Borsada Karlılık Düşerken Karını %405 Artıran Şirket Hangisi
Borsada Karlılık Düşerken Karını %405 Artıran Şirket Hangisi. Borsa şirketleri 2025 yılı ilk çeyrekte karlılıklarını ciddi oranlarda düşürdüler. Bu kötü tablonun yanında oldukça iyi durumda olan ve büyümeye devam eden şirketler de var.

Yayınlama Tarihi: 25.05.2025 17:45
—
Son Güncelleme: 25.05.2025 17:45
Borsada Karlılık Düşerken Karını %405 Artıran Şirket Hangisi. Borsa şirketleri 2025 yılı ilk çeyrekte karlılıklarını ciddi oranlarda düşürdüler. Bu kötü tablonun yanında oldukça iyi durumda olan ve büyümeye devam eden şirketler de var.
Bunlardan birisi de DESA. Şirket 2024 yılı ilk çeyrekte 24 milyon Lira kar açıklamıştı. Bu yıl ilk çeyrekte karlılık %405 oranında arttı ve şirket 121 milyon 853 bin Lira kar rakamı açıkladı.
Şirketin finansal durumunu Deniz Yatırım değerlendirdi ve bir rapor yayınladı.

Deniz Yatırım DESA raporu:
Desa Deri (DESA TI) 1Ç25 Toplantı Notu
Desa Deri San. ve Tic, A.Ş. 22 Mayıs 2025 tarihinde, 1Ç25 sonuçlarına yönelik, yatırımcı ve analist toplantısı gerçekleştirdi. Toplantıdan derlediğimiz notlar aşağıda yer almaktadır.
■ Desa, entegre üretimi ve perakende satışında faaliyetlerini sürdürmektedir. Şirket döviz ve TL bazlı gelir pozisyonu, iyi çeşitlendirilmiş ürün portföyü yönüyle sektör genelinden ayrışmaktadır. Desa markasının yanısıra Samsonite ortaklığı ile Türkiye’deki pazar payını güçlendirmektedir.
■ Net nakit pozisyonu 1Ç25’te 1.578 milyon TL olan Şirket, bu yönüyle perakende sektörü için zorlu sayılabilecek dönemde güçlü konumlanmaktadır. Şirket’in güçlü nakit pozisyonu, faaliyetlerin sürdürülebilirliği ve büyüme yatırımları açısından önemli bir avantaj yaratmaktadır.
■ Desa, 1Ç25’te 759 milyon TL ciroya ulaşırken, %53,5 brüt kâr marjı ve %25,4 FAVÖK marjı ile yüksek kârlılık düzeyini korumuştur. Net kâr ise yıllık bazda beş kat artarak 122 milyon TL’ye ulaşmıştır. Bu artışta 40 milyon TL ertelenmiş vergi geliri ve 20 milyon TL net finansal gelir etkili olmuştur.
■ Desa, Türkiye ve İtalya’daki entegre üretim yapısıyla öne çıkmaktadır. Çorlu’daki 20.000 m² tabakhane, Düzce’deki 10.000 m² fabrika ve Sefaköy’deki 15.500 m² merkez üretim tesisi, üretimin büyük bölümünü karşılamakta; İtalya’daki tesis ise "Made in Italy" markalı üretim ile lüks segmentte fırsatlar yaratmaktadır.
■ DESA, 2024’te etkili olan gelişmeler doğrultusunda iç piyasadaki büyüme eğilimini güçlendirdi. 2023'te %34 olan ihracat payı, 2024’te %25’e gerilerken; yurt içi gelirlerin toplam ciro içindeki payı %75’e yükselmiştir.
■ Türkiye’deki 110 mağazası ve Samsonite ile ortaklığı (Samsonite JV, %40 DESA – %60 Samsonite) sayesinde, hem yurt içi hem de bölgesel pazarda güçlü konumlanmıştır.
■ 2025 yılında başlatılan dijitalleşme ve e-ticaret hamleleri kapsamında DESA; Amazon, Zalando ve Bol.com gibi platformlarla Avrupa’da 13 ülkeye yayılmıştır. Bu kanal, Şirket’in orta vadede döviz bazlı gelirlerini çeşitlendirme potansiyeli sunmaktadır.
