İş Yatırım %56 Kazanç Sağlayacak Olan Havacılık Hissesini Açıkladı
İş Yatırım %56 Kazanç Sağlayacak Olan Havacılık Hissesini Açıkladı. Borsada 3. çeyrek bilanço heyecanı tüm hızıyla devam ederken, piyasanın cuma günü %3 den fazla primli kapatması ve borsanın işlem hacmi rekoru kırması, yatırımcıları primlenerek hisse arayışında biraz daha telaşlandırdı.
Yayınlama Tarihi: 25.10.2025 21:45
—
Son Güncelleme: 25.10.2025 21:45
İş Yatırım %56 Kazanç Sağlayacak Olan Havacılık Hissesini Açıkladı. Borsada 3. çeyrek bilanço heyecanı tüm hızıyla devam ederken, piyasanın cuma günü %3 den fazla primli kapatması ve borsanın işlem hacmi rekoru kırması, yatırımcıları primlenerek hisse arayışında biraz daha telaşlandırdı.
Borsa İstanbul cuma günü en 334 milyar TL işlem hacmini aştı. BIST100 endeksi 11.158 puanı görerek, %3,14 primli 10.941 puandan kapattı. Borsada işlem hacmi rekoru kırılmış olması da yatırımcıların yükselen trende olan inancını sağlamlaştırırken, en hızlı yükselecek hisse arayışında da telaşlandırdı.
İş Yatırım TAVHL bilançosunu değerlendirerek hedef fiyat verdi. Şirket 3. çeyrek karında geçen yıla göre %339 düşüş kaydetti ve 4.024.490.000 TL kara çıkladı.
Ancak İş Yatırım hisseden umutlu. TAVHL için 391,50 TL hedef fiyat tespit etti ve %56 kazanç beklediğini duyurdu.

İş Yatırım TAV Holding 2025 3.Ç Mali Tablo Analizi
Gerçekleşen ve Tahminler Beklentilerin üzerinde başarılı 3Ç25 sonuçları.
Beklentilerin üzerinde (İş Yatırım: 100 milyon avro; Piyasa: 103 milyon avro) TAV Havalimanları, 3Ç25’de yıllık %21 arƨşla 125 milyon avro net kâr bildirdi ve 9A25 net kâr rakamını yıllık %59 düşüşle 75 milyon avroya taşıdı. Operasyonel performanstaki iyileşme ve düşük vergi giderleri, 3Ç25 net kâr arƨşının itici güçleri oldu. Öte yandan, tahminimizden düşük gerçekleşen vergi giderleri ve beklenenden iyi açıklanan iştirak gelirleri, net kâr tahminimizdeki sapmanın arkasındaki sebepleri oluşturdu. Tahminlerle uyumlu olarak, TAV Havalimanları 3Ç25’de yıllık %13 artışla 566 milyon avro net satış geliri elde eƫti ve 9A25 net kâr rakamını yıllık % 13 artışla 1,39 milyar avroya taşıdı. Bizim 240 milyon avroluk tahminimizle büyük ölçüde uyumlu, ancak 218 milyon avroluk piyasa tahmininin üzerinde FAVÖK, 3Ç25’de yıllık %18 arƨşla 231 milyon avro olarak gerçekleşti. 9A25 kümülatif FAVÖK rakamı ise yıllık %14 arƨşla 467 milyon avroya ulaştı.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Yolcu trafik büyümesinin üzerinde güçlü net satış geliri artışı. TAV Havalimanları, 3Ç25’de %7'lik yolcu trafik büyümesinin üzerinde yıllık %13 net satış gelir artışı elde eƫti. Bu artışın başlıca nedenleri arasında Antalya'daki yeni BTA ikram hizmetleri operasyonları, Ankara'daki yeni imtiyaz, fiyat artışları, Almatı'daki yeni ticari alanlar, yolcu başına harcama gelirinde artış, operasyonel hizmetlerde büyüme ve Katar'daki yeni TAV Tech projesi yer alıyor. TAV'ın gelirlerine en çok katkıda bulunan ve toplamda %73 paya sahip üç iş kolu; Havacılık gelirleri, Yer Hizmetleri gelirleri ve İkram hizmetleri gelirleri sırasıyla yıllık %8, %8 ve %36 büyüme kaydeƫti Gümrüksüz satışlardan elde edilen komisyon gelirleri ise Almatı ve ATU Antalya operasyonlarının ivmelenmesi nedeniyle 3Ç25 trafik artışının altında kalarak %7 artı. Kişi başına gümrüksüz satış harcamaları, 3Ç24’deki 9,7 avrodan 3Ç25’de 7,6 avroya geriledi.
