem karı %19 oranında azalarak 15.702.728.000 TL olarak gerçekleşti. Geçen yılın aynı döneminde net dönem karı 19.397.035.000 TL idi.