Türk Hane Halkı Kredi Kartına Yüklendi
Türk Hane Halkı Kredi Kartına Yüklendi. TCMB’nin açıkladığı veriye göre; 9 Mayıs haftasındaki toplam kart harcamaları, önceki haftaya göre yüzde 0,49 oranındaki hayli sınırlı yükselişle 419,5 Milyar TL civarında gerçekleşme gösterdi.

Yayınlama Tarihi: 16.05.2025 11:30
—
Son Güncelleme: 16.05.2025 11:30
Toplam Kart Harcamaları, Sınırlı Artış Kaydetti!
TCMB’nin açıkladığı veriye göre; 9 Mayıs haftasındaki toplam kart harcamaları, önceki haftaya göre yüzde 0,49 oranındaki hayli sınırlı yükselişle 419,5 Milyar TL civarında gerçekleşme gösterdi.
Oransal olarak en çok kartlı harcama artışı gösteren sektörler; yüzde 20,29 ile ‘’Telekomünikasyon’’, yüzde 14,62 ile ‘’Kuyumcular’’ ve yüzde 14,47 ile de ‘’Giyim ve Aksesuar’’ oldu.
Oransal olarak en çok kartlı harcama azalışı ise; yüzde 25,69 ile ‘’Doğrudan Pazarlama’’ sektöründe yaşandı. Yüzde 17,91 oranında düşüş ile ‘’Bireysel Emeklilik’’ ve yüzde 17,24 oranındaki düşüş ile de ’’Kamu/Vergi Ödemeleri’’ en çok azalış yaşanan diğer sektörler oldu.
Bu dönemde, ayrıca; ‘İnternet Üzerinden Yapılan Alışverişler’ kategorisi yüzde 1,64 oranında azalış gösterirken, ‘Mektupla/Telefonla Yapılan Alışverişler’ kategorisinde de yüzde 4,04 oranında azalış yaşandı.
Market ve Alış Veriş Merkezlerindeki Kart Harcamaları Yine Zirvede!
Geçtiğimiz haftada, en çok kartlı harcama yapılan sektör; açık ara yine Market ve Alışveriş Merkezleri oldu. Sektörde yapılan kartlı harcama tutarı ise, yüzde 4,36 oranındaki artışla 73,7 Milyar TL civarında gerçekleşti ve rekor kırdı.
Kamu/Vergi Ödemeleri, En çok Harcama Yapılan İkinci Sektör Oldu!
Market ve Alışveriş Merkezleri sektörünü takip eden diğer sektörler ise; 31,0 Milyar TL civarındaki harcama ile ‘’Kamu/Vergi Ödemeleri’’, 30,0 Milyar TL civarındaki harcama ile ‘’Hizmet’’, 28,2 Milyar TL civarındaki harcama ile ‘’Giyim ve Aksesuar’’, 28,0 Milyar TL civarındaki harcama ile ‘’Çeşitli Gıda’’, 24,7 Milyar TL civarındaki harcama ile ‘’Yemek’’ ve 21,1 Milyar TL civarındaki harcama ile de ‘’Benzin ve Yakıt İstasyonları’’ oldu.

Kart harcamaları verilerine baktığımızda geçtiğimiz hafta güçlü artışın ardından güçlü seyrini korumaya devam ettiğini söyleyebiliriz.
Akaryakıt harcamalarının tarihi yüksek yaptığını görmekteyiz.
Gıda tarafında enflasyona paralel güçlü seyrini sürdürdüğünü söyleyebiliriz ve güçlü eğilimini sürdürmesini beklemekteyiz.
Eğitim harcamalarında dönemsellik etkisini görmeye başlasak da zayıf seyrini sürdürmektedir.
Elektrik ve elektronik grubunda talep yönlü daralmanın etkisiyle zayıf seyrini sürdürdüğünü görmekteyiz.