■ 1Ç25 döneminde, sektör genelinde ihracatın düşüş eğilimi gösterdiği ve küresel lüks tüketim segmentinin daraldığı bir ortamda DESA, maliyet ve verimliliğe odaklanarak kârlılığını korumayı başarmıştır.
■ Şirket'in sürdürülebilirlik yatırımları dikkat çekmektedir. Düzce ve Çorlu fabrikalarının çatısına kurulan GES (Güneş Enerjisi Santrali) yatırımları, %80-150 arasında elektrik tüketimini karşılayacak düzeye ulaşmıştır.
■ Şirket tarafından 2025 boyunca üç taksit halinde toplam 100 milyon TL temettü dağıtılacağı açıklanmıştır. Bu, 2024 yılı TFRS net dağıtılabilir kârı olan 328 milyon TL’nin yaklaşık %30’una karşılık gelmektedir.
■ Şirket gelecek dönemde perakende satışların lokomotif olmaya devam etmesini beklemektedir. Piyasadaki yavaşlamadan kaynaklı baskılanmaya karşın; Avrupa satışlarında İtalya’nın etkisi ve ABD’de Trump Yönetimi’nin yaratabileceği fırsatların destekleyici unsurlar olarak önemli rol oynaması beklenmektedir.
■ Trump tarifeleri ile ABD’den Türkiye’ye tedarik ürünlerinde önemli bir artış kaydedildiğini belirten Şirket, buradan kaynaklı olumlu etkinin devam etmesini beklediğini iletti. Şirket, önümüzdeki dönemde de tarifelerin olası etkilerinden korunmak amacıyla Vietnam, Kamboçya, Çin gibi ülkelerden tedarik sağlayan markalardan gelen taleplerin, kapasitenin değerlendirilmesi açısından olumlu bir sürece işaret ettiğini belitti.
■ Genel değerlendirme:
Desa için Deniz Yatırım Strateji ve Araştırma Bölümü olarak değerleme ve Araştırma kapsamı çalışmalarımız mevcut değildir. Ancak, Şirket’i i) entegre üretim yapısı ii) güçlü net nakit pozisyonu iii) lüks segmente odaklı marka stratejisi iv) e-ticaret ve yurt dışı açılımlarının barındırdığı potansiyel dolayısıyla beğeniyoruz. Hisse, yılbaşından itibaren BIST 100 Endeksi’nin %3 altında performans sergilemiştir. Geriye dönük 12 aylık verilere göre hisse 10,7x F/K ve 3,9x FD/FAVÖK çarpanlarından işlem görmektedir.
Bunlardan birisi de DESA. Şirket 2024 yılı ilk çeyrekte 24 milyon Lira kar açıklamıştı. Bu yıl ilk çeyrekte karlılık %405 oranında arttı ve şirket 121 milyon 853 bin Lira kar rakamı açıkladı.
Şirketin finansal durumunu Deniz Yatırım değerlendirdi ve bir rapor yayınladı.

Deniz Yatırım DESA raporu:
Desa Deri (DESA TI) 1Ç25 Toplantı Notu
Desa Deri San. ve Tic, A.Ş. 22 Mayıs 2025 tarihinde, 1Ç25 sonuçlarına yönelik, yatırımcı ve analist toplantısı gerçekleştirdi. Toplantıdan derlediğimiz notlar aşağıda yer almaktadır.
■ Desa, entegre üretimi ve perakende satışında faaliyetlerini sürdürmektedir. Şirket döviz ve TL bazlı gelir pozisyonu, iyi çeşitlendirilmiş ürün portföyü yönüyle sektör genelinden ayrışmaktadır. Desa markasının yanısıra Samsonite ortaklığı ile Türkiye’deki pazar payını güçlendirmektedir.
■ Net nakit pozisyonu 1Ç25’te 1.578 milyon TL olan Şirket, bu yönüyle perakende sektörü için zorlu sayılabilecek dönemde güçlü konumlanmaktadır. Şirket’in güçlü nakit pozisyonu, faaliyetlerin sürdürülebilirliği ve büyüme yatırımları açısından önemli bir avantaj yaratmaktadır.
