Yatırımcısına Hiç Kazandıramayan Halka Arz Hissesine Yeni Zirve Hedefi
Yatırımcısına Hiç Kazandıramayan Halka Arz Hissesine Yeni Zirve Hedefi. Tab Gıda TABGD borsanın kaybettiren halka arz hisselerinden birisi. Hisse işleme başladığı günden beri aşağı yukarı aynı fiyatlardan işlem görüyor. Ancak bu defa hedef yukarda.

Yayınlama Tarihi: 14.07.2025 18:00
—
Son Güncelleme: 14.07.2025 18:00
Yatırımcısına Hiç Kazandıramayan Halka Arz Hissesine Yeni Zirve Hedefi. Tab Gıda TABGD borsanın kaybettiren halka arz hisselerinden birisi. Hisse işleme başladığı günden beri aşağı yukarı aynı fiyatlardan işlem görüyor. Ancak bu defa hedef yukarda.
TABGD hissesine hedef fiyat Tacirler Yatırım' dan geldi. Kuurm hisseye 241 Lira hedef fiyat verdi. Hissenin tarihi zirvesi ise 208 Lira.
Verilen hedef doğrultusunda hissede oluşan kazanç potansiyeli %28 olarak ortaya çıkıyor.

Tacirler Yatırım Tab Gıda TABGD raporu:
TAB Gıda, sektördeki lider konumu, büyüme odağı ve dijitalleşme çalışmaları ile dikkat çekiyor. Güncellediğimiz makro ve mikro tahminler ışığında, araştırma kapsamımızda bulunan TAB Gıda için varsayımlarımızı güncellerken, 12 aylık hedef fiyatımızı hisse başına 241 TL (temettü etkisi hariç 244,5 TL) seviyesinde koruyor, AL görüşümüzü sürdürüyoruz. Şirketin birinci çeyrek sonuçları ve gelecek döneme ilişkin beklentileri, mevcut hedef fiyatımızı destekler niteliktedir. 2025T dönemi tahminlerimizde şirket, 20,8 F/K ve 5,6 FD/FAVÖK çarpanlarıyla işlem görmektedir.
TAB Gıda, Dijitalleşme ve Franchise Odaklı Büyümesiyle Güçlü Performansını Sürdürüyor. TAB Gıda, 2025 yılının ilk çeyreğinde zorlu sektör koşulları ve mevsimsellik etkilerine rağmen reel büyüme sergilemiştir. Satış geliri yıllık %11 artışla 8.714 milyon TL’ye ulaşarak piyasa beklentileriyle paralel gerçekleşirken, FAVÖK %14 artışla 1.451 milyon TL olmuş ve marj 0,4 puan artışla %16,7’ye yükselmiştir. Net kâr ise yıllık bazda %69 artışla 310 milyon TL olarak açıklanmış, ancak muhasebe değişikliği nedeniyle 164 milyon TL’lik parasal kayıp etkisi oluşmuştur.
Enflasyon muhasebesi uygulanmamış sistem geneli satışlar yıllık %59 artışla 12,2 milyar TL’ye ulaşırken, fiş sayısı %16 artışla 52,3 milyona, ortalama fiş büyüklüğü ise %37 artışla 234 TL’ye yükselmiştir. İlk çeyrekte açılan 31 yeni restoranın %81’i franchise olup, franchise satış payı yıllık bazda 2 puan artarak %46’ya çıkmıştır. Şirket yılbaşından bu yana 89 yeni restoran açmıştır. Dijitalleşme alanında ilerleme kaydeden şirket, Burger King, Popeyes ve Arby’s restoranlarının yaklaşık %60’ında self-servis ekranlar bulundurmakta, bu sayede dijital satışlar toplam satışların %35’inden fazlasını oluşturmaktadır.
Toplam satış içinde paket servis kanalının payı %28 olurken, ilgili fiş sayısı %13 artmıştır. Dışarıda yeme-içmenin pahalılaşması nedeniyle tüketicilerin evde tüketim ve uygun fiyatlı alternatiflere yöneldiği bir dönemde, TAB Gıda müşteri odaklı fiyatlama stratejisi ve pazar payı kazanımı sayesinde büyümesini sürdürmüştür. Şirketin pazar payı, halka arzdan bu yana %26’dan %30’lara yaklaşmış, ayrıca Pizza Hut ve KFC'nin marka haklarını elinde bulunduran Yum! Brands’in Türkiye’den çıkması TAB Gıda’nın büyümesini %1,5 civarında desteklemiştir.
2025 yılı için, enflasyon muhasebesi hariç bazda %40’ın üzerinde hasılat büyümesi, 8,0 – 8,2 milyar TL aralığında düzeltilmiş FAVÖK ve yaklaşık 180 yeni restoran açılışı hedeflenmektedir. Dijital kanalların yaygınlaşması hem müşteri deneyimini iyileştirmekte hem de operasyonel verimliliği artırmaktadır. Şirketin Türkiye’deki lider konumu, güçlü iş modeli ve dijital dönüşüm stratejisi finansallarına yansımaya devam ederken; hızlı servis restoran segmentindeki yoğun rekabet, tüketici harcamalarındaki dalgalanmalar ve gıda/enerji enflasyonu, öne çıkan risk unsurları arasında yer almaktadır.
TABGD hissesine hedef fiyat Tacirler Yatırım' dan geldi. Kuurm hisseye 241 Lira hedef fiyat verdi. Hissenin tarihi zirvesi ise 208 Lira.
Verilen hedef doğrultusunda hissede oluşan kazanç potansiyeli %28 olarak ortaya çıkıyor.

