Karlılık Düştü Ancak AL Tavsiyesi Devam Ediyor
Karlılık Düştü Ancak AL Tavsiyesi Devam Ediyor. Borsada 3. çeyrek şirket bilançoları ne yazık ki genel olarak olumsuz bir tablo çizdi. Ancak hisselerden umut kesilmedi.
Yayınlama Tarihi: 19.12.2025 10:45
—
Son Güncelleme: 19.12.2025 10:45
Karlılık Düştü Ancak AL Tavsiyesi Devam Ediyor. Borsada 3. çeyrek şirket bilançoları ne yazık ki genel olarak olumsuz bir tablo çizdi. Ancak hisselerden umut kesilmedi.
MAVI bu yıl 3. çeyrekte karlılığını, geçen yıln aynı dönemine göre %31 düşürdü ve 2.206.213.000 TL kar rakamı açıkladı. Şirketin finansal yapısını inceleyen Marbaş Menkul hisse için AL tavsiyesini sürdürdü. Kurum hisseye 62,22 TL hedef fiyat vermişti. MAVI borsada 41 TL civarı fiyattan işlem görüyor.

Marbaş Menkul MAVI raporu
Güçlü ve sürdürülebilir yapı
Mavi’nin, 2025 3.çeyrekte 12,156 mlr TL hasılat, 2,66 mlr TL FAVÖK, 1,06 mlr TL net kâr ile beklentilerimize paralel sonuçlar açıkladığını görmekteyiz.
Satışlara baktığımız zaman 3Q25’te perakende satışlar yatay seyrini korurken, yurt dışı %8,2 daralma, Türkiye ise %0,2 daralma göstermiştir. Toptan satışlar %4,9 daralma gösterirken, önemli katalizör olduğunu düşündüğümüz e-ticaret satışlarında ise %1,9 artış görmekteyiz. Özetle yılın ilk yarısında zorlu makro koşullar, talepte daralma ve sektörel zayıflık devam ederken, toparlanmayı henüz görmemekteyiz fakat dönemselliğin de etkisiyle TL bazlı geçtiğimiz çeyreklere kıyasla görece sınırlı pozitif etki görmekteyiz.
Operasyonel verilere baktığımız zaman Perakende satış hacminin 3Q25’te %1 artış gösterdiğini izlemekteyiz. Buna ek olarak Mavi.com’un %13 artış göstermesini pozitif değerlendirmekteyiz. Mağaza sayısına baktığımızda toplam monobrand mağaza sayısının 478’den 488’e yükseldiğini görürken, Amerika’da 4 yeni mağaza açılışı gerçekleşirken satışlarda da dolar bazlı yıllık %7,3 artış görmekteyiz. Toplam perakende mağaza sayısına baktığımızda ise yılın ilk dokuz ayında 7 mağaza açılışı ve 5 mağaza kapanışı ile 354 mağazaya ulaşıldığını örmekteyiz. Son olarak kartuş kart programında 3Q25’te 337 bin aktif üye kazanımıyla toplam aktif üye sayısının (son 1 yıl) 6.1 milyon kişiye ulaştığını görmekteyiz. Mavi’nin zorlu sektörel koşullara rağmen güçlü Pazar payı sayesinde defansif bir yapı oluşturmasını pozitif olarak değerlendirmekteyiz.
Birebir mağaza satış performansına ise 3Q25’te TL bazlı %3,2, adetsel bazda ise %5,3 daralma göstermiştir. Ortalama sepet tutarı ise %2,2 büyüme göstermiştir. Böylelikle yılın ilk dokuz ayında birebir mağaza satışlarının TL bazlı %8,2, adet bazlı ise %4,7 daraldığını izlemekteyiz. Türkiye toplam perakende satış hacmi %2 daralma gösterirken, sektörün altında daralmayı sınırlı negatif olarak yorumlasak da temel sebebinin diğer şirketlere kıyasla daha az indirim stratejisiyle ilerlenmesine bağlamaktayız. Yılın ilk dokuz ayında ise reel sepet tutarında %0,6 daralma gösterdiğini görmekteyiz.
