Bilanço Geldi %87 Kazanç Potansiyeli Açıklandı
Bilanço Geldi %87 Kazanç Potansiyeli Açıklandı. Mavi Giyim MAVI 2025 yılı ilk çeyrek finansal rakamlarını açıkladı. Bilançoyu inceleyen Halk Yatırım hissede %87 prim potansiyeli tespit etti.

Yayınlama Tarihi: 11.06.2025 15:30
—
Son Güncelleme: 11.06.2025 15:30
Bilanço Geldi %87 Kazanç Potansiyeli Açıklandı. Mavi Giyim MAVI 2025 yılı ilk çeyrek finansal rakamlarını açıkladı. Bilançoyu inceleyen Halk Yatırım hissede %87 prim potansiyeli tespit etti.
Halk Yatırım MAVI hissesine AL tavsiyesi verdi. Hisseye 61,25 Lira hedef fiyat verilidi ve %87 kazanç potansiyeli tespit edildi.

Halk Yatırım MAVI raporu:
✓ Beklentimizin üzerinde net kar. Mavi Giyim’in 1Ç25 net kar rakamı, kurum beklentimiz olan 714 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 606 mn TL’nin üzerinde yıllık bazda %39,4 azalışla 810 mn TL seviyesinde gerçekleşti. Ana ortaklık net karı ise %37 azalışla 837 mn TL’ye işaret ediyor. Net karın tahminimizin üzerinde gerçekleşmesinde beklentimizin üzerinde gerçekleşen operasyonel karlılığa ek olarak, ertelenmiş vergi geliri ve daha yüksek finansal gelir kaydedilmesi etkili oldu. 1Ç25’te beklentimizin üzerinde 2.014 mn TL FAVÖK kaydedilirken, FAVÖK marjı da yıllık bazda 3,4 puanlık azalışla %20,6 seviyesinde gerçekleşti. İlk çeyrek’te FAVÖK marjındaki gerileme, yüksek baz ve düşük talep sonucu satışların zayıflaması nedeniyle azalan kaldıraç etkisine bağlı olarak, yükselen faaliyet giderleri/satış oranından kaynaklandı. Öte yandan, Mavi Giyim hisse geri alımları için azami 1 milyar TL’lik bütçe ve toplam hisse adedinin %10’una denk gelen azami yaklaşık 79,5 hisse geri alımı planladığını açıkladı. Geri alım işlemlerinin azami 1 yıl süreyle geçerli olacak şekilde belirlendiği belirtildi. Genel olarak ilk çeyrek finansal sonuçları beklentimizi karşılasa da, şirket yönetiminin 2025 yıl sonu beklentilerini koruması ve açıklanan hisse geri alım program kapsamında sonuçların hisse performansına yansımasına ‘pozitif’ olarak değerlendiriyoruz.
✓ Beklentiler ile uyumlu ciro performansı. 1Ç25’te önceki yıl aynı dönemin yüksek baz etkisi üstüne birebir mağaza satışları TL bazda %15,9, adet bazında %13,4 geriledi. Alışveriş sepeti nominal bazda %35,7 büyürken, reel bazda %1,9 küçüldü. Türkiye Hazır Giyim ve Ayakkabı sektörü enflasyonu Nisan ayında yıllık %16,9 gerçekleşti (TÜİK). 1Ç25’te Mavi Giyim’in konsolide satış gelirleri, yıllık bazda %14 düşüşle 9.777 mn TL ile hem kurum beklentimiz olan 9.865 mn TL hem de piyasa ortalama beklentisi olan 9.862 mn TL ile uyumlu gerçekleşti. İlk çeyrekte Türkiye’de 1 mağaza açılışı ve 3 mağaza kapanışı gerçekleştirerek; Türkiye’de 350, yurt dışında 20 mono brand perakende mağaza ve Türkiye’de 70, yurt dışında 41 monobrand franchise mağaza olmak üzere toplam 481 mağaza sayısına ulaştı. Toplam satış alanı 1Ç25’te 188,8 bin m2 olurken, ortalama mağaza büyüklüğü 539 m2 oldu (2024’te toplam satış alanı 188,5 bin m2, ortalama mağaza büyüklüğü 535 m2 idi).