Tacirler Yatırım Tab Gıda TABGD raporu:
TAB Gıda, sektördeki lider konumu, büyüme odağı ve dijitalleşme çalışmaları ile dikkat çekiyor. Güncellediğimiz makro ve mikro tahminler ışığında, araştırma kapsamımızda bulunan TAB Gıda için varsayımlarımızı güncellerken, 12 aylık hedef fiyatımızı hisse başına 241 TL (temettü etkisi hariç 244,5 TL) seviyesinde koruyor, AL görüşümüzü sürdürüyoruz. Şirketin birinci çeyrek sonuçları ve gelecek döneme ilişkin beklentileri, mevcut hedef fiyatımızı destekler niteliktedir. 2025T dönemi tahminlerimizde şirket, 20,8 F/K ve 5,6 FD/FAVÖK çarpanlarıyla işlem görmektedir.
TAB Gıda, Dijitalleşme ve Franchise Odaklı Büyümesiyle Güçlü Performansını Sürdürüyor. TAB Gıda, 2025 yılının ilk çeyreğinde zorlu sektör koşulları ve mevsimsellik etkilerine rağmen reel büyüme sergilemiştir. Satış geliri yıllık %11 artışla 8.714 milyon TL’ye ulaşarak piyasa beklentileriyle paralel gerçekleşirken, FAVÖK %14 artışla 1.451 milyon TL olmuş ve marj 0,4 puan artışla %16,7’ye yükselmiştir. Net kâr ise yıllık bazda %69 artışla 310 milyon TL olarak açıklanmış, ancak muhasebe değişikliği nedeniyle 164 milyon TL’lik parasal kayıp etkisi oluşmuştur.
Enflasyon muhasebesi uygulanmamış sistem geneli satışlar yıllık %59 artışla 12,2 milyar TL’ye ulaşırken, fiş sayısı %16 artışla 52,3 milyona, ortalama fiş büyüklüğü ise %37 artışla 234 TL’ye yükselmiştir. İlk çeyrekte açılan 31 yeni restoranın %81’i franchise olup, franchise satış payı yıllık bazda 2 puan artarak %46’ya çıkmıştır. Şirket yılbaşından bu yana 89 yeni restoran açmıştır. Dijitalleşme alanında ilerleme kaydeden şirket, Burger King, Popeyes ve Arby’s restoranlarının yaklaşık %60’ında self-servis ekranlar bulundurmakta, bu sayede dijital satışlar toplam satışların %35’inden fazlasını oluşturmaktadır.
Toplam satış içinde paket servis kanalının payı %28 olurken, ilgili fiş sayısı %13 artmıştır. Dışarıda yeme-içmenin pahalılaşması nedeniyle tüketicilerin evde tüketim ve uygun fiyatlı alternatiflere yöneldiği bir dönemde, TAB Gıda müşteri odaklı fiyatlama stratejisi ve pazar payı kazanımı sayesinde büyümesini sürdürmüştür. Şirketin pazar payı, halka arzdan bu yana %26’dan %30’lara yaklaşmış, ayrıca Pizza Hut ve KFC'nin marka haklarını elinde bulunduran Yum! Brands’in Türkiye’den çıkması TAB Gıda’nın büyümesini %1,5 civarında desteklemiştir.
2025 yılı için, enflasyon muhasebesi hariç bazda %40’ın üzerinde hasılat büyümesi, 8,0 – 8,2 milyar TL aralığında düzeltilmiş FAVÖK ve yaklaşık 180 yeni restoran açılışı hedeflenmektedir. Dijital kanalların yaygınlaşması hem müşteri deneyimini iyileştirmekte hem de operasyonel verimliliği artırmaktadır. Şirketin Türkiye’deki lider konumu, güçlü iş modeli ve dijital dönüşüm stratejisi finansallarına yansımaya devam ederken; hızlı servis restoran segmentindeki yoğun rekabet, tüketici harcamalarındaki dalgalanmalar ve gıda/enerji enflasyonu, öne çıkan risk unsurları arasında yer almaktadır.