Giyim ve aksesuar tarafında mevsim geçişi sebebiyle toparlanma çabasında olsa da zayıf seyir devam etmektedir. Üretici bakımından fiyat artışının da yüksek olmadığı durum içerisinde talep yönlü daralma devam etmektedir.
Havayolları mevsimsellik etkisiyle güçlü kaldığını fakat geçtiğimiz yılın hafif aşağısında seyrettiğini görmekteyiz.
Hizmet sektörü sektörü geçtiğimiz hafta yüksek baz etkisinin ardından güçlü seyrini sürdürüp yatay değişim meydana gelmiştir.
Konaklama ve oteller mevsimsellik etkisiyle güçlü kaldığını fakat geçtiğimiz yılın hafif aşağısında normalleştiğini görmekteyiz.
Market ve AVM tarafında enflasyona paralel güçlü seyrini sürdürdüğünü söyleyebiliriz ve güçlü eğilimini sürdürmesini beklemekteyiz.
Mobilya ve dekorasyon yaz etkisi ve düğün sezonuyla beraber yukarı hareketlenmenin güçlendiğini görmekteyiz.
Sağlık yıl boyu güçlü seyrini sürdürürken son haftalarda dalgalı seyir izlemektedir , yaz etkisinin de unutulmaması gerektiğini düşünmekteyiz.
Seyahat ve taşımacılık; mevsimsellik etkisiyle güçlü kalmaya devam etmektedir.
Sigorta yıl boyu güçlü seyrini sürdüren sektörde ortalamalarının üzerinde normalleşme görmekteyiz.
Telekomünikasyon tarafında muhasebesel hareketlikler izlenmekle beraber dalgalanma sürecektir.
Yapı malzemeleri yaz etkisi ve düğün sezonuyla beraber yukarı hareketlenmenin güçlendiğini görmekteyiz.
Yemek tarafında enflasyona paralel güçlü seyrini sürdürdüğünü söyleyebiliriz ve güçlü eğilimini sürdürmesini beklemekteyiz
BES Nisan ayındaki zayıf seyrin ardından normalleşme görmekteyiz.
E-ticaret harcamaları verilerine baktığımızda geçtiğimiz hafta güçlü artışın ardından güçlü seyrini korumaya devam ettiğini söyleyebiliriz
TCMB’nin açıkladığı veriye göre; 9 Mayıs haftasındaki toplam kart harcamaları, önceki haftaya göre yüzde 0,49 oranındaki hayli sınırlı yükselişle 419,5 Milyar TL civarında gerçekleşme gösterdi.
Oransal olarak en çok kartlı harcama artışı gösteren sektörler; yüzde 20,29 ile ‘’Telekomünikasyon’’, yüzde 14,62 ile ‘’Kuyumcular’’ ve yüzde 14,47 ile de ‘’Giyim ve Aksesuar’’ oldu.
Oransal olarak en çok kartlı harcama azalışı ise; yüzde 25,69 ile ‘’Doğrudan Pazarlama’’ sektöründe yaşandı. Yüzde 17,91 oranında düşüş ile ‘’Bireysel Emeklilik’’ ve yüzde 17,24 oranındaki düşüş ile de ’’Kamu/Vergi Ödemeleri’’ en çok azalış yaşanan diğer sektörler oldu.
Bu dönemde, ayrıca; ‘İnternet Üzerinden Yapılan Alışverişler’ kategorisi yüzde 1,64 oranında azalış gösterirken, ‘Mektupla/Telefonla Yapılan Alışverişler’ kategorisinde de yüzde 4,04 oranında azalış yaşandı.
Market ve Alış Veriş Merkezlerindeki Kart Harcamaları Yine Zirvede!
Geçtiğimiz haftada, en çok kartlı harcama yapılan sektör; açık ara yine Market ve Alışveriş Merkezleri oldu. Sektörde yapılan kartlı harcama tutarı ise, yüzde 4,36 oranındaki artışla 73,7 Milyar TL civarında gerçekleşti ve rekor kırdı.
