THYAO, PGSUS, TAVHL! Borsanın Havacılık Hisselerinden Hangisi Kazandıracak
THYAO, PGSUS, TAVHL! Borsanın Havacılık Hisselerinden Hangisi Kazandıracak. Halk Yatırım borsanın havacılık hisselerini bütün finansal yapılarını karşılaştırmalı olarak değerlendirdi. Hangisi daha çok kazandıracak, hangisine AL tavsiyesi geldi?

Yayınlama Tarihi: 18.06.2025 14:00
—
Son Güncelleme: 18.06.2025 14:00
THYAO, PGSUS, TAVHL! Borsanın Havacılık Hisselerinden Hangisi Kazandıracak. Halk Yatırım borsanın havacılık hisselerini bütün finansal yapılarını karşılaştırmalı olarak değerlendirdi. Hangisi daha çok kazandıracak, hangisine AL tavsiyesi geldi?

Halk Yatırım havacılık sektörü raporu:
Türkiye Havacılık Sektörü
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü’nün 2025 yılı Mayıs ayına ilişkin açıkladığı havayolu istatistiklerinde iki kere sayılan iç hat yolcu sayısına göre düzelttiğimiz veriler doğrultusunda, hizmet alan toplam yolcu sayısı 16,9 milyon ile yıllık bazda %4,2 artış kaydetti. Dış hat yolcu sayısı 12,7 milyon yolcu ile yıllık bazda %4,7 artış gösterirken, iç hat yolcu sayısı %2,7 artış ile 4,2 milyona yükseldi. Taşınan toplam yük tonajı ise (kargo+posta+bagaj) 437,9 bin ton ile yıllık bazda %1,8 düşüş gösterdi.
Ocak-Mayıs dönemine baktığımızda toplam yolcu sayısı 66,7 milyon ile yıllık bazda %4,8 artış gösterdi. Dış hat tarafında yolcu sayısı %6,9 artış ile 48,1 milyona ulaştı. İç hat yolcu sayısı ise 18,6 milyon ile yıllık bazda %0,1 düşüş kaydetti.
Havalimanı bazında bakıldığında; İstanbul Havalimanı Mayıs ayında yıllık %2,4 artış ile 6,2 milyon yolcuya hizmet verdi. Sabiha Gökçen %17,8 artışla 3,1 milyon, Esenboğa %2,1 artışla 697,7 bin yolcuya hizmet sağladı. Antalya ve İzmir’de ise yolcu trafiği sırasıyla %0,7 düşüş ve %0,3 artış gösterdi.
Nisan ayının ardından dış hatlardaki büyüme yavaşlarken, iç hatlar yeniden pozitife döndü. Talebe ilişkin göstergelerin pozitif seyretmesi, düşük akaryakıt fiyatları ve yüksek sezona girilmesiyle beraber, sektöre ilişkin pozitif görünüm beklentimiz sürüyor. Diğer yandan Orta Doğu’da tansiyonun yüksek seyretmeye devam etmesi ve tarifelere ilişkin olası gelişmeler sektöre yönelik riskler arasında bulunmaktadır. Mayıs ayı verilerini ‘nötr’ olarak değerlendiriyoruz.
Sektörel Görünüm
Küresel hava ulaşımında canlanma
IATA Nisan ayına ilişkin sektör verilerini yayımladı. Yolcu trafiği yıllık %8,0, kapasite %6,5 arttı. Doluluk oranı yıllık 1,1 puan artışla %83,6’ya ulaştı. Uluslararası trafikte talep %10,8, kapasite %8,5 artış gösterdi. Doluluk oranı %84,1’e yükseldi ve Mart’a göre 4,5 puanlık artış kaydetti. Böylelikle ilk kez yaz sezonu öncesi Nisan ayında %84 seviyesi aşılmış oldu. Bütün bölgeler arasında Asya Pasifik’li taşıyıcılar %85,3 doluluk oranı ile ilk sırada yer aldı. Planlı yolcu uçuşları Nisan ve Mayıs’ta sırasıyla %3,4 ve %3,1’lik büyüme gösterirken, Haziran’a ilişkin öncü göstergeler %3,6’lık bir artışa işaret ediyor.
Nisan’da kargo talebi yıllık %5,8 arttı. IATA’nın açıklamasında, moda ve tüketim ürünlerinin, yaz perakende sezonu öncesinde genellikle Nisan-Haziran döneminde sevk edilmesinin, ilgili verileri desteklediği belirtildi. Kapasite yıllık %6,3 artış gösterdi. Böylelikle 52,4 milyar ACTK’ya (mevcut kargo ton-km) ulaşarak tüm zamanların en yüksek seviyesinde gerçekleşti. Doluluk oranı 0,2 puan düşüşle %43,9’a geriledi.
Günlük ortalama uçuş sayısında artış yavaşladı
Euro Control tarafından yayımlanan verilere göre 1-31 Mayıs tarihleri arasında toplam günlük ortalama uçuş sayısı %3,3 artışla 32.260 oldu. Nisan ve Mart aylarındaki artış sırasıyla %5,2 ve %4,6 seviyelerinde gerçekleşmişti. Mayıs’ta THY’nin günlük ortalama uçuş sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre %3,5 artışla 1.533 olurken, Pegasus’un ise %13,4 artışla 594 seviyesinde gerçekleşti. Havalimanı bazında incelendiğinde, Mayıs ayında İstanbul Havalimanı’nda günlük ortalama uçuş sayısı %4,0 artışla 1.490, Sabiha Gökçen’de %12,3 artışla 709 ve Antalya Havalimanı’nda %0,4 düşüşle 748 seviyesinde gerçekleşti.
Crack spread’i aylık %1,8 arttı
Mayıs ayında brent-jet yakıtı arasındaki fark petrol fiyatlarının jet yakıtı fiyatlarından hızlı düşmesiyle 17,51 dolar seviyesine yükseldi. Nisan ayında fark 17,2 dolarda bulunuyordu. Son dönemde etkili olan jeopolitik gelişmeler nedeniyle brent petrol 70 doların üzerinde seyrediyor. Savaşa ilişkin tansiyonun yatışması durumunda yeniden 70 dolar altına geri çekilmeler görülebilir.

