297 Liralık THYAO 467 Lira Olacak Denildi
297 Liralık THYAO 467 Lira Olacak Denildi. Trive Yatırım THYAO hissesi için hedef fiyat verdi. Kurumun hisseden beklentisi oldukça yüksek.

Yayınlama Tarihi: 30.04.2025 15:45
—
Son Güncelleme: 30.04.2025 15:45
297 Liralık THYAO 467 Lira Olacak Denildi. Trive Yatırım THYAO hissesi için hedef fiyat verdi. Kurumun hisseden beklentisi oldukça yüksek.
Trive Yatırım THYAO hissesi için yeni hedef fiyat açıkladı. 2025 yılı 3 aylık bilançosunu açıklayan şirketin hedef fiyatı da revize edildi.
THYAO günlük grafik:

Trive Yatırım THYAO raporu:
Genel Değerlendirme
Türk Hava Yolları, 2025 yılı ilk çeyreğine hem gelir artışı hem de operasyonel baskılarla şekillenen karmaşık bir finansal görünümle giriş yaptı. Toplam gelirlerde sınırlı bir artış yaşansa da, kârlılık tarafında ciddi daralmalar gözlendi.
Gelir Kalemleri
• Toplam Gelir: 1Ç25’te %2,5 artışla 4.887 milyon USD seviyesine ulaştı.
• Yolcu Geliri: %2,7 artışla 3.929 milyon USD oldu. • Kargo Geliri: %1,6 artışla 762 milyon USD’ye yükseldi.
• Teknik Gelir: %2,1 düşüşle 141 milyon USD’ye geriledi. Karlılık Göstergeleri
• Esas Faaliyet Kârı: Geçen yılın aynı dönemindeki 42 milyon USD’lik kâr, bu çeyrekte 76 milyon USD zarara döndü.
• Net Kâr/Zarar: 1Ç24’te 226 milyon USD net kâr açıklayan THY, 1Ç25’te 44 milyon USD zarar etti.
• Net Kâr Marjı: %4,7’den %-0,9’a gerileyerek 5,6 puanlık bir daralma yaşandı.
• EBITDAR: %14,8 düşüşle 664 milyon USD olarak gerçekleşti.
• EBITDAR Marjı: 2,8 puan düşerek %13,6 seviyesinde kaldı. Operasyonel Performans
• ASK (Uçuş Kapasitesi): %4,3 artışla 61 milyar km’ye ulaştı. • RASK (Birim Koltuk Geliri): 6,98’den 6,97’ye sınırlı düşüş gösterdi (-%0,1).
• Gelir Verimi (R/Y): %1,6 düşüşle 8,00 USD cent oldu.
• Taşınan Yolcu Sayısı: %2,3 artışla 18,9 milyon yolcuya ulaşıldı.
• Doluluk Oranı (L/F): %0,2 puan artışla %80,6 seviyesinde gerçekleşti.
• Kargo Tonajı: %0,2 artışla 478 bin tona ulaştı. Yıllık Kümülatif Veriler (2023 vs. 2024)
• Toplam Gelir: %8,2 artışla 22.669 milyon USD • Net Kâr: %43,1 düşüşle 3.425 milyon USD
• EBITDAR: %5,5 düşüşle 5.744 milyon USD • Yolcu Geliri: %4,0 artış • Kargo Geliri: %34,6 artış
TÜRK HAVA YOLLARI 2025 Beklentiler
Türk Hava Yolları, 2025 yılında yolcu kapasitesinde ve toplam gelirlerde %6-8 büyüme hedeflemektedir. Yıl sonuna kadar 91 milyonun üzerinde yolcu taşınması ve filonun 515-525 uçak seviyesine çıkarılması planlanmaktadır. Şirket, EBITDAR marjını %22-24 aralığında korumayı; yakıt hariç birim maliyetlerde ise sınırlı (orta tek haneli) bir artışla operasyonel verimliliği sürdürmeyi öngörmektedir. Yeni açılan hatlar (Bingazi, Şam, Ohri) ve planlanan destinasyonlar (Punom Pen, Port Sudan) ile küresel ağın genişletilmesi hedeflenmektedir.
SONUÇ
THYAO, 2025 yılı ilk çeyreğinde mevsimsellik etkisiyle birlikte özellikle personel giderleri ve yönetim kaynaklı ücret baskılarının hissedildiği, net zarar açıklanan zayıf bir dönemi geride bıraktı. Maliyet kalemlerindeki artış, faaliyet kârlılığı üzerinde belirgin baskı yaratırken, marjlarda gerileme dikkat çekti. Teknik gelirlerdeki düşüş ve RASK/R/Y tarafındaki sınırlı bozulma da bu tabloyu destekler nitelikteydi. Öte yandan, ASK tarafında görülen artış ve kapasite yönetimindeki disiplinli yaklaşım pozitif sinyaller verse de yılın ilk çeyreği operasyonel anlamda iyileşme ihtiyacının altını çizen bir dönem oldu. Mevsim etkileri baz alındığında yılın ikinci ve üçüncü çeyrekte daha güçlü bilançoların açıklanacağını söyleyebiliriz.
Mevcut görünümde makul çarpanları ile orta/uzun vadeli bakış açısı ile fiyatlamaların iskontolu bölgede bulunduğunu düşünerek 12 aylık hedef fiyatımızı 467 TL’de tutuyor ve %55 yükseliş potansiyeli ile ‘Endeks Üzeri Getiri’ beklentimizi koruyoruz.
Trive Yatırım THYAO hissesi için yeni hedef fiyat açıkladı. 2025 yılı 3 aylık bilançosunu açıklayan şirketin hedef fiyatı da revize edildi.
THYAO günlük grafik:

Trive Yatırım THYAO raporu:
Genel Değerlendirme
Türk Hava Yolları, 2025 yılı ilk çeyreğine hem gelir artışı hem de operasyonel baskılarla şekillenen karmaşık bir finansal görünümle giriş yaptı. Toplam gelirlerde sınırlı bir artış yaşansa da, kârlılık tarafında ciddi daralmalar gözlendi.
Gelir Kalemleri
• Toplam Gelir: 1Ç25’te %2,5 artışla 4.887 milyon USD seviyesine ulaştı.
• Yolcu Geliri: %2,7 artışla 3.929 milyon USD oldu. • Kargo Geliri: %1,6 artışla 762 milyon USD’ye yükseldi.
• Teknik Gelir: %2,1 düşüşle 141 milyon USD’ye geriledi. Karlılık Göstergeleri
• Esas Faaliyet Kârı: Geçen yılın aynı dönemindeki 42 milyon USD’lik kâr, bu çeyrekte 76 milyon USD zarara döndü.
• Net Kâr/Zarar: 1Ç24’te 226 milyon USD net kâr açıklayan THY, 1Ç25’te 44 milyon USD zarar etti.
• Net Kâr Marjı: %4,7’den %-0,9’a gerileyerek 5,6 puanlık bir daralma yaşandı.
• EBITDAR: %14,8 düşüşle 664 milyon USD olarak gerçekleşti.
• EBITDAR Marjı: 2,8 puan düşerek %13,6 seviyesinde kaldı. Operasyonel Performans
• ASK (Uçuş Kapasitesi): %4,3 artışla 61 milyar km’ye ulaştı. • RASK (Birim Koltuk Geliri): 6,98’den 6,97’ye sınırlı düşüş gösterdi (-%0,1).
• Gelir Verimi (R/Y): %1,6 düşüşle 8,00 USD cent oldu.
• Taşınan Yolcu Sayısı: %2,3 artışla 18,9 milyon yolcuya ulaşıldı.
• Doluluk Oranı (L/F): %0,2 puan artışla %80,6 seviyesinde gerçekleşti.
• Kargo Tonajı: %0,2 artışla 478 bin tona ulaştı. Yıllık Kümülatif Veriler (2023 vs. 2024)
• Toplam Gelir: %8,2 artışla 22.669 milyon USD • Net Kâr: %43,1 düşüşle 3.425 milyon USD
• EBITDAR: %5,5 düşüşle 5.744 milyon USD • Yolcu Geliri: %4,0 artış • Kargo Geliri: %34,6 artış
TÜRK HAVA YOLLARI 2025 Beklentiler
Türk Hava Yolları, 2025 yılında yolcu kapasitesinde ve toplam gelirlerde %6-8 büyüme hedeflemektedir. Yıl sonuna kadar 91 milyonun üzerinde yolcu taşınması ve filonun 515-525 uçak seviyesine çıkarılması planlanmaktadır. Şirket, EBITDAR marjını %22-24 aralığında korumayı; yakıt hariç birim maliyetlerde ise sınırlı (orta tek haneli) bir artışla operasyonel verimliliği sürdürmeyi öngörmektedir. Yeni açılan hatlar (Bingazi, Şam, Ohri) ve planlanan destinasyonlar (Punom Pen, Port Sudan) ile küresel ağın genişletilmesi hedeflenmektedir.
SONUÇ
THYAO, 2025 yılı ilk çeyreğinde mevsimsellik etkisiyle birlikte özellikle personel giderleri ve yönetim kaynaklı ücret baskılarının hissedildiği, net zarar açıklanan zayıf bir dönemi geride bıraktı. Maliyet kalemlerindeki artış, faaliyet kârlılığı üzerinde belirgin baskı yaratırken, marjlarda gerileme dikkat çekti. Teknik gelirlerdeki düşüş ve RASK/R/Y tarafındaki sınırlı bozulma da bu tabloyu destekler nitelikteydi. Öte yandan, ASK tarafında görülen artış ve kapasite yönetimindeki disiplinli yaklaşım pozitif sinyaller verse de yılın ilk çeyreği operasyonel anlamda iyileşme ihtiyacının altını çizen bir dönem oldu. Mevsim etkileri baz alındığında yılın ikinci ve üçüncü çeyrekte daha güçlü bilançoların açıklanacağını söyleyebiliriz.
Mevcut görünümde makul çarpanları ile orta/uzun vadeli bakış açısı ile fiyatlamaların iskontolu bölgede bulunduğunu düşünerek 12 aylık hedef fiyatımızı 467 TL’de tutuyor ve %55 yükseliş potansiyeli ile ‘Endeks Üzeri Getiri’ beklentimizi koruyoruz.