Marjlarda iyileşme. Nakit işletme giderleri, Ankara (yeni imtiyaz nedeniyle), Almatı, Makedonya, Havaş ve BTA'daki (yeni Antalya operasyonları nedeniyle) operasyonel kaldıraç sayesinde 3Ç25’de gelir artışının altında, %11 arƨşla 335 milyon avroya yükseldi. En yüksek artışlar, BTA nedeniyle ikram giderlerinde (+% 14) ve daha yüksek personel sayısı ve TL ücret enflasyonu nedeniyle personel giderlerinde (+%11) gerçekleşti. Diğer yandan, jet yakıtı fiyatlarındaki düşüş, Almatı yakıt işindeki jet yakıtı giderlerinde %4'lük bir düşüşe yol açtı. Sonuç olarak, FAVÖK marjı 3Ç24’deki %39,2'den 3Ç25’de %40,7'ye yükseldi.
Net borç pozisyonu. 9A25 sonunda net borç pozisyonu 9A24 sonuna benzer 1,64 milyar avro seviyesinde sabit kalırken, çeyreklik bazda %8 düşüş gösterdi. Şirket 3Ç24’deki 63 milyon avroya kıyasla 3Ç25’de 53 milyon avro sermaye harcaması gerçekleştirdi. Finansal giderler, daha düşük kur farkı zararları nedeniyle 3Ç24’deki 51 milyon avrodan 3Ç25’de 46 milyon avroya hafif bir düşüş gösterdi.
Değerleme üzerindeki etki ve görünüm
Şirket, 2025 yılı için 110-120 milyon toplam yolcu, 1,75-1,85 milyar avro konsolide gelir ve 520-590 milyon avro FAVÖK öngörüsünü sürdürüyor. TAV, tamamlanan yaƨrımlardan kaynaklanan yüksek amortisman maliyetleri ve yüksek faiz giderleri, Ankara, BTA Antalya ve TAV OS yeni NY salonu kaynaklı yüksek kira amortismanı ve güçlü TL'nin TGS ve ATU'nun net geliri üzerindeki olumsuz etkisi nedeniyle, 2025 yılı net kar rakamının 2024 yılının alƨnda kalmasını bekliyor. Şirket, Almatı Havalimanı için 2025-2027 yılları arasında planladığı 315 milyon avro ek yatırım da dahil olmak üzere 2025’de 220-240 milyon avro yatırım öngörüyor. Almatı 2025 yatırımının 70 milyon avro olması bekleniyor. 2025 yılı için önceki Net Borç/FAVÖK hedeĮ sırasıyla 2,5x ve 3,0x olarak korundu.
AL tavsiyemizi koruyoruz. TAVHL hissesi için 391,50 TL hedef fiyatımızın yüksek yükseliş potansiyeli sunması nedeniyle AL tavsiyemizi koruyoruz.
WhatsApp’ta özel haber grubumuza katılmak için buraya tıklayın! Katılım ücretsizdir!
Borsa İstanbul cuma günü en 334 milyar TL işlem hacmini aştı. BIST100 endeksi 11.158 puanı görerek, %3,14 primli 10.941 puandan kapattı. Borsada işlem hacmi rekoru kırılmış olması da yatırımcıların yükselen trende olan inancını sağlamlaştırırken, en hızlı yükselecek hisse arayışında da telaşlandırdı.
İş Yatırım TAVHL bilançosunu değerlendirerek hedef fiyat verdi. Şirket 3. çeyrek karında geçen yıla göre %339 düşüş kaydetti ve 4.024.490.000 TL kara çıkladı.
Ancak İş Yatırım hisseden umutlu. TAVHL için 391,50 TL hedef fiyat tespit etti ve %56 kazanç beklediğini duyurdu.

İş Yatırım TAV Holding 2025 3.Ç Mali Tablo Analizi
Gerçekleşen ve Tahminler Beklentilerin üzerinde başarılı 3Ç25 sonuçları.
