6 Ayda %13 Yükselen Şirket 75 Milyon Euro Net Kâr Açıkladı
ALB Yatırım TAV HAVALİMANLARI HOLDİNG A.Ş. 2025 3. Çeyrek Finansal Sonuç Değerlendirmesini yayınladı. İşte detaylar...
Yayınlama Tarihi: 24.10.2025 19:30
—
Son Güncelleme: 24.10.2025 19:30
6 Ayda %13 Yükselen Şirket 75 Milyon Euro Net Kâr Açıkladı
ALB Yatırım TAV HAVALİMANLARI HOLDİNG A.Ş. 2025 3. Çeyrek Finansal Sonuç Değerlendirmesini yayınladı. Aracı kurumun yorumu aşağıdaki gibi oldu:
Bilanço Analizi
Şirket bilançosu devam eden yatırım programının etkilerini net bir şekilde yansıtmaktadır. Toplam varlıklar %5 artarak 5.092 m€'ya ulaşırken, duran varlıklar altındaki en kritik kalem olan "Havalimanı İşletim Hakkı", 2024 yıl sonuna göre 469 m€ artarak 1.922 m€'ya yükselmiştir. Bu artış, yeni Ankara Esenboğa imtiyazının ve Antalya'daki yatırımların aktifleştirilmesinin doğrudan bir sonucudur. Finansman tarafında, yoğun yatırım harcamalarına ve Ankara kira peşinat ödemesine rağmen Net Borç pozisyonu, 9A24'e kıyasla %1 artışla 1.638 m€ seviyesinde yatay kalmıştır. Net Borç/FAVÖK rasyosu 3,0x ile yönetimin yıl sonu hedef bandı (2,5x3,0x) dahilindedir. Borç yapısının %66'sının faiz swapları ile sabitlenmiş olması ve cironun %75'inin (2024 verisi) döviz bazlı veya dövize endeksli olması, kur ve faiz risklerine karşı doğal bir koruma sağlamaktadır.
Nakit Akış Performansı
TAV'ın nakit akış profili operasyonel gücünü net kâr rakamından daha iyi yansıtmaktadır. 9A25'te 75,3 m€'luk net kâra karşın, amortisman (+145,7 m€) ve özkaynak yatırımlarından gelen nakit dışı zararların düzeltilmesi (+37,0 m€) gibi kalemlerle, vergi öncesi "İşletme faaliyetlerinden kaynaklanan nakit akışları" 414,9 m€ seviyesinde güçlü bir şekilde gerçekleşmiştir. Şirketin tanımladığı Serbest Nakit Akışı (SNA) (Faaliyetlerden Net Nakit Akışı + Alınan Temettü - Yatırım Harcamaları) ise iştiraklerden alınan kâr payının 80,3 m€'dan 57,5 m€'ya gerilemesine bağlı olarak 201,1 m€'dan 182,7 m€'ya sınırlı bir gerileme göstermiştir. Yılın ilk 9 ayında yapılan 127 m€'luk yatırım harcaması, ağırlıklı olarak Almatı, Ankara ve Antalya'daki kapasite genişleme projelerine yönlendirilmiştir.

Değerlendirme ve Görünüm
Yönetim, 2025 yılına ilişkin Ciro (1.750-1.850 m€) ve FAVÖK (520-590 m€) beklentilerini korumuştur. Ancak tamamlanan mega projelerden (Yeni Antalya, Yeni Ankara, Almatı) kaynaklanacak yüksek amortisman ve aktifleştirilmesi duran faiz giderleri nedeniyle 2025 net kârının 2024'ün üzerinde olmasını beklemediğini belirtmiştir. Sonuç olarak, 9A25 sonuçları, TAV'ın operasyonel kârlılığını sürdürdüğünü ancak bilançosunu yeni projelere yaptığı yatırımlarla büyütmesinin kısa vadeli net kârlılık üzerinde öngörülen bir nakit dışı baskı yarattığını göstermektedir. Şirketin borçluluğu yönetilebilir seviyededir ve nakit akışları sağlıklıdır. Kısa-orta vadede temel katalizörler; (1) Ankara ve Antalya'daki yeni ticari alanlar ve tarifelerin marjlara tam yansıması, (2) Almatı yatırımının tamamlanarak güvence altına alınan tarife artışlarının devreye girmesi, (3) Gürcistan imtiyazının 2031'e uzatılmasına yönelik müzakerelerin sonuçlanması olacaktır