■ Desa, 1Ç25’te 759 milyon TL ciroya ulaşırken, %53,5 brüt kâr marjı ve %25,4 FAVÖK marjı ile yüksek kârlılık düzeyini korumuştur. Net kâr ise yıllık bazda beş kat artarak 122 milyon TL’ye ulaşmıştır. Bu artışta 40 milyon TL ertelenmiş vergi geliri ve 20 milyon TL net finansal gelir etkili olmuştur.
■ Desa, Türkiye ve İtalya’daki entegre üretim yapısıyla öne çıkmaktadır. Çorlu’daki 20.000 m² tabakhane, Düzce’deki 10.000 m² fabrika ve Sefaköy’deki 15.500 m² merkez üretim tesisi, üretimin büyük bölümünü karşılamakta; İtalya’daki tesis ise "Made in Italy" markalı üretim ile lüks segmentte fırsatlar yaratmaktadır.
■ DESA, 2024’te etkili olan gelişmeler doğrultusunda iç piyasadaki büyüme eğilimini güçlendirdi. 2023'te %34 olan ihracat payı, 2024’te %25’e gerilerken; yurt içi gelirlerin toplam ciro içindeki payı %75’e yükselmiştir.
■ Türkiye’deki 110 mağazası ve Samsonite ile ortaklığı (Samsonite JV, %40 DESA – %60 Samsonite) sayesinde, hem yurt içi hem de bölgesel pazarda güçlü konumlanmıştır.
■ 2025 yılında başlatılan dijitalleşme ve e-ticaret hamleleri kapsamında DESA; Amazon, Zalando ve Bol.com gibi platformlarla Avrupa’da 13 ülkeye yayılmıştır. Bu kanal, Şirket’in orta vadede döviz bazlı gelirlerini çeşitlendirme potansiyeli sunmaktadır.
■ 1Ç25 döneminde, sektör genelinde ihracatın düşüş eğilimi gösterdiği ve küresel lüks tüketim segmentinin daraldığı bir ortamda DESA, maliyet ve verimliliğe odaklanarak kârlılığını korumayı başarmıştır.
■ Şirket'in sürdürülebilirlik yatırımları dikkat çekmektedir. Düzce ve Çorlu fabrikalarının çatısına kurulan GES (Güneş Enerjisi Santrali) yatırımları, %80-150 arasında elektrik tüketimini karşılayacak düzeye ulaşmıştır.
■ Şirket tarafından 2025 boyunca üç taksit halinde toplam 100 milyon TL temettü dağıtılacağı açıklanmıştır. Bu, 2024 yılı TFRS net dağıtılabilir kârı olan 328 milyon TL’nin yaklaşık %30’una karşılık gelmektedir.
■ Şirket gelecek dönemde perakende satışların lokomotif olmaya devam etmesini beklemektedir. Piyasadaki yavaşlamadan kaynaklı baskılanmaya karşın; Avrupa satışlarında İtalya’nın etkisi ve ABD’de Trump Yönetimi’nin yaratabileceği fırsatların destekleyici unsurlar olarak önemli rol oynaması beklenmektedir.
■ Trump tarifeleri ile ABD’den Türkiye’ye tedarik ürünlerinde önemli bir artış kaydedildiğini belirten Şirket, buradan kaynaklı olumlu etkinin devam etmesini beklediğini iletti. Şirket, önümüzdeki dönemde de tarifelerin olası etkilerinden korunmak amacıyla Vietnam, Kamboçya, Çin gibi ülkelerden tedarik sağlayan markalardan gelen taleplerin, kapasitenin değerlendirilmesi açısından olumlu bir sürece işaret ettiğini belitti.
■ Genel değerlendirme:
Desa için Deniz Yatırım Strateji ve Araştırma Bölümü olarak değerleme ve Araştırma kapsamı çalışmalarımız mevcut değildir. Ancak, Şirket’i i) entegre üretim yapısı ii) güçlü net nakit pozisyonu iii) lüks segmente odaklı marka stratejisi iv) e-ticaret ve yurt dışı açılımlarının barındırdığı potansiyel dolayısıyla beğeniyoruz. Hisse, yılbaşından itibaren BIST 100 Endeksi’nin %3 altında performans sergilemiştir. Geriye dönük 12 aylık verilere göre hisse 10,7x F/K ve 3,9x FD/FAVÖK çarpanlarından işlem görmektedir.