Kamu/Vergi Ödemeleri, En çok Harcama Yapılan İkinci Sektör Oldu!
Market ve Alışveriş Merkezleri sektörünü takip eden diğer sektörler ise; 31,0 Milyar TL civarındaki harcama ile ‘’Kamu/Vergi Ödemeleri’’, 30,0 Milyar TL civarındaki harcama ile ‘’Hizmet’’, 28,2 Milyar TL civarındaki harcama ile ‘’Giyim ve Aksesuar’’, 28,0 Milyar TL civarındaki harcama ile ‘’Çeşitli Gıda’’, 24,7 Milyar TL civarındaki harcama ile ‘’Yemek’’ ve 21,1 Milyar TL civarındaki harcama ile de ‘’Benzin ve Yakıt İstasyonları’’ oldu.

Kart harcamaları verilerine baktığımızda geçtiğimiz hafta güçlü artışın ardından güçlü seyrini korumaya devam ettiğini söyleyebiliriz.
Akaryakıt harcamalarının tarihi yüksek yaptığını görmekteyiz.
Gıda tarafında enflasyona paralel güçlü seyrini sürdürdüğünü söyleyebiliriz ve güçlü eğilimini sürdürmesini beklemekteyiz.
Eğitim harcamalarında dönemsellik etkisini görmeye başlasak da zayıf seyrini sürdürmektedir.
Elektrik ve elektronik grubunda talep yönlü daralmanın etkisiyle zayıf seyrini sürdürdüğünü görmekteyiz.
Giyim ve aksesuar tarafında mevsim geçişi sebebiyle toparlanma çabasında olsa da zayıf seyir devam etmektedir. Üretici bakımından fiyat artışının da yüksek olmadığı durum içerisinde talep yönlü daralma devam etmektedir.
Havayolları mevsimsellik etkisiyle güçlü kaldığını fakat geçtiğimiz yılın hafif aşağısında seyrettiğini görmekteyiz.
Hizmet sektörü sektörü geçtiğimiz hafta yüksek baz etkisinin ardından güçlü seyrini sürdürüp yatay değişim meydana gelmiştir.
Konaklama ve oteller mevsimsellik etkisiyle güçlü kaldığını fakat geçtiğimiz yılın hafif aşağısında normalleştiğini görmekteyiz.
Market ve AVM tarafında enflasyona paralel güçlü seyrini sürdürdüğünü söyleyebiliriz ve güçlü eğilimini sürdürmesini beklemekteyiz.
Mobilya ve dekorasyon yaz etkisi ve düğün sezonuyla beraber yukarı hareketlenmenin güçlendiğini görmekteyiz.
Sağlık yıl boyu güçlü seyrini sürdürürken son haftalarda dalgalı seyir izlemektedir , yaz etkisinin de unutulmaması gerektiğini düşünmekteyiz.
Seyahat ve taşımacılık; mevsimsellik etkisiyle güçlü kalmaya devam etmektedir.
Sigorta yıl boyu güçlü seyrini sürdüren sektörde ortalamalarının üzerinde normalleşme görmekteyiz.
Telekomünikasyon tarafında muhasebesel hareketlikler izlenmekle beraber dalgalanma sürecektir.
Yapı malzemeleri yaz etkisi ve düğün sezonuyla beraber yukarı hareketlenmenin güçlendiğini görmekteyiz.
Yemek tarafında enflasyona paralel güçlü seyrini sürdürdüğünü söyleyebiliriz ve güçlü eğilimini sürdürmesini beklemekteyiz
BES Nisan ayındaki zayıf seyrin ardından normalleşme görmekteyiz.
E-ticaret harcamaları verilerine baktığımızda geçtiğimiz hafta güçlü artışın ardından güçlü seyrini korumaya devam ettiğini söyleyebiliriz