Bilanço Geldi Anadolu Sigorta ANSGR İçin Hedef Fiyat Verildi

Bilanço Geldi Anadolu Sigorta ANSGR İçin Hedef Fiyat Verildi. Şirket geçen yıl 6 aylıkta 5 milyar 682 milyon Lira kar rakamı açıklamıştı. Rakam bu yıl da neredeyse aynı.

Sigorta Şirketi, %300 Sermaye Artırımı için SPK'ya Başvurdu!
Google News
Bilanço Geldi Anadolu Sigorta ANSGR İçin Hedef Fiyat Verildi. Şirket geçen yıl 6 aylıkta 5 milyar 682 milyon Lira kar rakamı açıklamıştı. Rakam bu yıl da neredeyse aynı.

ANSGR bu yıl 6 aylıkta 5 milyar 220 milyon Lira kar rakamı açıkladı. İntegral Yatırım gelen kar rakını değerlendirdi ve hisse için verdiği 148 Lira hedef fiyatta değişiklik yapmadı.



İntegral Yatırım ANSGR raporu:

Anadolu Sigorta (ANSGR), 2025 yılı ikinci çeyreğinde 2.959 milyon TL net dönem karı elde etti. Piyasa beklentisi 3.160 milyon TL net dönem karı elde edilmesi yönündeydi. Net kar yıllık bazda %15,1 artış gösterdi. Bir önceki çeyreğe göre %31,2 arttı. Hasar / Prim Oranı yıllık bazda 6,4 puan artışla %79,5 seviyesinde gerçekleşti. Bileşik Rasyo ise 8,4 puan artışla %109,6 oldu. Teknik bölüm dengesinde karlılığın korunması ve yüksek faiz ortamının yarattığı yatırım geliri etkisi, şirket karlılığının sürdürülebilirliğinde önemli rol oynamaya devam ediyor.

Prim Üretimi %41 büyüme ile 44.469 milyon TL oldu

Şirket, yılın ilk 6 aylık döneminde yıllık bazda %41 artışla 44.469 milyon TL prim üretimi gerçekleştirdi. Prim üretimine en büyük katkı Hastalık/Sağlık, Kara Araçları, Kara Araçları Sorumluluk ve Yangın ve Doğal Afetler branşlarından geldi. Bu dört ana branş, toplam prim üretiminin %80,3’lük kısmını oluşturdu.

Hastalık/Sağlık branşı toplam prim üretimi içerisinde %22,8’lik pay ile birinci sırada yer aldı. Bu branşta yıllık bazda %81,2 oranında artış gerçekleşti ve prim üretimi 10.087 milyon TL oldu. İkinci sırada bulunan Yangın ve Doğal Afetler branşında ise yıllık bazda %33,1’lik artış yaşandı ve prim üretimi 8.948 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.

Trafik segmentinde bulunan Kara Araçları (kasko) branşında %25,5’lik artış ile 8.621 milyon TL prim üretimi gerçekleşti. Kara Araçları Sorumluluk branşında ise %42 artış yaşandı ve 8.016 milyon TL prim üretildi. Ödenen Hasar %19,4 artışla 21.200 milyon TL oldu

Ödenen hasarlarda ilk sırada Hastalık/Sağlık branşı yer aldı.

Bu branşta yıllık bazda %90,1 artışla 6.556 milyon TL hasar ödemesi gerçekleşti. İkinci sırada yıllık bazda %40,4’lük artış ve 5.214 milyon TL hasar ödemesi ile Kara Araçları Sorumluluk branşı yer aldı. Bunun yanı sıra Kara Araçları branşında 3.939 milyon TL, Yangın ve Doğal Afetler branşında 2.695 milyon TL hasar ödemesi gerçekleşti.

Teknik Karlılık %13,5 azalışla 6.673 milyon TL seviyesinde gerçekleşti

Teknik Karlılık %13,5 azalışla 6.673 milyon TL seviyesinde gerçekleşirken, Net Kar / Genel Teknik Kar oranı 0.8 oldu. Branşlara yapılan gelir ve gider dağıtımı öncesinde 1.172 milyon TL teknik kar gerçekleşirken, teknik branşlara dağıtılan yatırım gelirinin 9.375 milyon TL’lik olumlu etkisi, teknik branşlara dağıtılan genel giderlerin ise 3.874 milyon TL olumsuz etkisi görüldü.

Teknik branşlara dağıtımı yapılan 3.874 milyon TL tutarındaki genel giderlerin, 2.388 milyon TL’si personel giderlerinden, 1.025 milyon TL’si yönetim giderlerinden, 308,4 milyon TL’si pazarlama giderlerinden ve 152,6 milyon TL’si dışarıdan sağlanan faydalardan oluştu.

Teknik karlılığın oluşumunda Kara Araçları ve Hastalık/Sağlık branşları belirleyici rol oynadı. Kara Araçları branşında yıllık bazda %12,3’lük artış ile 3.887 milyon TL teknik kar elde edildi. Hastalık/Sağlık branşında is %131,5’lik artışla 1.226 milyon TL teknik kar sağlandı. Kara Araçları Sorumluluk, Kefalet ve Genel Sorumluluk Branşlarının ise negatif etkisi görüldü. Kara Araçları Sorumluluk (zorunlu trafik sigortası) branşının olumsuz etkisi hissedilmeye devam ediyor.

Değerlendirme & Hedef Fiyat

Anadolu Sigorta'nın, 2025 yılının ikinci çeyreğinde açıklamış olduğu finansalları olumlu buluyoruz. Prim üretimindeki güçlü ivmenin devam etmesine karşın, yüksek hasar ödemeleri net karı törpüledi. Hayat dışı teknik giderin, gelire oranla daha fazla artması, teknik bölüm karlılığının yıllık bazda yatay seyretmesine neden oldu. Kara Araçları (kasko) ve Hastalık/Sağlık branşlarından elde edilen toplam 5.113 milyon TL teknik kar, teknik bölüm dengesinden elde edilen 6.673 milyon TL’lik karın oluşumunda belirleyici rol oynadı. Buna karşın Kara Araçları Sorumluluk (zorunlu trafik sigortası) branşı, teknik karlılık üzerinde baskı oluşturmaya devam ediyor.

Yılın ikinci yarısı Merkez Bankası faiz indirim süreciyle birlikte yatırım gelirlerinin sınırlı kalmasını bekliyoruz. Bu nedenle, şirketin teknik denge içerisinde oluşturacağı portföy yapısının, net kar üzerindeki etkisi daha da artabilir. Özellikle yüksek hasar yükü bulunan zorunlu trafik segmentinin payı dikkatle izlenmeli. Diğer yandan, teknik dengede önemli rol oynayan Kara Araçları ve Hastalık/Sağlık branşlarının payının artmaya devam etmesi, karlılığın sürdürülebilirliği açısından kritik olacaktır. ANSGR için İNA modelimize göre 12 aylık hedef fiyatımızı 148 TL olarak korumaya devam ediyoruz.


















 
Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<