PASEU halka arzı alınır mı? Pahalı mı?
Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda bugün Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş. (PASEU) halka arz fiyatına yönelik Fiyat Tespit Raporuna İlişkin Değerlendirme Raporunu yayınladı.
Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda bugün Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş. ( PASEU) halka arz fiyatına yönelik Fiyat Tespit Raporuna İlişkin Değerlendirme Raporunu yayınladı.
Değerleme çalışmasında, İndirgenmiş Nakit Akımları (İNA) yöntemi kullanılmıştır. Değerleme
çalışmasında şirketin 31.12.2022 dönemi faaliyet sonuçları baz alınarak 2023-2032 yılları projeksiyonları kullanılarak TL bazında bir değerleme yapılmıştır.
Fiyat tespit raporunda yer alan değerlendirme sonuçları şu şekildedir ;
İNA analizi sonucunda 7.511 milyon TL, özkaynak değerine ulaşılmış, halka arz iskontosu öncesi sermaye değerine ve 50,07 TL pay değerine ulaşılmıştır. Halka arz pay fiyatı, %50,1 halka arz iskontosu sonrası, 25,00 TL olarak belirlenmiştir.
- Pasifik Eurasia için hazırlanmış olan fiyat tespit raporunda kullanılan finansal bilgilerin ve değerleme yöntemlerinin anlaşılır olduğunu, Şirket hakkında verilen bilgilerin kapsamlı ve detaylı olduğunu düşünüyoruz. Değerleme yöntemi olarak İndirgenmiş Nakit Akımları Analizinin kullanılmasını makul buluyoruz.
- Hava kargo taşımacılığı ile ilgili olarak Temmuz 2022’de IATA belgesi, Ekim 2022’de ise yetkili acente sertifikası alınmıştır. Şirketin pazarlama ve operasyon kadroları oluşturulmaya ve bölge yapılanmasının çalışmaları devam etmektedir. Deniz yolu taşımacılığı alanında şirketin kadroları oluşturulmaya başlanmış, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı tarafından organize edilen insani yardım malzemelerinin Filistin ve Pakistan’a ulaştırılması için Kasım 2022’de açılan ihale en iyi teklif verilerek kazanılmış ve ilk denizyolu taşımaları gerçekleştirilmiştir. Şirketin satış hacminin 2023 ve 2024 yıllarında sırasıyla %106 ve %100
artacağı varsayılmıştır. 2025, 2026 ve 2027 yıllarında ise satış hacminin sırasıyla %39, %30 ve %11 artacağı varsayılırken 2028 itibarıyla büyümenin %3,5 olacağı varsayılmıştır. Özellikle 2023 ve 2024 yıllarındaki satış hacmi beklentilerinin aşağı yönlü risk oluşturabileceğini düşünüyoruz. - Şirketin FAVÖK marjı 2020, 2021 ve 2022 yıllarında sırasıyla %8,8, %9,4 ve %18,5 olmuştur. 2023-2032 projeksiyon döneminde FAVÖK marjının yıllar itibarıyla artacağı ve ortalama %22,6 olacağı varsayılmıştır. 2020 ve 2021 yıllarında pandeminin kar marjları üzerinde olumsuz etkisi bulunmaktaydı. Pandemi sürecinin bitmesiyle birlikte taşımacılık sektöründe kar marjlarının yukarı yönlü düzelmesiyle ayrıca şirketin büyümesine paralel artacak operasyonel kaldıraç etkisi şirketin kar marjlarını yukarıya taşıyabilir. İlerleyen yıllarda taşımacılık sektöründe rekabetin artması orta vadeli karlılık beklentileri üzerinde olumsuz etki yapabilir.
- 2020 ve 2021 yıllarında şirketin NİS/Net Satışlar oranı %13 seviyelerindedir. 2022 yılında söz konusu oran -%8,3’e gerilemiştir. 2023-2027 dönemleri için söz konusu oranın kademeli bir şekilde artarak 2027’de %15 olacağı varsayılmıştır.
- Şirketin işletme sermayesi yoğunluğu kaynaklı finansman gereksinimi yüksektir. Borçlanma maliyetinde ileriye dönük olarak raporda öngörülenin üzerinde artış şirketin değerlemesini olumsuz etkileyebilir.
- 2023-2026 yılları arasında şirketin toplam 2.032 milyon TL yatırım harcaması yapacağı 2027-2032 döneminde ise yatırım harcaması yapmayacağı varsayılmıştır. 2027 itibarıyla yatırım harcaması 6 yapmadan şirketin satışlarını artırabilmesi güç gözükmekte, ve şirketin değerlemesi için aşağı yönlü bir risk yaratmaktadır.