Türkiye' de En Çok Satılan Otomobil Markası Hangisi
Türkiye' de En Çok Satılan Otomobil Markası Hangisi? Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) Ağustos ayı otomobil satış verilerini açıkladı.

Açıklanan verilerde Türkiye' de en çok satılan otomobil markaları da belli oldu. Açıklanan verileri GCM Yatıtım değerlendirdi

GCM Yatırım Ağustos 2025 – Otomotiv Satışları Raporu
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre; Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2025 yılı Ocak-Ağustos döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %7,24 oranında artarak 817.345 adet olarak gerçekleşti. Otomobil satışları, 2025 yılı Ocak-Ağustos döneminde geçen yıla göre %8,05 oranında artarak 654.413 adet, hafif ticari araç pazarı ise %4,1 artarak 162.932 adet oldu.
2025 yılı Ağustos ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2024 yılı Ağustos ayına göre %12,78 artarak 101.650 adet oldu. 2025 Ağustos ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %18,7 artarak 82.215 adet olurken, hafif ticari araç pazarı %6,77 azalarak 19.435 adet oldu.
Pazarın %81,9’unu vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 366.708 adetle %56 pay, B segmenti otomobiller 166.469 adetle %25,4 pay aldı.
Açıklanan verilere göre 2025 yılı Ağustos ayında toplam satışlarda ilk 5’de yer alan markalar;
1- RENAULT → 10.563
2- FIAT→ 9.464
3- TESLA→ 8.730
4- VOLKSWAGEN → 7.148
5- FORD→ 6.922
Teknik Bakış; Son süreçte 120 aylık ortalamanın da geçtiği 465 dolar seviyesinden destek alarak
toparlanma çabası sergileyen sektörde, Ağustos ayıyla beraber yukarı yönlü
fiyatlamanın ivme kazandığı ve trend üzerinde ay kapanışı yaptığı görülmektedir. Yukarı yönlü hareketin devam etmesi halinde, ilk olarak 590 dolar seviyesi kritik eşik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu seviyenin aşılması halinde 680 dolar seviyesinden bahsedebiliriz. Olası kar realizasyonlarında ya da satış baskısının artması halinde 535 dolar seviyesi ara destek olarak izlenmelidir. Bu seviyenin altında gerçekleşebilecek kapanışlar, fiyatların yeniden 120 aylık ortalamanın da geçtiği 465 dolar desteğine doğru geri çekilme riskini artırabilir.
Özetle, Özetle, Kampanyaların etkisiyle satışların pozitif ivmesi devam edebilir. Otomotiv sektörünün 2025’in ikinci yarısında da büyümesini sürdüreceği öngörülüyor. Gerek iç talepteki toparlanma gerekse marka bazlı stratejik adımlar, sektörün dinamik kalmasını destekliyor. Kısacası, pazardaki hareketlilik önümüzdeki aylarda da hız kesmeden devam edebilir.