Türkiye'nin İlk Özel TDİ İşletmecisi Büyük Bir Taşımaya Daha İmza Attı

Yaptığı yatırımlar ve anlaşmalarla sık sık gündeme gelen lojistik firması, Bakan Uraloğlu'nun katıldığı törenle Türkiye’den Avrupa’ya 38 tıra eşdeğer ihracat yükü ile dolu ilk blok trenini uğurladı.

Google News

19 Ekim 2024 tarihinde Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş. (PASEU) tarafından Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) bir bildirim yapıldı. Yapılan bildirimde basın bülteni yayımlandı.

Pasifik Eurasia, Asya’dan Avrupa’ya uzanan Demir İpek Yolu hayalinin gerçekleşmesi için 2019'dan beri ülkeler arası önemli anlaşmalara ve taşımalara imza atıyor.

Pasifik Eurasia’nın 2023'te kurduğu Pasifik Eurasia Demiryolu Tren İşletmeciliği (DTİ), ülkemizin 3’üncü özel sektör demiryolu tren işletmecisi (DTİ) oldu.

Ülkemizde uluslararası taşımacılık alanında faaliyet gösteren ilk özel demiryolu tren işletmecisi
olan Pasifik Eurasia DTİ, Türkiye’den Avrupa’ya 38 tıra eşdeğer ihracat yükü ile dolu ilk blok trenini T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katıldığı törenle uğurladı.

Törende söz alan Bakan Abdulkadir Uraloğlu, Pasifik Eurasia’nın Türkiye'nin üçüncü ve ilk uluslararası yük taşımacılığı yapan demiryolu tren işletmecisi sertifikası alarak sektörün gelişimi için önemli bir mihenk taşı olduğunu dile getirdi.

Bakan Uraloğlu, İstanbul-Budapeşte parkurunda faaliyet gösterecek
ihracat treninin Türkiye parkurunda 278 km, Bulgaristan parkurunda 406 km, Romanya parkurunda 634 km, Macaristan parkurunda da 231 km olmak üzere toplam 1.549 km yol kateeceğini ve bu seyahatin 4 günde tamamlanacağını dile getirdi.

Bakan Uraloğlu, "Bu tren hattında faaliyetlerine başlayan Pasifik Eurasia bundan sonra aylık 60, yıllık 600 trenle, 22 bin adet tıra eşdeğer 600 milyon Euro değerinde 750 bin ton ihracat yükü taşımayı planlıyor” dedi.

Neredeyse yarım yüzyıl boyunca unutulan bir demiryolu sektörü olduğunu söyleyen Uraloğlu'nun açıklaması şu şekilde:

“1951-2004 yılları arasında toplam 945 kilometre demiryolu yapılmış. Bu sektörün serbestleşmeye açılabilmesi için öncelikle birçok önlemin alınması, hukuki engelin aşılması ve güçlü bir demiryolu altyapısının tahsisi gerekiyordu. Bu noktada Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde demiryollarını devlet politikası olarak ele aldık ve öncelikli sektör olarak belirledik. 2003 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu uzunluğumuza; 2 bin 250 kilometresi YHT ve Hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre ekledik. 13.919 km’ye yükselttik.”

Tarihi İpek Yolu İçin Demirİpek Yolu Tanımlaması

Asya ile Avrupa kıtaları arasında enkısa, engüvenli,enekonomik ve iklimienelverişlidemiryolu koridoru olarak değerlendirilen İpek Demiryolu projesinin hayata geçmesinin en çok önem verdikleri uluslararası işlerden biri olduğunu kaydeden Bakan Uraloğlu, “Bakın, yüzyıllar önce ipekböceklerinden elde edilen ipek iplikleri, Çin’den Avrupa’ya uzanan İpek Yolu’nun en değerli yüküydü. Şimdi ise bu tarihi yolda ipek yerine konteynerler taşınıyor. Bu konteynerlerin içinde ise sadece tüketim malları değil, yeni bir dünya düzeninin inşası için gerekli olan ham maddeler, hatta yeni umutlar bulunuyor. Bu kadim ticaret yoluna yeni bir soluk getiren, çelik atların yolu demiryolları, Çin ile Avrupa arasındaki yeni ipek yolu…Ve biz buna bugün ‘ipek demiryolu’ diyoruz” dedi.

2023 yılında Çin-Avrupa arasında yapılan 9 bin 340 tren seferi ve Avrupa – Çin arasında gerçekleşen 8 bin 180 tren seferi ile 1,9 milyon TEU yük taşındığına dikkat çeken Bakan Abdulkadir Uraloğlu, şu ifadelere yer verdi:

“Bu noktada Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören ülkemizin coğrafi konumunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi için demiryollarında yeni bir çağ başlattık. Bu kapsamda bu taşımalardan daha çok pay alabilmek için 30 Ekim 2017’de faaliyete
başlayan Bakü – Tiflis – Kars Demiryolu Hattı demiryolu taşımacılığına yeni bir yön verdi. Çin-Türkiye arasında yaklaşık 8 bin 693 kilometrelik mesafe dikkate alındığında bu hat üzerinden konteynerler Çin’den Türkiye’ye 12 günde, Marmaray Tüp Geçiti’ni de kullanarak Çin’den Avrupa’ya ise 18 günde ulaşıyor. Çin-Türkiye-Avrupa arasında ilk tren 2019 yılı Ekim ayında Çin’den yola çıkıp, Çekya’nın Prag şehrine 18 günde ulaşmıştır. Bu ilk transit tren sonrasında Türkiye-Çin arasında blok tren konteyner taşımaları ülkemizinfarklınoktalarından devam etmektedir. BTK demiryolu hattı kullanılarak açılışından bugüne kadar toplam 67.281 TEU ve konvansiyonel taşımalar da dahil olmak üzere toplam 1 milyon 502 bin tonun üstünde yük taşınmıştır. Bu miktarların önümüzdeki süreçte daha da artacağına inanıyoruz.”

Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<