Beklentilerin üzerinde (İş Yatırım: 100 milyon avro; Piyasa: 103 milyon avro) TAV Havalimanları, 3Ç25’de yıllık %21 arƨşla 125 milyon avro net kâr bildirdi ve 9A25 net kâr rakamını yıllık %59 düşüşle 75 milyon avroya taşıdı. Operasyonel performanstaki iyileşme ve düşük vergi giderleri, 3Ç25 net kâr arƨşının itici güçleri oldu. Öte yandan, tahminimizden düşük gerçekleşen vergi giderleri ve beklenenden iyi açıklanan iştirak gelirleri, net kâr tahminimizdeki sapmanın arkasındaki sebepleri oluşturdu. Tahminlerle uyumlu olarak, TAV Havalimanları 3Ç25’de yıllık %13 artışla 566 milyon avro net satış geliri elde eƫti ve 9A25 net kâr rakamını yıllık % 13 artışla 1,39 milyar avroya taşıdı. Bizim 240 milyon avroluk tahminimizle büyük ölçüde uyumlu, ancak 218 milyon avroluk piyasa tahmininin üzerinde FAVÖK, 3Ç25’de yıllık %18 arƨşla 231 milyon avro olarak gerçekleşti. 9A25 kümülatif FAVÖK rakamı ise yıllık %14 arƨşla 467 milyon avroya ulaştı.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Yolcu trafik büyümesinin üzerinde güçlü net satış geliri artışı. TAV Havalimanları, 3Ç25’de %7'lik yolcu trafik büyümesinin üzerinde yıllık %13 net satış gelir artışı elde eƫti. Bu artışın başlıca nedenleri arasında Antalya'daki yeni BTA ikram hizmetleri operasyonları, Ankara'daki yeni imtiyaz, fiyat artışları, Almatı'daki yeni ticari alanlar, yolcu başına harcama gelirinde artış, operasyonel hizmetlerde büyüme ve Katar'daki yeni TAV Tech projesi yer alıyor. TAV'ın gelirlerine en çok katkıda bulunan ve toplamda %73 paya sahip üç iş kolu; Havacılık gelirleri, Yer Hizmetleri gelirleri ve İkram hizmetleri gelirleri sırasıyla yıllık %8, %8 ve %36 büyüme kaydeƫti Gümrüksüz satışlardan elde edilen komisyon gelirleri ise Almatı ve ATU Antalya operasyonlarının ivmelenmesi nedeniyle 3Ç25 trafik artışının altında kalarak %7 artı. Kişi başına gümrüksüz satış harcamaları, 3Ç24’deki 9,7 avrodan 3Ç25’de 7,6 avroya geriledi.
Marjlarda iyileşme. Nakit işletme giderleri, Ankara (yeni imtiyaz nedeniyle), Almatı, Makedonya, Havaş ve BTA'daki (yeni Antalya operasyonları nedeniyle) operasyonel kaldıraç sayesinde 3Ç25’de gelir artışının altında, %11 arƨşla 335 milyon avroya yükseldi. En yüksek artışlar, BTA nedeniyle ikram giderlerinde (+% 14) ve daha yüksek personel sayısı ve TL ücret enflasyonu nedeniyle personel giderlerinde (+%11) gerçekleşti. Diğer yandan, jet yakıtı fiyatlarındaki düşüş, Almatı yakıt işindeki jet yakıtı giderlerinde %4'lük bir düşüşe yol açtı. Sonuç olarak, FAVÖK marjı 3Ç24’deki %39,2'den 3Ç25’de %40,7'ye yükseldi.
Net borç pozisyonu. 9A25 sonunda net borç pozisyonu 9A24 sonuna benzer 1,64 milyar avro seviyesinde sabit kalırken, çeyreklik bazda %8 düşüş gösterdi. Şirket 3Ç24’deki 63 milyon avroya kıyasla 3Ç25’de 53 milyon avro sermaye harcaması gerçekleştirdi. Finansal giderler, daha düşük kur farkı zararları nedeniyle 3Ç24’deki 51 milyon avrodan 3Ç25’de 46 milyon avroya hafif bir düşüş gösterdi.
Değerleme üzerindeki etki ve görünüm
Şirket, 2025 yılı için 110-120 milyon toplam yolcu, 1,75-1,85 milyar avro konsolide gelir ve 520-590 milyon avro FAVÖK öngörüsünü sürdürüyor. TAV, tamamlanan yaƨrımlardan kaynaklanan yüksek amortisman maliyetleri ve yüksek faiz giderleri, Ankara, BTA Antalya ve TAV OS yeni NY salonu kaynaklı yüksek kira amortismanı ve güçlü TL'nin TGS ve ATU'nun net geliri üzerindeki olumsuz etkisi nedeniyle, 2025 yılı net kar rakamının 2024 yılının alƨnda kalmasını bekliyor. Şirket, Almatı Havalimanı için 2025-2027 yılları arasında planladığı 315 milyon avro ek yatırım da dahil olmak üzere 2025’de 220-240 milyon avro yatırım öngörüyor. Almatı 2025 yatırımının 70 milyon avro olması bekleniyor. 2025 yılı için önceki Net Borç/FAVÖK hedeĮ sırasıyla 2,5x ve 3,0x olarak korundu.
AL tavsiyemizi koruyoruz. TAVHL hissesi için 391,50 TL hedef fiyatımızın yüksek yükseliş potansiyeli sunması nedeniyle AL tavsiyemizi koruyoruz.
WhatsApp’ta özel haber grubumuza katılmak için buraya tıklayın! Katılım ücretsizdir!