Havacılık Devinden %60 Prim Potansiyeli!
Borsamızın en çok kazandıran hisselerinden birisi! İnfo Yatırım daha da kazandıracağına inanıyor. Hissede %60 prim potansiyeli var. Hedef fiyat açıklandı.
Geçtiğimiz Temmuz ayından beri borsamız çok düştü. BIST100 endeksi 11.250 puan seviyelerinden 8500 puana kadar değer kaybetti. Tabi ki bu genel trende paralel olarak bütün hisseler değer kaybetti ancak bazıları tutunmayı başardı ve belli bir fiyatta kaldı.
Bu sağlam hisselerden birisi de PGSUS. Hisse en iyi fiyat olarak Temmuz ayında 260 Lira görmüştü. Borsanın düşen trende girdiği ve bütün hisselerin değer kaybettiği bu dönemde PGSUS dip fiyat olarak 207 Lira gördü ve hemen ardından toparlandı.
Hisse bu günlerde 230-240 Lira fiyat bandında işlem görüyor.
PGSUS günlük grafik:
Ekonomik şartların ağırlaşması bütün şirket karlılıklarını etkilerken PGSUS diğer şirketlere göre daha pozitif tarafta kalmayı başardı.
Şirkett 2023 yılı 9 aylık bilançosunda 9 milyar Lira kar açıklamıştı. Şirket bu yıl 9 aylıkta karlılığını %25 artırdı ve 11 milyar 320 milyon Lira kar açıkladı.
Bu gelen güzel bilanço rakamları hissede hedefleri yükseltti. İnfo Yatırım hisseye AL tavsiyesi verdi ve 380,63 Lira hedef fiyat açıkladı. Bu hedef hissede %60 prim potansiyeli beklentisi olduğunu ispatlıyor.
İnfo Yatırım PGSUS raporu:
Pegasus için hedef fiyatımızı %57,29 potansiyel getiriyle 380,63 TL olarak revize ediyor, endeks üstü getiri ile coverage listemizde tutmaya devam ediyoruz. Pegasus, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde 40,08 milyar TL ciro, 16,03 milyar TL FAVÖK ve 10,82 milyar TL net kar açıkladı.
Açıklanan finansallar geçen yılın aynı çeyreğiyle karşılaştırıldığında ciroda %42,8, FAVÖK'te %33 artışa işaret ederken, net karda ise %40,2'lik bir artış gerçekleşti. 9A24 verilerinde ise 2023 yılının aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ciro %61,7, FAVÖK %40,5 artarken, net kar ise %25,1'lik artış göstererek 11,32 milyar TL olarak gerçekleşti. Şirketin, arz edilen koltuk km verisi 3Ç23'e kıyasla %9 artış gösterirken yılın üçüncü çeyreğinde yolcu doluluk oranı 1,4 puanlık bir yükseliş ile %89,1 oldu. 9A23'e kıyasla bakıldığında ise, arz edilen koltuk km %15 artışa işaret ederken, doluluk oranı 3,4 puanlık artışla %88 seviyesinde gerçekleşti.
RASK(arz edilen koltuk km başına elde edilen birim gelir) tarafında ise 3Ç23'e kıyasla %4'lük bir artış yaşanırken, 9A23'e kıyasla neredeyse yatay bir seyrin görüldüğü göze çarpmaktadır. Tutar bazında bakıldığında, şirketin fonksiyonel para birimi Euro bazında 3Ç23'e kıyasla %13'lük bir artış görülürken, 9A23'e kıyasla %15'lik bir artış yaşandı.
Burada veriler, güçlü TL sayesinde iç pazardaki güçlü fiyatlama ile yan gelirlerdeki iyi seyire işaret etti. Şirketin ana gider kalemlerinden olan personel giderleri 3Ç23'e kıyasla %80 artış gösterirken, 9A23'e göre artış %53 oldu. Akaryakıt gideri ise 3Ç23'e kıyasla %5 düşüş gösterirken, 9A23'e göre %11 arttı. Amortisman giderindeki artış ise 3Ç23 ve 9A23'e kıyasla sırasıyla %10 ve %13 olarak gerçekleşirken, bakım giderleri bir diğer yüksek artış gösteren kalem olup 3Ç23 ve 9A23'e kıyasla sırasıyla %55 ve %66 olarak gerçekleşti.
CASK(arz edilen koltuk km başına gerçekleşen birim gider) tarafından değerlendirildiğinde personel giderlerindeki değişim hala yüksek görünmektedir. CASK, akaryakıt fiyatlardaki düşüş nedeniyle çeyreklik %8'lik sınırlı bir artış gösterirken, akaryakıt hariç CASK'taki artış personel ve bakım giderlerindeki ivmeye paralel yüksek gerçekleşti(%22). Gerekçe olarak güçlü TL ve yüksek enflasyon neticesinde yapılan ara zam ile birlikte döviz bazlı ücret artışları öne sürüldü.
Şirketin cirosu artış gösterirken, gider kalemlerinde yaşanan daha güçlü artış, 9 aylık finansalarda marjlarda bir miktar geri çekilmeye neden oldu(FAVÖK marjı 9A23'e göre 4,3 puan azalarak %30 olarak gerçekleşti). Yine de FAVÖK marjı çeyreklik bazda, şirketin de toplantıda değindiği üzere rakiplerinin çok üzerinde %40 gibi çok güçlü bir seviyede gerçekleşti.(Burada değinilmesi gerektiğini düşündüğümüz asıl husus, 4,5 yaş ortalaması ve çoğunlukla verimli Airbus Neo uçaklardan oluşan filosunun etkisidir.
Şirket son çeyrekte 6 adet A321neo teslim almayı öngörmekte.) Net kar da yüksek marjın etkisiyle 3Ç23'e kıyasla %19'luk bir artış yaşamasına neden oldu. Şirket yıl sonu beklentilerini revize etmiş olup, 2024 yılı için %12-14 AKK büyüme beklentisini korumakla birlikte, RASK beklentisini yatay seviyeden hafif artışa(doluluk oranı ve yan gelirdeki büyümeye istinaden), yakıt hariç CASK beklentisini ise orta-yüksek tek haneli artıştan düşük çift haneli artışa(yakıt fiyatlarının pozitif etkisi beklenirken, personel maliyetlerindeki artışın baskısı ile) revize etti. FAVÖK marj beklentisi havayolları için yüksek bir seviye olan %28-30 olarak korundu.