Siyasi Çalkantılar Arasında Şirket 89 Milyon Kardan 36 Milyon Zarara Geçti
Siyasi Çalkantılar Arasında Şirket 89 Milyon Kardan 36 Milyon Zarara Geçti. Jantsa JANTS bu yıl 3. çeyrek bilançosunda zarar açıkladı. Şirket geçen yıl 3. çeyrekte 89 milyon TL kar açıklamıştı.
Yayınlama Tarihi: 06.11.2025 16:00
—
Son Güncelleme: 06.11.2025 16:00
Siyasi Çalkantılar Arasında Şirket 89 Milyon Kardan 36 Milyon Zarara Geçti. Jantsa JANTS bu yıl 3. çeyrek bilançosunda zarar açıkladı. Şirket geçen yıl 3. çeyrekte 89 milyon TL kar açıklamıştı.
JANTS geçen yıl 3. çeyrekte 89.407.000 TL kar rakamı açıklamıştı. Şirket bu yıl 3. çeyrekte ne yazık ki zarara geçti ve 36.228.000 TL zarar açıkladı. Şirket geçtiğimiz aylarda siyasi polemiklere konu olmuştu.
Şirketin bilanosunu ve finansal rakamlarını Marbaş Menkul değerlendirdi. Kurum "Otomotiv yan sanayi için henüz erken" başlığını kullandı.

Marbaş Menkul JANTS raporu
Otomotiv yan sanayi için henüz erken
JANTS 2025 3.çeyrekte 1.59mlr TL hasılat, 98.9 m TL FAVÖK, 21.1 m TL net kar ile beklentilerimizin üzerinde sonuçlar açıkladığını görmekteyiz.
Satış kırılımına baktığımız zaman 3Q25’de geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %6 satış daralması yaşanırken İç Pazar %24 daralırken Yurtdışı operasyonlar ise yatay seyretmiştir. Coğrafi dağılıma baktığımızda ise İç Pazar ve Amerika bölgesi daralmasını sürdürürken 3Q25’de Avrupa bölgesinde hafif toparlanma görmekteyiz. Adetsel üretime bakarsak yılın 9 ayında toplam üretim %14 satışlar ise %13 daralma gösterirken 3Q25’de ise toplam üretim %6 toplam satışlar ise %4 artarak yılın tamamına baktığımızda 3Q25’in görece daha iyi geçtiğini görmekteyiz. Yılın tamamına baktığımızda otomotiv yan sanayinde daralmanın temel sebepleri arasında daralan iş hacmi , hem iç piyasada hem de dışarıda otomotiv sektöründeki zorluklar , iç tarafta krediye erişimde yaşanan zorlukları sayabiliriz.
Karlılığa baktığımız zaman çeyreksel anlamda brüt kar ve net kar marjı görece yatay seyrederken FAVOK marjında ise hafif toparlanma görsek de geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre baktığımızda daralmanın devam ettiğini görmekteyiz. JANTS için 3Q25’de 52m TL FAVOK 30m TL Net Kar beklerken , FAVOK 98m TL ile beklenti üzerinde gelirken Net Kar beklentilere paralel açıklandığını görmekteyiz.
Borç yapısında ise ise çeyreklik anlamda finansal borçlar 2Q25’e göre %12 azalırken nakit pozisyonundaki değişimden kaynaklı net borcun arttığını görsek de şirket için finansal risk unsuru görmemekteyiz. JANTS 0.49x NetBorç/FAVOK çarpanlarıyla işlem görmektedir.
Genel olarak baktığımızda sonuçları NÖTR-SINIRLI POZİTİF değerlendirmekteyiz.
3Q25 itibariyle görece sınırlı da olsa toparlanma görsek de hem içeride hem de y.dışında zorlu ekonomik koşullara paralel olarak otomotiv yan sanayinde toparlanmanın görece daha geç olduğunu izlerken , daralan iş hacminin de şirket ve sektör üzerindeki baskısının devam ettiğini izlemekteyiz. Önümüzdeki dönemde GES yatırımları , gider optimizasyonları ve kademeli toparlanma beklentisiyle kar marjları üzerinde iyileşme beklesek de özellikle otomotiv yan sanayi gibi sektörlerde toparlanma için henüz erken olduğunu düşünmekteyiz. Kademeli toparlanmayı takip edecek olsak da tam toparlanmanın 2026 yılının ikinci yarısı itibariyle oluşmasını beklemekteyiz.
