Alnus Yatırım %68,23 Kazanç Potansiyeli Açıkladı

Alnus Yatırım %68,23 Kazanç Potansiyeli Açıkladı. Mavi Giyim MAVI 2025 yılı ilk çeyrek finansal tablolarını açıkladı. Hisse için verilen hedef fiyat raporları da yenilendi.

İlaç Sektörü Hissesine 85,47 TL Hedef Fiyat Verildi!
Google News
Alnus Yatırım %68,23 Kazanç Potansiyeli Açıkladı. Mavi Giyim MAVI 2025 yılı ilk çeyrek finansal tablolarını açıkladı. Hisse için verilen hedef fiyat raporları da yenilendi.

Alnus Yatırım MAVI hissesi için 60 Lira hedef fiyat vermişti. Son gelen bilançoda şirket karlılığında %37 düşüş gözlendi. Bunun üzerine Alnus Yatırım MAVİ hissesi için hedef fiyatını 55,01 Liraya revize etti.




Alnus Yatırım MAVI raporu:

Hasılat Tarafındaki Azalış; Esas Faaliyet Kârı ve FAVÖK Kalemlerini Baskılamıştır!

 Şirketin, 2025/03 özel döneminde(1 Şubat 2025-30 Nisan 2025) elde ettiği Hasılat; geçen yılın aynı dönemine göre 1,63 Milyar TL(yüzde 14,28) civarında azalış göstererek, 9,78 Milyar TL düzeyinde gerçekleşmiştir. Satışların Maliyeti ise; aynı dönemler arasında 746,8 Milyon TL civarında(yüzde 13,78) azalmış ve cari dönemde 4,67 Milyar TL olmuştur. Satışların Maliyeti’nde yaşanan azalışın, Hasılat tarafında görülen azalışa nazaran daha sınırlı olması(-) sonrasında; şirketin Brüt Kâr kalemi, 881,7 Milyon TL(yüzde 14,73) düzeyinde azalışla 5,10 Milyar TL tutarında yer almıştır. Brüt Kâr Marjı da; geçen seneki yüzde 52,47 seviyesinden yüzde 52,19 düzeyine gerilemiştir.

 Şirketin Faaliyet Giderleri; geçen yılın aynı dönemine göre 105,4 Milyon TL(yüzde 2,72) azalmıştır. Diğer Net Esas Faaliyet Gelirleri kaleminde de ortaya çıkan 4,8 Milyon TL’lik sınırlı artışa karşın, Brüt Kârdan gelen 881,7 Milyon TL’lik negatifliğin etkisiyle şirketin Esas Faaliyet Kârı; cari dönemde 1,51 Milyar TL olmuş ve geçen yılın aynı dönemine göre 771,5 Milyon TL’lik(yüzde 33,78) azalış göstermiştir. Tek seferlik kalemlerin dahil edilmeyip, amortisman giderlerinin eklendiği FAVÖK rakamı ise; senelik bazda 732,7 Milyon TL’lik(yüzde 26,84) azalış ile 2,00 Milyar TL düzeyinde gerçekleşmiştir. Böylece, şirketin Esas Faaliyet Kârı ve FAVÖK Marjları; sırasıyla yüzde 20,02 düzeyinden yüzde 15,47 seviyesine ve yüzde 23,93’den yüzde 20,42’ye gerilemiştir(-).

Faaliyet Dışı Giderlerdeki Azalışa Karşın, Esas Faaliyet Kârından Gelen Negatiflik; Şirketin Net Kârını Baskılamıştır!

 Şirket, cari dönem finansallarına 4,1 Milyon TL civarında Net Yatırım Faaliyet Giderleri(geçtiğimiz yıl Kur Korumalı Mevduat Geliri’nin desteği ile 9,3 Milyon TL gelir vardı) yazmıştır. Buna karşın, Net Finansman Giderleri ise; ‘’Vadeli Mevduat Faiz Gelirleri’’ndeki 74,0 Milyon TL’lik azalışa rağmen, ‘’Mal Alımlarına İlişkin İskonto Faizi’’ndeki 105,7 Milyon TL’lik ve ‘’Finansal Borçlarla İlgili Faiz Giderleri’’ndeki 97,8 Milyon TL’lik azalışların büyük orandaki etkisiyle 90,9 Milyon azalmış ve 305,6 Milyon TL olmuştur.

 Cari dönem finansallarına 300,0 Milyon TL civarında Vergi Gideri yazan(geçen yılki Vergi Gideri 663,7 Milyon TL) şirket, TMS 29 enflasyon düzeltmesi uygulamasından kaynaklı olarak ise 93,2 Milyon TL’lik Parasal Kayıp(2024/1.Çeyrek’te 103,3 Milyon TL Parasal Kazanç) kaydetmiştir.

