THYAO Hissesi Kaç TL Olacak? Hedef Fiyat ve Hisse Tavsiyesi Verildi!
THYAO hissesi için hedef fiyat verildi! Hisse tavsiyesi duyuruldu. Şirketin 2025 yılı 2. çeyrek finansalları açıklandı. Detaylar haberimizde.

Yayınlama Tarihi: 07.08.2025 17:45
—
Son Güncelleme: 07.08.2025 17:45
Aracı kurum Info Yatırım, Türk Hava Yolları (THYAO) tarafından duyurulan 2025 yılı 2. çeyrek finansallarını değerlendirdi. Aracı kurum, Türk Hava Yolları bilançosu için "Sürpriz İçermeyen Sonuçlar" ifadesini kullandu.
Info Yatırım, THYAO hissesi için 12 aylık hedef fiyat ve hisse tavsiyesini duyurdu.
- "Türk Hava Yolları 2025'in ikinci çeyreğini önceki senenin aynı dönemine oranla %26,5 artışla 231,3 milyar TL ciro, %35,2 artışla 46,1 milyar TL FAVÖK, bu dönemde gerçekleşen 4,7 milyar TL’lik vergi gideri sebebi ile 26,8 milyar TL net kar ile tamamladı."
- "6 aylık bazda bakıldığında, ciro %23,6 artış göstererek 408,0 milyar TL’ye ulaşırken, FAVÖK %13,5 yükselişle 56,2 milyar TL olarak gerçekleşti."
- "Net kar ise 6A24’teki 4,5 milyar TL tutarındaki vergi gelirinin aksine 6A25’te gerçekleşen 4,0 milyar TL vergi gideri kaynaklı olarak %33,0 daralma göstererek 25,0 milyar TL oldu."

Kargo Gelirleri Yavaşlama Gösterdi
- "Şirketin raporlama birimi olan dolar bazında bakıldığında, kargo gelirleri; yavaşlayan küresel taşıma talebiyle, 2. çeyrek itibariyle %9,4 daralma gösterirken, 6A25 itibariyle %4,3’lük düşüş gerçekleşti."
- "Yolcu ve teknik gelirlerler ise kargoya kıyasla güçlü performans gösterdi."
- "2. çeyrek tibariyle; yolcu ve teknik gelirler sırasıyla %7,4 ve %31,4 artış gösterdi. 6A25 itibariyle değerlendirildiğinde, büyüme sırasıyla %5,3 ve %14,4 olarak gerçekleşti."
- "Esas faaliyet karında; 6 aylık bazda yatay bir görünüm mevcutken, azalan maliyet baskısıyla 2. çeyrek itibariyle %19,5’lik artış yaşandı."
Düşen Akaryakıt Maliyetleri Gider Büyümesini Sınırladı
- "Şirketin ana gider kalemlerinden olan personel giderleri 6A24'e kıyasla dolar bazlı %26,4 artış gösterirken, bunda artan kapasite kaynaklı personel artışı ile enflasyona kıyasla sınırlı artan USD/TL kurunun etkisi oldu."
- "Akaryakıt gideri ise 6A24'e kıyasla düşük petrol fiyatları etkisiyle %10,9 düşüş gösterdi."
- "Giderlerin içerisinde payı görece düşük olan yer hizmetleri %8,8, havaalanı&üst geçiş giderleri %13,9, yolcu hizmet&ikram giderleri %18,7, bakım giderleri %21,9, diğer giderler ise %18,3 ile maliyet artışı gösteren diğer kalemler oldu."
- "Uçak sahipliği giderleri (amortisman ve uçak kiralama giderinden oluşmakta) 6A24’e kıyasla %0,6, satış&pazarlama giderleri %6,1 oranında azalış gösterdi."
- "CASK tarafında değerlendirildiğinde personel giderlerindeki değişim hala yüksek görünmektedir. CASK, 6A24’e kıyasla %0,4 artarken, akaryakıt hariç CASK'taki artış daha yüksek gerçekleşti(%7,7)."
- "Akaryakıt hariç CASK’taki yükseliş personel ücret artışları, GTF motoru kaynaklı sorunlar sebebiyle yere indirilen uçaklardan kaynaklandı. Ancak, çeyreklik bazda bakıldığında pozitif maliyet yönetimi göze çarpmaktadır."
- "CASK 2024 yılı 2. çeyrek itibariyle %2,4 düşüş gösterirken, akaryakıt hariç CASK %3,5 artış gösterdi."

2025 Beklentileri Büyük Ölçüde Korundu
- "Şirket, 2025 senesi için ilan edilen beklentilerde yıl sonu filo tahmini ve yolcu kapasitesindeki sınırlı güncelleme haricinde güncellemeye gitmedi."
- "2025'te 2024 senesine oranla yolcu kapasitesinde %7-8’lik bir artış beklerken (eski: %6-8 artış) , 91+ milyon yolcu sayısına ulaşmayı hedefliyor."
- "Toplam gelirde 2024 yılına oranla %6-8 bandında bir artış öngörülürken, yakıt hariç CASK’ta orta tek haneli artış bekleniyor."
- "Yıl sonu için öngörülen EBITDAR marjı ise %22-24 bandında olurken (6A25 itibariyle: %20,2), yılın sonunda 520-525 uçak sayısına ulaşılması (Eski: 515-525) bekleniyor."