WhatsApp’ta özel haber grubumuza katılmak için buraya tıklayın! Katılım ücretsizdir!
JANTS geçen yıl 3. çeyrekte 89.407.000 TL kar rakamı açıklamıştı. Şirket bu yıl 3. çeyrekte ne yazık ki zarara geçti ve 36.228.000 TL zarar açıkladı. Şirket geçtiğimiz aylarda siyasi polemiklere konu olmuştu.
Şirketin bilanosunu ve finansal rakamlarını Marbaş Menkul değerlendirdi. Kurum "Otomotiv yan sanayi için henüz erken" başlığını kullandı.

Marbaş Menkul JANTS raporu
Otomotiv yan sanayi için henüz erken
JANTS 2025 3.çeyrekte 1.59mlr TL hasılat, 98.9 m TL FAVÖK, 21.1 m TL net kar ile beklentilerimizin üzerinde sonuçlar açıkladığını görmekteyiz.
Satış kırılımına baktığımız zaman 3Q25’de geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %6 satış daralması yaşanırken İç Pazar %24 daralırken Yurtdışı operasyonlar ise yatay seyretmiştir. Coğrafi dağılıma baktığımızda ise İç Pazar ve Amerika bölgesi daralmasını sürdürürken 3Q25’de Avrupa bölgesinde hafif toparlanma görmekteyiz. Adetsel üretime bakarsak yılın 9 ayında toplam üretim %14 satışlar ise %13 daralma gösterirken 3Q25’de ise toplam üretim %6 toplam satışlar ise %4 artarak yılın tamamına baktığımızda 3Q25’in görece daha iyi geçtiğini görmekteyiz. Yılın tamamına baktığımızda otomotiv yan sanayinde daralmanın temel sebepleri arasında daralan iş hacmi , hem iç piyasada hem de dışarıda otomotiv sektöründeki zorluklar , iç tarafta krediye erişimde yaşanan zorlukları sayabiliriz.
Karlılığa baktığımız zaman çeyreksel anlamda brüt kar ve net kar marjı görece yatay seyrederken FAVOK marjında ise hafif toparlanma görsek de geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre baktığımızda daralmanın devam ettiğini görmekteyiz. JANTS için 3Q25’de 52m TL FAVOK 30m TL Net Kar beklerken , FAVOK 98m TL ile beklenti üzerinde gelirken Net Kar beklentilere paralel açıklandığını görmekteyiz.
Borç yapısında ise ise çeyreklik anlamda finansal borçlar 2Q25’e göre %12 azalırken nakit pozisyonundaki değişimden kaynaklı net borcun arttığını görsek de şirket için finansal risk unsuru görmemekteyiz. JANTS 0.49x NetBorç/FAVOK çarpanlarıyla işlem görmektedir.
Genel olarak baktığımızda sonuçları NÖTR-SINIRLI POZİTİF değerlendirmekteyiz.
3Q25 itibariyle görece sınırlı da olsa toparlanma görsek de hem içeride hem de y.dışında zorlu ekonomik koşullara paralel olarak otomotiv yan sanayinde toparlanmanın görece daha geç olduğunu izlerken , daralan iş hacminin de şirket ve sektör üzerindeki baskısının devam ettiğini izlemekteyiz. Önümüzdeki dönemde GES yatırımları , gider optimizasyonları ve kademeli toparlanma beklentisiyle kar marjları üzerinde iyileşme beklesek de özellikle otomotiv yan sanayi gibi sektörlerde toparlanma için henüz erken olduğunu düşünmekteyiz. Kademeli toparlanmayı takip edecek olsak da tam toparlanmanın 2026 yılının ikinci yarısı itibariyle oluşmasını beklemekteyiz.
WhatsApp’ta özel haber grubumuza katılmak için buraya tıklayın! Katılım ücretsizdir!