Kârlılığa baktığımızda hem çeyreklik hem de geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre marjlarda toparlanmanın sürdüğünü görmekteyiz. 3Q25 özelinde de zorlu koşullara rağmen devam eden sürdürülebilir karlılığı pozitif değerlendirmekteyiz. Marjlara baktığımızda sektörel zorluklara rağmen marka bilinirliği, Pazar payı ve güçlü fiyat yönetimi sayesinde brüt kâr marjında toparlanmanın sürdüğünü izlerken, gider optimizasyonunun da etkisiyle birlikte FAVÖK marjının 2,5 pt artış ile %23,9 seviyesine geldiğini görmekteyiz.
Borçluluğa baktığımızda güçlü finansal yapının devam ettiğini ve net nakit pozisyonunun sürdüğünü görmekteyiz. MAVI 3Q25 itibariyle 0.26x NetBorç/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir.
Genel olarak baktığımızda beklentimize paralel sonuçları POZİTİF olarak değerlendirmekteyiz. Sektörel anlamda zayıf seyir devam ederken okula dönüş sezonu etkisiyle sektörde hafif toparlanma görsek de henüz istenilen seviyelerden uzak kalındığına devam ettiğini izlemekteyiz. Sebeplerine bakacak olursak ürün fiyatlarındaki artışın enflasyonun çok aşağısında kalması ve talep yönlü sorunları gösterebiliriz. Şirket beklentilerinde 2025 yılında henüz bir değişime gitmese de ağırlıklı yatırımların 2026 yılına kaydırılacağını düşünmekteyiz. Özetle sezonsallıktan kaynaklı hafif iyileşmeler görsek de talep yönlü trendde henüz bir iyileşme görememekteyiz fakat zayıf koşullara rağmen etkin yönetim, sağlıklı fiyatlama, güçlü Pazar payı ve gider optimizasyonu sayesinde sürdürülebilir kârlılığın devam ettiğini ve şirketin cazip seviyelerde fiyatlandığını düşünmekteyiz. MAVI için 62,22 TL Hedef Fiyat ile AL tavsiyemizi sürdürürken, model portföyümüzde de yer vermeye devam etmekteyiz.
MAVI bu yıl 3. çeyrekte karlılığını, geçen yıln aynı dönemine göre %31 düşürdü ve 2.206.213.000 TL kar rakamı açıkladı. Şirketin finansal yapısını inceleyen Marbaş Menkul hisse için AL tavsiyesini sürdürdü. Kurum hisseye 62,22 TL hedef fiyat vermişti. MAVI borsada 41 TL civarı fiyattan işlem görüyor.

Marbaş Menkul MAVI raporu
Güçlü ve sürdürülebilir yapı
Mavi’nin, 2025 3.çeyrekte 12,156 mlr TL hasılat, 2,66 mlr TL FAVÖK, 1,06 mlr TL net kâr ile beklentilerimize paralel sonuçlar açıkladığını görmekteyiz.
Satışlara baktığımız zaman 3Q25’te perakende satışlar yatay seyrini korurken, yurt dışı %8,2 daralma, Türkiye ise %0,2 daralma göstermiştir. Toptan satışlar %4,9 daralma gösterirken, önemli katalizör olduğunu düşündüğümüz e-ticaret satışlarında ise %1,9 artış görmekteyiz. Özetle yılın ilk yarısında zorlu makro koşullar, talepte daralma ve sektörel zayıflık devam ederken, toparlanmayı henüz görmemekteyiz fakat dönemselliğin de etkisiyle TL bazlı geçtiğimiz çeyreklere kıyasla görece sınırlı pozitif etki görmekteyiz.
