%2669,87 Bedelsiz Veren Hisse Zirveyi Dener mi?
%2669,87 Bedelsiz Veren Hisse Zirveyi Dener mi? Geçen 2 yıl içinde en çok kazandıran hisselerden olan hisse, son günlerde toparlanma çalışmaları içinde. Hisse eski zirvesini dener mi?
%2669,87 Bedelsiz Veren Hisse Zirveyi Dener mi? Geçen 2 yıl içinde en çok kazandıran hisselerden olan hisse, son günlerde toparlanma çalışmaları içinde. Hisse eski zirvesini dener mi?
Kerevitaş (KERVT) %2669,97 bedelsiz sermaye artırımını 2018 yılı Mayıs ayında yapmıştı. O bedelsiz sermaye artırımı ile 662 milyon Liraya çıkan sermaye hala aynı. Şirket 6 yıldır sermaye artırıı yapmıyor. Artık zamanı gelmiş olabilir mi?
KERVT borsada Ekim ayından beri primleniyor. Hisse, 10 Lira fiyattan yükselen trende girdi. Hissede tarihi zirve fiyat bu yıl Temmuz ayında gördüğü 20 Lira.
İntegral Yatırım hisse için bir rapor yayınladı. Şirketin genel gidişatı ve beklentilerinin tespit edildiği raporda, şirketin gelecek planları da açıklanıyor.
KERVT günlük grafik:
İntegral Yatırım Kerevitaş (KERVT) Analist Toplantı Notu
Şirket Hakkında Özet Bilgi
1970 yılında bugüne faaliyet gösteren Kerevitaş, bugün SuperFresh markasıyla 21 kategoride 400’ün üzerinde ürünüyle dondurulmuş gıda pazarında faaliyet göstermektedir. Dondurulmuş gıda kategorisinde unlu mamuller, sebze ve meyve ürünleri, patates ve kroket ürünleri, et ürünleri, donuk fırıncılık ürünleri ve tatlı ürünleri tüketiciyle buluşmaktadır. Konserve kategorisinde ise ton balığı konserveleri, mısır ve sebze yer almaktadır. Genel Merkezi İstanbul’da olan şirket, 1995 yılından bu yana Borsa İstanbul’da işlem görmektedir.
Dondurulmuş ve Konserve İş Birimi
• Dondurulmuş gıda pazarı, geleceğin en önemli kategorilerinden biri olarak görülmektedir. Son üç yılda 50 bin tonluk bir büyüme kaydeden pazarın, 2025 yılında +21 bin ton artış ile %9 büyüme göstermesi bekleniyor.
• Son 3 yılda 5 kat artan Dondurulmuş gıda pazarı cirosunun 2025 yılı sonunda yüksek ciro büyüme trendini devam ettirerek %41 artış ile 33,2 milyar TL’ye ulaşması beklenmektedir.
• Pazardaki büyüme ivmesi devam ederken, penetrasyon oranının %33 seviyesinde olması, yani evlerin %67’sine henüz dondurulmuş gıdaların ulaşmamış olması, önemli bir büyüme potansiyeline işaret ediyor. Türkiye'de kişi başına dondurulmuş gıda tüketimi 6 kilo iken, bu rakam Avrupa'da 30 kilo, ABD'de ise 50 kilo seviyesinde.
• İndirim marketlerinin dondurulmuş gıda pazarındaki ağırlığının, 2025 yılında da devam edeceği düşünülmektedir.
• Son iki yılda pazara 300 yeni ürün eklendi ve bu artış trendinin sürmesi bekleniyor.
• Yapılan inovasyonlar, ciroya 1 milyar TL’lik katkı sağladı. Yeni ürünlerin, toplam ciro içindeki payı %20 olarak gerçekleşti.