Halk Yatırım havacılık sektörü raporu:
Türkiye Havacılık Sektörü
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü’nün 2025 yılı Mayıs ayına ilişkin açıkladığı havayolu istatistiklerinde iki kere sayılan iç hat yolcu sayısına göre düzelttiğimiz veriler doğrultusunda, hizmet alan toplam yolcu sayısı 16,9 milyon ile yıllık bazda %4,2 artış kaydetti. Dış hat yolcu sayısı 12,7 milyon yolcu ile yıllık bazda %4,7 artış gösterirken, iç hat yolcu sayısı %2,7 artış ile 4,2 milyona yükseldi. Taşınan toplam yük tonajı ise (kargo+posta+bagaj) 437,9 bin ton ile yıllık bazda %1,8 düşüş gösterdi.
Ocak-Mayıs dönemine baktığımızda toplam yolcu sayısı 66,7 milyon ile yıllık bazda %4,8 artış gösterdi. Dış hat tarafında yolcu sayısı %6,9 artış ile 48,1 milyona ulaştı. İç hat yolcu sayısı ise 18,6 milyon ile yıllık bazda %0,1 düşüş kaydetti.
Havalimanı bazında bakıldığında; İstanbul Havalimanı Mayıs ayında yıllık %2,4 artış ile 6,2 milyon yolcuya hizmet verdi. Sabiha Gökçen %17,8 artışla 3,1 milyon, Esenboğa %2,1 artışla 697,7 bin yolcuya hizmet sağladı. Antalya ve İzmir’de ise yolcu trafiği sırasıyla %0,7 düşüş ve %0,3 artış gösterdi.
Nisan ayının ardından dış hatlardaki büyüme yavaşlarken, iç hatlar yeniden pozitife döndü. Talebe ilişkin göstergelerin pozitif seyretmesi, düşük akaryakıt fiyatları ve yüksek sezona girilmesiyle beraber, sektöre ilişkin pozitif görünüm beklentimiz sürüyor. Diğer yandan Orta Doğu’da tansiyonun yüksek seyretmeye devam etmesi ve tarifelere ilişkin olası gelişmeler sektöre yönelik riskler arasında bulunmaktadır. Mayıs ayı verilerini ‘nötr’ olarak değerlendiriyoruz.
Sektörel Görünüm
Küresel hava ulaşımında canlanma
IATA Nisan ayına ilişkin sektör verilerini yayımladı. Yolcu trafiği yıllık %8,0, kapasite %6,5 arttı. Doluluk oranı yıllık 1,1 puan artışla %83,6’ya ulaştı. Uluslararası trafikte talep %10,8, kapasite %8,5 artış gösterdi. Doluluk oranı %84,1’e yükseldi ve Mart’a göre 4,5 puanlık artış kaydetti. Böylelikle ilk kez yaz sezonu öncesi Nisan ayında %84 seviyesi aşılmış oldu. Bütün bölgeler arasında Asya Pasifik’li taşıyıcılar %85,3 doluluk oranı ile ilk sırada yer aldı. Planlı yolcu uçuşları Nisan ve Mayıs’ta sırasıyla %3,4 ve %3,1’lik büyüme gösterirken, Haziran’a ilişkin öncü göstergeler %3,6’lık bir artışa işaret ediyor.
Nisan’da kargo talebi yıllık %5,8 arttı. IATA’nın açıklamasında, moda ve tüketim ürünlerinin, yaz perakende sezonu öncesinde genellikle Nisan-Haziran döneminde sevk edilmesinin, ilgili verileri desteklediği belirtildi. Kapasite yıllık %6,3 artış gösterdi. Böylelikle 52,4 milyar ACTK’ya (mevcut kargo ton-km) ulaşarak tüm zamanların en yüksek seviyesinde gerçekleşti. Doluluk oranı 0,2 puan düşüşle %43,9’a geriledi.
Günlük ortalama uçuş sayısında artış yavaşladı
Euro Control tarafından yayımlanan verilere göre 1-31 Mayıs tarihleri arasında toplam günlük ortalama uçuş sayısı %3,3 artışla 32.260 oldu. Nisan ve Mart aylarındaki artış sırasıyla %5,2 ve %4,6 seviyelerinde gerçekleşmişti. Mayıs’ta THY’nin günlük ortalama uçuş sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre %3,5 artışla 1.533 olurken, Pegasus’un ise %13,4 artışla 594 seviyesinde gerçekleşti. Havalimanı bazında incelendiğinde, Mayıs ayında İstanbul Havalimanı’nda günlük ortalama uçuş sayısı %4,0 artışla 1.490, Sabiha Gökçen’de %12,3 artışla 709 ve Antalya Havalimanı’nda %0,4 düşüşle 748 seviyesinde gerçekleşti.
Crack spread’i aylık %1,8 arttı
Mayıs ayında brent-jet yakıtı arasındaki fark petrol fiyatlarının jet yakıtı fiyatlarından hızlı düşmesiyle 17,51 dolar seviyesine yükseldi. Nisan ayında fark 17,2 dolarda bulunuyordu. Son dönemde etkili olan jeopolitik gelişmeler nedeniyle brent petrol 70 doların üzerinde seyrediyor. Savaşa ilişkin tansiyonun yatışması durumunda yeniden 70 dolar altına geri çekilmeler görülebilir.