✓ Beklentimizin üzerinde operasyonel karlılık. Mavi Giyim 1Ç25’te kurum beklentimiz olan 1.544 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 1.682 mn TL’nin üzerinde, yıllık bazda %26,4 azalışla 2.014 mn TL FAVÖK kaydetti. FAVÖK marjı yıllık bazda 3,4 puan azalışla %20,6 seviyesine geriledi. İlk çeyrek’te FAVÖK marjındaki gerileme, yüksek baz ve düşük talep sonucu satışların zayıflaması nedeniyle azalan kaldıraç etkisine bağlı olarak, yükselen faaliyet giderleri/satış oranından kaynaklandı.
✓ Net nakit pozisyonunda iyileşme. Net nakit, finansal kiralama yükümlülükleri hariç bakıldığında, 30 Nisan 2025 sonunda 6.071 mn TL seviyesinde gerçekleşti (31 Ocak 2025 sonunda 5.417 mn TL). Yatırım harcamalarının satış gelirlerine oranı %4,4 ile 422 mn TL seviyesinde bulunuyor.
✓ Şirket yönetimi 2025 yıl sonu beklentilerini korudu. Hatırlamak gerekirse, TMS29 dahil düşük - orta tek haneli ciro büyümesi, TMS29 dahil %17,5 + FAVÖK marjı öngörülüyor. Satış alanı büyümesinde ise yılı Türkiye’de 20 net yeni mağaza ve 15 mağazada m2 büyümesi, Kuzey Amerika’da ise 8 yeni mağaza açmayı hedefliyor. Konsolide gelirin %5’i kadar (Genel Müdürlük Binası ve Kuzey Amerika perakende yatırımları dahil) yatırım harcaması öngörülüyor. Yönetim ayrıca Türkiye perakende gelirlerinin Mayıs ayında %46 arttığını, Türkiye online satışlarının aynı dönemlerde %35 artış gösterdiği bilgisini paylaştı
✓ Mavi Giyim için 61,25 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL’ yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz. Genel olarak, beklentimizi karşılayan ilk çeyrek finansal sonuçlarının ardından, Mavi Giyim için 61,25 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL’ yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz.
Halk Yatırım MAVI hissesine AL tavsiyesi verdi. Hisseye 61,25 Lira hedef fiyat verilidi ve %87 kazanç potansiyeli tespit edildi.

Halk Yatırım MAVI raporu:
✓ Beklentimizin üzerinde net kar. Mavi Giyim’in 1Ç25 net kar rakamı, kurum beklentimiz olan 714 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 606 mn TL’nin üzerinde yıllık bazda %39,4 azalışla 810 mn TL seviyesinde gerçekleşti. Ana ortaklık net karı ise %37 azalışla 837 mn TL’ye işaret ediyor. Net karın tahminimizin üzerinde gerçekleşmesinde beklentimizin üzerinde gerçekleşen operasyonel karlılığa ek olarak, ertelenmiş vergi geliri ve daha yüksek finansal gelir kaydedilmesi etkili oldu. 1Ç25’te beklentimizin üzerinde 2.014 mn TL FAVÖK kaydedilirken, FAVÖK marjı da yıllık bazda 3,4 puanlık azalışla %20,6 seviyesinde gerçekleşti. İlk çeyrek’te FAVÖK marjındaki gerileme, yüksek baz ve düşük talep sonucu satışların zayıflaması nedeniyle azalan kaldıraç etkisine bağlı olarak, yükselen faaliyet giderleri/satış oranından kaynaklandı. Öte yandan, Mavi Giyim hisse geri alımları için azami 1 milyar TL’lik bütçe ve toplam hisse adedinin %10’una denk gelen azami yaklaşık 79,5 hisse geri alımı planladığını açıkladı. Geri alım işlemlerinin azami 1 yıl süreyle geçerli olacak şekilde belirlendiği belirtildi. Genel olarak ilk çeyrek finansal sonuçları beklentimizi karşılasa da, şirket yönetiminin 2025 yıl sonu beklentilerini koruması ve açıklanan hisse geri alım program kapsamında sonuçların hisse performansına yansımasına ‘pozitif’ olarak değerlendiriyoruz.