Operasyonel verilere baktığımız zaman Perakende satış hacminin 3Q25’te %1 artış gösterdiğini izlemekteyiz. Buna ek olarak Mavi.com’un %13 artış göstermesini pozitif değerlendirmekteyiz. Mağaza sayısına baktığımızda toplam monobrand mağaza sayısının 478’den 488’e yükseldiğini görürken, Amerika’da 4 yeni mağaza açılışı gerçekleşirken satışlarda da dolar bazlı yıllık %7,3 artış görmekteyiz. Toplam perakende mağaza sayısına baktığımızda ise yılın ilk dokuz ayında 7 mağaza açılışı ve 5 mağaza kapanışı ile 354 mağazaya ulaşıldığını örmekteyiz. Son olarak kartuş kart programında 3Q25’te 337 bin aktif üye kazanımıyla toplam aktif üye sayısının (son 1 yıl) 6.1 milyon kişiye ulaştığını görmekteyiz. Mavi’nin zorlu sektörel koşullara rağmen güçlü Pazar payı sayesinde defansif bir yapı oluşturmasını pozitif olarak değerlendirmekteyiz.
Birebir mağaza satış performansına ise 3Q25’te TL bazlı %3,2, adetsel bazda ise %5,3 daralma göstermiştir. Ortalama sepet tutarı ise %2,2 büyüme göstermiştir. Böylelikle yılın ilk dokuz ayında birebir mağaza satışlarının TL bazlı %8,2, adet bazlı ise %4,7 daraldığını izlemekteyiz. Türkiye toplam perakende satış hacmi %2 daralma gösterirken, sektörün altında daralmayı sınırlı negatif olarak yorumlasak da temel sebebinin diğer şirketlere kıyasla daha az indirim stratejisiyle ilerlenmesine bağlamaktayız. Yılın ilk dokuz ayında ise reel sepet tutarında %0,6 daralma gösterdiğini görmekteyiz.
Kârlılığa baktığımızda hem çeyreklik hem de geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre marjlarda toparlanmanın sürdüğünü görmekteyiz. 3Q25 özelinde de zorlu koşullara rağmen devam eden sürdürülebilir karlılığı pozitif değerlendirmekteyiz. Marjlara baktığımızda sektörel zorluklara rağmen marka bilinirliği, Pazar payı ve güçlü fiyat yönetimi sayesinde brüt kâr marjında toparlanmanın sürdüğünü izlerken, gider optimizasyonunun da etkisiyle birlikte FAVÖK marjının 2,5 pt artış ile %23,9 seviyesine geldiğini görmekteyiz.
Borçluluğa baktığımızda güçlü finansal yapının devam ettiğini ve net nakit pozisyonunun sürdüğünü görmekteyiz. MAVI 3Q25 itibariyle 0.26x NetBorç/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir.
Genel olarak baktığımızda beklentimize paralel sonuçları POZİTİF olarak değerlendirmekteyiz. Sektörel anlamda zayıf seyir devam ederken okula dönüş sezonu etkisiyle sektörde hafif toparlanma görsek de henüz istenilen seviyelerden uzak kalındığına devam ettiğini izlemekteyiz. Sebeplerine bakacak olursak ürün fiyatlarındaki artışın enflasyonun çok aşağısında kalması ve talep yönlü sorunları gösterebiliriz. Şirket beklentilerinde 2025 yılında henüz bir değişime gitmese de ağırlıklı yatırımların 2026 yılına kaydırılacağını düşünmekteyiz. Özetle sezonsallıktan kaynaklı hafif iyileşmeler görsek de talep yönlü trendde henüz bir iyileşme görememekteyiz fakat zayıf koşullara rağmen etkin yönetim, sağlıklı fiyatlama, güçlü Pazar payı ve gider optimizasyonu sayesinde sürdürülebilir kârlılığın devam ettiğini ve şirketin cazip seviyelerde fiyatlandığını düşünmekteyiz. MAVI için 62,22 TL Hedef Fiyat ile AL tavsiyemizi sürdürürken, model portföyümüzde de yer vermeye devam etmekteyiz.