FROTO İç Pazarda Gerilerken, Avrupa Pazarı ve Parite Şirketi Taşıyor

Eylül ayında Ford’un pazar payı %7,2’ye gerilerken satış büyümesi %8,7’de kaldı. Detaylar haberin devamında...

ford
Google News
Midas, Otomotiv Sektörü Bülteni'ni yayınladı. Aracı kurumun otomotiv sektörü ve Ford Otosan analizi aşağıdaki gibi oldu:

Otomotiv sektörü, yurt içinde ve Avrupa pazarında talebin yüksek kredi maliyetlerine rağmen güçlü kalmaya devam ederken reel olarak da aylık artışların gözlemlenmesiyle 3. çeyrekte net bir toparlanma sinyali verdi. 3. çeyrekte yurt içi toplam araç pazarı geçen yılın aynı dönemine göre %18 artış gösterirken tüm zamanların rekorunu kırdı.

Özellikle motor hacmine dayalı yeni vergiler ve elektrifikasyon süreci faizlerdeki reel yüksek seyire rağmen alternatif finansman araçlarının da devreye girmesiyle pazarın büyümesine destek sağlamaya devam ediyor. Elektrikli otomobillerin payı, geçen yılın aynı dönemine göre (Ocak-Eylül) %9 seviyesinden %18 seviyesine kadar çıktı ve bu dönemde rekabet unsuru olarak değerlendirilen Çinli otomobillerin pazar payı önemli ölçüde değişmedi. Çeyreksel bazda pazarın %4 daraldığını hatırlatmak gerek.

Baz etkisi nedeniyle, performanslar şirket özelinde belirleyici olacak. Avrupa'da yeni araç kayıtları 3. çeyrekte Temmuz ve Ağustos aylarında geçen senenin aynı dönemine göre %6,8 büyüme gösterirken elektrikli araçların payı önemli ölçüde artış gösterdi. Buna karşın çeyreklik bazda baktığımızda zayıflama eğilimi gözlemleniyor. Bu, başta ihracatçılar için adetsel bazda çeyreksel daralmaya yol açabilir. Diğer yandan sektörde yeni gelen vergilerle beraber yerli üreticilerin önünün açılması, faiz indirim döngüsüyle taşıt kredilerindeki düşüş eğilimi ve mevduattan çıkacak olan paranın bir miktar otomotiv pazarına senkron edilmesi sektörün ana katalisti konumunda.

Özellikle pazardaki büyümeyi geriden takip eden hafif ticari araç pazarındaki büyümenin faiz indirimleri sonrasında daha yüksek filo alımlarıyla desteklenme olasılığı, burada Tofaş ve Ford Otosan gibi sektörün öncü oyuncularını ön plana çıkarıyor.
Risk unsuru olarak yoğun rekabet ve yapılan yatırımlarla beraber arzın talebe oranla yükseliş göstermesi ile son 2 senedir aynı kalan Çinli araç pazar payına rağmen başta BYD ve Cherry'nin fiyat rekabetine olan etkileri göz önünde bulundurulacak.

BYD'nin Manisa'da kurmayı planladığı fabrika için henüz aksiyona geçmemiş olmaması burada yerli üreticiler için olası pazar payı kapma ihtimallerini doğursa da Cherry'nin Türkiye hamlesi de takip edilecek. Fakat tüm bu risk unsurlarına rağmen yüksek faiz ve devamında faiz indirim teması hikayesinde sektörün perde arkasında kalması aracı kurumların yayınladığı değerleme raporlarına göre reel cazibiyetin tarihsel seviyelere çıkmasına sahne olmuş durumda.

Ford Otosan Analiz

Ford Otosan (FROTO), ODMD verilerine göre yurt içinde toplam araç pazarı kadar büyüyemedi ve pazar payında kayıp yaşadı. Eylül ayında Ford'un pazar payı %7,2'ye gerilerken toplam araç pazarındaki %26'lık büyümeye karşın %8,7 adetsel satış büyümesi yaşadı. Fakat net ihracatçı konumu, avro dolar paritesinin çeyreksel bazda ortalamada 1,14'ten 1,17'ye çıkması ve yıllık bazda iyileşen Avrupa otomobil pazarı 3. çeyrekte de sektörde öne çıkan şirket olma potansiyelini koruyor. Şirket özelinde elektrifikasyon dönüşümü ve Avrupa Merkez Bankası Lagarde'ın güvercin tonu yukarı yönlü beklentileri desteklerken küresel otomotiv pazarında sürekli artan rekabet şartları marjlar açısından aşağı yönlü riskleri doğurmakta.
Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<