✓ Beklentiler ile uyumlu ciro performansı. 1Ç25’te önceki yıl aynı dönemin yüksek baz etkisi üstüne birebir mağaza satışları TL bazda %15,9, adet bazında %13,4 geriledi. Alışveriş sepeti nominal bazda %35,7 büyürken, reel bazda %1,9 küçüldü. Türkiye Hazır Giyim ve Ayakkabı sektörü enflasyonu Nisan ayında yıllık %16,9 gerçekleşti (TÜİK). 1Ç25’te Mavi Giyim’in konsolide satış gelirleri, yıllık bazda %14 düşüşle 9.777 mn TL ile hem kurum beklentimiz olan 9.865 mn TL hem de piyasa ortalama beklentisi olan 9.862 mn TL ile uyumlu gerçekleşti. İlk çeyrekte Türkiye’de 1 mağaza açılışı ve 3 mağaza kapanışı gerçekleştirerek; Türkiye’de 350, yurt dışında 20 mono brand perakende mağaza ve Türkiye’de 70, yurt dışında 41 monobrand franchise mağaza olmak üzere toplam 481 mağaza sayısına ulaştı. Toplam satış alanı 1Ç25’te 188,8 bin m2 olurken, ortalama mağaza büyüklüğü 539 m2 oldu (2024’te toplam satış alanı 188,5 bin m2, ortalama mağaza büyüklüğü 535 m2 idi).
✓ Beklentimizin üzerinde operasyonel karlılık. Mavi Giyim 1Ç25’te kurum beklentimiz olan 1.544 mn TL ve piyasa ortalama beklentisi olan 1.682 mn TL’nin üzerinde, yıllık bazda %26,4 azalışla 2.014 mn TL FAVÖK kaydetti. FAVÖK marjı yıllık bazda 3,4 puan azalışla %20,6 seviyesine geriledi. İlk çeyrek’te FAVÖK marjındaki gerileme, yüksek baz ve düşük talep sonucu satışların zayıflaması nedeniyle azalan kaldıraç etkisine bağlı olarak, yükselen faaliyet giderleri/satış oranından kaynaklandı.
✓ Net nakit pozisyonunda iyileşme. Net nakit, finansal kiralama yükümlülükleri hariç bakıldığında, 30 Nisan 2025 sonunda 6.071 mn TL seviyesinde gerçekleşti (31 Ocak 2025 sonunda 5.417 mn TL). Yatırım harcamalarının satış gelirlerine oranı %4,4 ile 422 mn TL seviyesinde bulunuyor.
✓ Şirket yönetimi 2025 yıl sonu beklentilerini korudu. Hatırlamak gerekirse, TMS29 dahil düşük - orta tek haneli ciro büyümesi, TMS29 dahil %17,5 + FAVÖK marjı öngörülüyor. Satış alanı büyümesinde ise yılı Türkiye’de 20 net yeni mağaza ve 15 mağazada m2 büyümesi, Kuzey Amerika’da ise 8 yeni mağaza açmayı hedefliyor. Konsolide gelirin %5’i kadar (Genel Müdürlük Binası ve Kuzey Amerika perakende yatırımları dahil) yatırım harcaması öngörülüyor. Yönetim ayrıca Türkiye perakende gelirlerinin Mayıs ayında %46 arttığını, Türkiye online satışlarının aynı dönemlerde %35 artış gösterdiği bilgisini paylaştı
✓ Mavi Giyim için 61,25 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL’ yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz. Genel olarak, beklentimizi karşılayan ilk çeyrek finansal sonuçlarının ardından, Mavi Giyim için 61,25 TL seviyesinde bulunan hedef fiyatımızı ve ‘AL’ yönünde bulunan tavsiyemizi sürdürüyoruz.