 Sonuç olarak; Esas Faaliyet Kârı’ndan gelen 771,5 Milyon TL’lik negatif etkinin, Faaliyet Dışı Kısım’da ortaya çıkan pozitif 245,1 Milyon TL ile mahsup edilmesi sonrasında; şirketin Dönem Net Kârı, geçen yılın aynı dönemine göre 486,3 Milyon TL azalışla 837,5 Milyon TL olarak açıklanmıştır. Şirketin Net Kâr Marjı da; yüzde 11,61’den yüzde 8,57’ye gerilemiştir.

Operasyonel Gelişmeler, Beklentiler, Olumlu Yönler ve Riskler;

Şirketin 2025/1.Çeyrek’teki Yurt İçi Gelirleri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,54 oranında gerileme gösterirken; alt kırılımlarda ‘Perakende’ segmenti geliri yüzde 13,78, ‘e-Ticaret’ segmenti geliri yüzde 10,65 ve ‘Toptan’ segmenti geliri yüzde 8,82 oranlarında azalmıştır. Cari dönemde Yurt Dışı Gelirleri de, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28,21 oranında gerileme gösterirken; alt kırılımlarda ‘Toptan’ segmenti geliri yüzde 32,32, ‘Perakende’ segmenti geliri yüzde 23,53 ve ‘e-Ticaret’ segmenti geliri yüzde 15,92 oranlarında azalmıştır.

 Ürün segmenti bazında ise; ‘Denim Ürünler’de yüzde 13,99, ‘Örme Ürünler’de yüzde 19,78, ‘Gömlek’te yüzde 20,25 ve ‘Denim Dışı Altlar’da yüzde 14,71 oranlarında azalış ortaya çıkarken, ‘Ceket’te ise yüzde 14,59 oranında artış kaydedilmiştir.

 Şirketin perakende mağaza sayısı; 2025/1.Çeyrekte 1 açılışına karşın 3 kapanış ile 350 adet düzeyinde yer almıştır. 4 mağazada metrekare genişlemesi yapılırken; toplam satış alanı 189 bin metrekare, ortalama mağaza büyüklüğü 539 metrekare olmuştur. Bu süreçte alış veriş sepeti nominal bazda yüzde 35,7 büyürken, reel olarak ise yüzde 1,9 oranında küçülmüştür

 Şirketin, Mart ayında duyurduğu ve 1.Çeyrek itibariyle koruduğu 2025 yılı beklentileri şu şekildedir;

• TMS 29 etkisi dahil ‘düşük-orta tek haneli’ gelir büyümesi bekleyen şirket, TMS 29 etkisi hariç olarak ise yüzde 35+ büyüme öngörüyor.

• FAVÖK Marjı beklentisi; TMS 29 etkisi dahil yüzde 17,5+, TMS 29 etkisi hariç yüzde 20+(yüzde 17,0+ TMS 16 hariç)’dır.

• Şirket, Türkiye’deki Perakende Mağazaları için; 20 net yeni mağaza ve 15 mağazada metrekare büyümesi beklerken, Kuzey Amerika pazarında ise; 8 yeni mağaza açılışı öngörülmekte.

• Şirket, Nakit Pozisyonu için; ‘net nakit pozisyonunun korunması’nı hedeflemektedir.

• Şirketin Yatırım Harcamaları tahmini ise; Konsolide Gelirin yüzde 5’i(Genel Müdürlük Binası ve Kuzey Amerika perakende yatırımları dahil)’dir.

 Şirkete ve Sektöre İlişkin Riskler ve Olumlu Yönler;

• Şirketin içerisinde bulunduğu Giyim sektörünün, maliyet artışlarını etkileyen merkez bankası sıkılaştırması, enflasyon(dolayısıyla ücret artışları) ve kur/girdi artışlarından çok hızlı etkilenmesi risk içermektedir. Yine, tüketici alışkanlıklarına doğrudan etki eden küresel ekonomik risk artışları da; sektör üzerinde etkili olabilmektedir.

• Diğer taraftan, yukarıda saydığımız son zamanlarda artan risklere karşın; marka bilinirliği ile coğrafya ve ürün çeşitliğine sahip olan şirket, sektöre ilişkin bu risklerin etkilerinden daha sınırlı etkilenme potansiyeline sahiptir. Yine, küresel tarafta baskı altına giren emtia fiyatları ise; sektör açısından riskleri kısmen sınırlayan bir unsurdur.

Değerleme:

 Şirket değerlemesi için İNA(İndirgenmiş Nakit Akımları) yöntemini yüzde 100 ağırlık ile kullandık.

Buna göre; 43 Milyar 707 Milyon 967 Bin 5 TL hedef piyasa değerine ulaşılmış olup, hisse başına hedef fiyatımızı, daha önce belirlediğimiz 60,00 TL seviyesinden 55,01 TL’ye revize ediyoruz. ‘’AL’’ olan tavsiyemizi ise koruyoruz.





 
Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<