• Şirket, SuperFresh, markalı ürünler kategorisinde %40 pazar payı ile lider konumdadır. En yakın rakiplerinin pazar payı %9 düzeyindeyken, indirim marketleri de dâhil edildiğinde toplam pazar payı %25 olarak hesaplanmaktadır. 2025 yılı itibarıyla bu oranın %27-28 seviyelerine çıkarılması hedeflenmektedir.
• Sanayi ve Ticaret Bakanlığı onaylı iki Ar-Ge merkezi bulunmaktadır. Bunlardan biri dondurulmuş gıda, diğeri ise yağ iş biriminde faaliyet göstermektedir. 2023 yılında 6 proje tamamlanmış, 2024 yılında ise aktif olarak yürütülen 9 proje bulunmaktadır.
• 2025 yılında, dondurulmuş gıdaya yönelik olumlu bakış açısının güçlenmesiyle, müşteri sadakatini artırarak pazar liderliğinin pekiştirilmesi hedeflenmektedir.
Yağ İş Birimi
• Yağ kategorisi, tonajda küçülen tek segment oldu. Pazarda en yüksek ciro ve tonaj Ayçiçek yağına ait. Ayçiçek yağının fiyatının 2024 yılında palm yağının altında kalması, margarinden ayçiçek yağına bir geçişe neden oldu. Tereyağı tüketicilerinin, fiyat farkı nedeniyle margarini tercih etmeye başladığı da gözlemlendi. Ancak ayçiçek yağına geçişler daha yüksek olduğundan toplam tonajda bir düşüş yaşandı. Buna rağmen Kerevitaş, küçülen pazarda tonajını koruyarak pazar payını artırmayı başardı.
• Yağ segmenti üç ana kategoriden oluşuyor: Paket segmenti %64,5’lik bir pazar payına sahipken, kase birimi %35,3’lük bir payla takip ediyor.
• Margarin pazarında küçülme devam ediyor. Son üç yılda margarin pazarında 5 bin tonluk bir daralma yaşandı ve bu trendin 2025 yılında da süreceği öngörülüyor. Buna karşın, artan maliyet kalemleri ve enerji fiyatlarıyla birlikte önümüzdeki yıl TL bazında %32 büyüme ile 12,4 milyar TL ciroya ulaşılması bekleniyor.
• Palm yağı maliyetleri sektörü doğrudan etkiliyor. Yağ iş biriminde toplam maliyetin yaklaşık %65-70’ini palm yağı hammaddesi oluşturuyor. Malezya borsasındaki fiyat dalgalanmaları şirket maliyetlerini ciddi biçimde etkilerken, palm yağı fiyatlarında önümüzdeki yıl yaklaşık %20’lik bir artış öngörülüyor.
• Suriye’deki gelişmeler olumlu etkiler yaratıyor. Bölgedeki gelişmelerin şirket satışlarına pozitif yansıması bekleniyor.
GES ve Kazan Yatırımı
Afyonkarahisar'ın Emirdağ ilçesinde bulunan Organize Sanayi Bölgesi'ndeki 60.000 m²'lik alan ve çatılarda, şirketin kendi enerjisini daha uygun maliyetlerle üretme hedefi doğrultusunda bir anlaşma sağlandı. Ancak MWm sınırına takıldıklarından dolayı sürecin uzadığı ifade edildi. Yapılacak yatırımla birlikte, şirketin enerji ihtiyacının tamamını karşılaması hedefleniyor. Ayrıca, kömür kazanlarının doğalgaz kazanlarına dönüştürülmesi planlanıyor. Bu dönüşümün işletme sermayesi üzerinde önemli bir etki yaratması beklenmekte. Proje, ilk etapta Emirdağ fabrikasında hayata geçirilecek. Her iki projenin de 2025 yılı itibarıyla tamamlanması öngörülüyor. Finansman sağlama sürecinde, yurt dışında yapılan görüşmelerle, 2 yıl geri ödemesiz ve 5 yıl ödemeli, minimum maliyetli bir borçlanma modeli planlanmaktadır.