Mavi Giyim bilançoyu açıkladı. 2020 Yılında 2.4 Milyar TL Gelir!

Mavi, 2020 yılını 2.4 milyar TL konsolide gelirle tamamladı, Türkiye’de online satışları %152 büyüdü

mavi giyim bilançoyu açıkladı. 2020 yılında 2.4 milyar tl gelir!
Google News

Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, pandemi sürecinde geçen 2020 yılını 2 milyar 402

milyon TL konsolide gelirle tamamladı. Koronavirüs (Covid-19) kısıtlamalarına rağmen güçlü bir

toparlanma performansı sergileyerek kârlı büyümesini sürdürdü.

Şirketin FAVÖK’ü 392 milyon TL, FAVÖK marjı ise yüzde 16,3 oldu.

2020 yılında Türkiye ve uluslararası pazarlarda e-ticaretteki yükselişini devam ettiren Mavi’nin,

konsolide online satışları yüzde 110, Türkiye online satışları ise %152 büyüdü. E-ticaretin toplam gelir

içindeki payı yüzde 13’e çıktı. Dünyada 439 mağaza, 4.500’ün üzerinde noktaya ulaşan Mavi,

Türkiye’de altı net mağaza açılışı ve yedi mağaza genişlemesiyle 159 bin metrekareye ulaştı.

Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz’dan 2020 yılı değerlendirmesi

• 2020 yılında en büyük önceliğimiz lider marka sorumluluğuyla; çalışanlarımızın, müşterilerimizin, iş

ortaklarımızın ve toplumun sağlığını korumak oldu. Bu zorlu dönemde birlik ve beraberlik içinde,

enerjisini hiç kaybetmeden çalışan tüm Mavi ekibine teşekkür ediyorum.

• Temeli ve finansal yönetimi sağlam global bir şirket olmak için yıllardır verdiğimiz çaba, pandemi

döneminde bizi hep güçlü tuttu. Sürdürülebilir kârlı büyümeye ve uzun vadeli hedeflerimize

odaklanmaya devam ederek, riskleri doğru yönetmenin ve veriye dayalı kararlar almanın bugün her

zamankinden daha değerli olduğunu biliyor, Mavi Yönetim Ekibi olarak, koşul ne olursa olsun, tüm

operasyonlarda verimliliği ön plana alıyoruz.

• Kendi kanallarımızın yanı sıra çeşitlenen ve büyüyen marketplace iş birliklerimiz sayesinde online

satışlarımız globalde yüzde 110, Türkiye’de yüzde 152 arttı. Bu dönemde e-ticaret penetrasyonu iki

yıl ileriye gitti. Dijitalleşmenin kritik önem taşıdığı bu süreçte, CRM ve ERP dönüşümümüzü

tamamlamak üzere yatırımlarımıza ara vermeden devam etmek, yeni ihtiyaçlara daha hızlı ve çevik

cevap verebilmemizi sağlayacak.

• Esnek tedarik zinciri, doğru planlama, stok ve nakit akışı yönetimiyle sağlıklı bilanço yapımızı

koruyarak şirket karlılığını sürdürmek en önemli stratejik önceliğimiz oldu. Doğru ürünü, doğru fiyat

ve kalitede müşterilerimizle buluşturmamız sayesinde brüt marjlarımızı koruyabilmek böyle zorlu bir

dönemde çok değerliydi.

Sürekli yenilik sunmaya devam ederek, müşterinin satışa dönüşünü ve alışveriş sepetini yükselttik

• 2020 yılı için belirlediğimiz stratejiden vazgeçmeden, müşterimizi yeni ürünlerle buluşturmamızın

sonucunda; mağaza trafiğinde kaydedilen düşüşe karşın, satışa dönüş oranlarının yükselmesi ve

işlem başına düşen harcamanın artmasıyla alışveriş sepetimiz yüzde 13,6 büyüdü.

• En iyi yaptığımız işe odaklanmaya, değişimi jean kültürü üzerinden yorumlamaya ve jean’de

inovasyonla liderliğimize devam ediyoruz. Kalitesiyle, modasıyla, inovasyonla her dönemin en iyi

jean’ini yaratma tutkumuz en üst seviyede.

Kesintisiz iletişimle ürünü hikayenin merkezine koymayı sürdürüyoruz. Yeni teknolojik kumaşlarla

rahatlığı en üst seviyeye taşıdığımız “Efsane Jean Serisi”ni Kıvanç Tatlıtuğ ile; her yaş grubu, stil ve

bedene mükemmel uyan 15 yeni kadın jean fit’ini ise Serenay Sarıkaya ile tanıttık.

• Casual-şık giyimin en çok tercih edilen markası olmak, alışveriş davranışının değiştiği ve rahat

giyimin ön plana çıktığı bu dönemde, müşterinin Mavi’ye olan ilgisini daha da artırdı. Ürün

portfolyomuzu bu talebe göre zenginleştirerek her yaş ve her segmentten kadın ve erkek müşteri

için vazgeçilmezliğimizi sürdürdük. Kadında güçlü pazar payımızı korurken; özellikle erkek

müşterilerde yaşanan gardırop değişikliğiyle birlikte erkekteki pazar payımızı artırdık.

• Türkiye A Milli Futbol Takımı ve Juventus’un yıldız oyuncusu Merih Demiral ile lanse ettiğimiz sporty

line’ımız Team Mavi, bizi yeni müşteri kitleleriyle buluşturdu.

All BLUE ile Sürdürülebilirlik dönüşümü hız kazandı

• Mavi’nin sürdürülebilirlik stratejisinde önemli bir yol aldığımız bu senede değerli projeleri hayata

geçirdik.

• Türkiye’de hazır giyim alanında karbon ayak izini şeffaf bir şekilde açıklayan ilk ve tek marka olduk.

2020 yılında ilk kez iklim raporlaması yaparak, CDP (Carbon Disclosure Project) platformu tarafından

sektör ortalamasının üzerinde bir performans sergileyerek B notu aldık.

• 2020 yılında doğaya saygılı, sürdürülebilir All Blue koleksiyonumuzu iki kat büyüttük.

• İlk eco mağazamızı İstanbul Zorlu AVM’de açtık.

• Her zaman ileriye bakan bir marka olarak; 30 yaşına girdiğimiz 2021 yılında da Mavi’yi geleceğe

taşıma hedefiyle tüm ekip olarak var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.

Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<