Nestle 2027’ye Kadar 2,83 Milyar Dolar Tasarruf Hedefliyor!
Dünyanın en büyük gıda şirketlerinden Nestle, 2027'ye kadar 2,83 milyar dolar tasarruf sağlamayı hedefliyor. Şirket, reklam ve pazarlama harcamalarını artırmayı planlarken, su ve premium içecek işlerini yeniden yapılandıracak. Detaylar haberin devamında...
Nestle, 2027 yılına kadar 2,5 milyar İsviçre frangı, yani yaklaşık 2,83 milyar dolar maliyet tasarrufu sağlamayı hedeflediğini açıkladı.
Nestle CEO'su Laurent Freixe, büyüme stratejilerini güçlendirmek amacıyla çalışmalara başladı.
Şİrket maliyetlerini düşürmeyi hedefliyor.
Bununla birlikte şirket reklam ve pazarlama harcamalarını artırmayı planlıyor.
Bununla birlikte su ve premium içecek işlerinin işleyişinde de değişikliğe gidiliyor.
Büyüme Beklentileri
Nestlé, orta vadede organik büyümenin %4’ün üzerinde olmasını bekliyor.
Ayrıca temel ticaret faaliyet kâr marjının ise %17 seviyelerine yükselmesi tahminler arasında.
Şirket 2025 yılı itibarıyla toplam satışlarının %9’unu reklam ve pazarlama harcamalarına ayırmayı amaçlıyor.
İlgili oran, 2023’te %7,7’ye çıkarken, bir önceki yıla göre 80 baz puanlık bir artış gösterdi.
Nestlé'nin bir diğer stratejik hamlesiyse su ve premium içecek işlerinin işleyişine yönelik olacak.
1 Ocak 2025’ten itibaren, bu sektörler bağımsız küresel birimler olarak yeniden yapılandırılacak