205 Liradan 125 Liraya Düştü Değerlendirme NÖTR Geldi
205 Liradan 125 Liraya Düştü Değerlendirme NÖTR Geldi. Borsanın en büyük şirketlerinden olan AYGAZ için şirket değerlendirmesi Marbaş Menkul' den geldi. Kurum hisseyi nötr olarak değerlendirdi.

Yayınlama Tarihi: 26.06.2025 10:45
—
Son Güncelleme: 26.06.2025 10:45
205 Liradan 125 Liraya Düştü Değerlendirme NÖTR Geldi. Borsanın en büyük şirketlerinden olan AYGAZ için şirket değerlendirmesi Marbaş Menkul' den geldi. Kurum hisseyi nötr olarak değerlendirdi.

Marbaş Menkul AYGAZ raporu:
Aygaz'ın ana faaliyetleri arasında ithal LPG'nin kara ve deniz terminalleri aracılığıyla işlenmesi, yurt içi ve yurt dışına satışı yer alıyor. Şirket, 2,4-2,5 milyon ton gazı tedarik ederken, bunun 1 milyon tonunu yurt içi perakendeye (250 bin ton tüplü gaz, 750 bin ton otogaz) ve 1,5 milyon tonunu yurt dışına satıyor. Toplam elleçlenen gaz miktarı 4-4,5 milyon ton civarında. İthal edilen LPG'nin %85-90'ı ABD, Kuzey ve Cezayir gibi farklı ülkelerden temin edilirken, %10-15’i Türkiye'deki TÜPRAŞ veya Star rafinerilerinden alınıyor. LPG fiyatlandırması genellikle %30 propan ve %70 bütan karışımı üzerinden yapılıyor.
SP aylık fiyatları, kur ve vergi eklemeleriyle birlikte fiyat mekanizmasını oluşturuyor. Şirket, büyük ölçüde SP bazında alım satım yapıyor ve fiyat riskine maruz kalabiliyor, özellikle kurdaki ani hareketlenmelerde fiyat revizyonları gecikmeli yapılabiliyor. Şirket, tüplü ve otogaz segmentlerinde faaliyet gösteriyor. Otogazda %50 pazar payına sahipken, özellikle OPET ile iş birliği yaparak satış hacmini artırıyor. Otogaz segmenti yüksek rekabet ve düşük kar marjına sahip olsa da, Aygaz için stratejik öneme sahip. Tüplü gaz segmenti ise 2.000 bayi ile çalışıyor ve daha karlı bir segment olarak öne çıkıyor.
Aygaz'ın tüplü gazda %40 pazar payı bulunuyor. Tüplü gaz satışları son 8 yılda 300 bin tondan 250 bin tona gerilese de, karlılıklarını koruyorlar. Mevsimsellik, özellikle 2. ve 3. çeyreklerde tüplü gaz tüketiminde artışa neden oluyor, çünkü kırsal ve yazlık bölgelerde doğalgaz erişimi sınırlı ve mobilite artıyor. Şirket, uluslararası alanda da genişleme hedefliyor. Bangladeş'te üç yıldır faaliyet gösteriyor ve UGroup ile ortaklık kurarak ayrı bir şirket üzerinden yatırım yapıyor.
Bangladeş'te ithal modelle çalışan şirket, tonajda beklentileri aşarak %8-9 pazar payına ulaştı. Bangladeş'in 150 milyonluk nüfusu ve sübvansiyon olmaması, pazarı cazip hale getiriyor. Pakistan ve Hindistan gibi diğer büyük pazarlar da potansiyel taşıyor, ancak sübvansiyon ve yaptırım riskleri gibi faktörler yatırım kararlarını etkiliyor.
Şirket, tedarik ağını genişletmek amacıyla gemi yatırımları yapıyor ve navlun fiyatlarındaki dalgalanmaları ortadan kaldırarak kar marjını artırmayı hedefliyor.
Bu çerçevede mevsimsellik etkisiyle 2.çeyreğin geçen yıla nazaran stabil/bir tık altı bilanço yapısı görmemiz doğrultusunda görüşmeyi nötr değerlendirmekteyiz.

Marbaş Menkul AYGAZ raporu:
Aygaz'ın ana faaliyetleri arasında ithal LPG'nin kara ve deniz terminalleri aracılığıyla işlenmesi, yurt içi ve yurt dışına satışı yer alıyor. Şirket, 2,4-2,5 milyon ton gazı tedarik ederken, bunun 1 milyon tonunu yurt içi perakendeye (250 bin ton tüplü gaz, 750 bin ton otogaz) ve 1,5 milyon tonunu yurt dışına satıyor. Toplam elleçlenen gaz miktarı 4-4,5 milyon ton civarında. İthal edilen LPG'nin %85-90'ı ABD, Kuzey ve Cezayir gibi farklı ülkelerden temin edilirken, %10-15’i Türkiye'deki TÜPRAŞ veya Star rafinerilerinden alınıyor. LPG fiyatlandırması genellikle %30 propan ve %70 bütan karışımı üzerinden yapılıyor.
SP aylık fiyatları, kur ve vergi eklemeleriyle birlikte fiyat mekanizmasını oluşturuyor. Şirket, büyük ölçüde SP bazında alım satım yapıyor ve fiyat riskine maruz kalabiliyor, özellikle kurdaki ani hareketlenmelerde fiyat revizyonları gecikmeli yapılabiliyor. Şirket, tüplü ve otogaz segmentlerinde faaliyet gösteriyor. Otogazda %50 pazar payına sahipken, özellikle OPET ile iş birliği yaparak satış hacmini artırıyor. Otogaz segmenti yüksek rekabet ve düşük kar marjına sahip olsa da, Aygaz için stratejik öneme sahip. Tüplü gaz segmenti ise 2.000 bayi ile çalışıyor ve daha karlı bir segment olarak öne çıkıyor.
Aygaz'ın tüplü gazda %40 pazar payı bulunuyor. Tüplü gaz satışları son 8 yılda 300 bin tondan 250 bin tona gerilese de, karlılıklarını koruyorlar. Mevsimsellik, özellikle 2. ve 3. çeyreklerde tüplü gaz tüketiminde artışa neden oluyor, çünkü kırsal ve yazlık bölgelerde doğalgaz erişimi sınırlı ve mobilite artıyor. Şirket, uluslararası alanda da genişleme hedefliyor. Bangladeş'te üç yıldır faaliyet gösteriyor ve UGroup ile ortaklık kurarak ayrı bir şirket üzerinden yatırım yapıyor.
Bangladeş'te ithal modelle çalışan şirket, tonajda beklentileri aşarak %8-9 pazar payına ulaştı. Bangladeş'in 150 milyonluk nüfusu ve sübvansiyon olmaması, pazarı cazip hale getiriyor. Pakistan ve Hindistan gibi diğer büyük pazarlar da potansiyel taşıyor, ancak sübvansiyon ve yaptırım riskleri gibi faktörler yatırım kararlarını etkiliyor.
Şirket, tedarik ağını genişletmek amacıyla gemi yatırımları yapıyor ve navlun fiyatlarındaki dalgalanmaları ortadan kaldırarak kar marjını artırmayı hedefliyor.
Bu çerçevede mevsimsellik etkisiyle 2.çeyreğin geçen yıla nazaran stabil/bir tık altı bilanço yapısı görmemiz doğrultusunda görüşmeyi nötr değerlendirmekteyiz.