4 Milyar Lira Zarar Açıklayan Şirketin Hedef Fiyatı Değişmedi 202 Lira
4 Milyar Lira Zarar Açıklayan Şirketin Hedef Fiyatı Değişmedi 202 Lira. Borsa İstanbul bu sabah şok edici bir zarar rakamına uyandı. Borsanın dev şirketi Arçelik ARCLK 2025 yılı ilk yarısı için 4 milyar Lira zarar açıkladı.

Yayınlama Tarihi: 28.07.2025 17:30
—
Son Güncelleme: 28.07.2025 17:30
4 Milyar Lira Zarar Açıklayan Şirketin Hedef Fiyatı Değişmedi 202 Lira. Borsa İstanbul bu sabah şok edici bir zarar rakamına uyandı. Borsanın dev şirketi Arçelik ARCLK 2025 yılı ilk yarısı için 4 milyar Lira zarar açıkladı.
İntegral Yatırım şirketin finansal tablolarını değerlendirdi ve görüş bildirdi. Hisse için hedef fiyatını değiştirmeyen kurum hissede hala 202 Lira fiyat beklentisi içinde.

İntegral Yatırım ARCLK raporu:
Arçelik A.Ş. (ARCLK) 2Ç25 döneminde 2.336 milyon TL net zarar açıkladı. Piyasa beklentisi şirketin bu dönemde 1.490 milyon TL net zarar açıklaması yönündeydi. Piyasa beklentisinin üzerinde çeyreklik zarar açıklayan şirket, geçen yılın aynı çeyreğinde 20.304 milyon TL net kar açıklamıştı. Şirketin çeyrekilik net kar marjı ise yıllık bazda 16.7 puan azalış göstererek %-1.9 seviyesinde gerçekleşmiş oldu. Satış gelirlerindeki daralmaya ek olarak, diğer faaliyet gelirlerindeki daralma, yatırım faaliyetlerinden gelirlerdeki azalış, net finansman giderindeki artış ve ertelenmiş vergi gideri şirketin net karını baskılayan unsurlar oldu. Artan brüt karlılık ve operasyonel giderlerdeki iyileşme ise şirketin net karını destekledi.
Satış gelirleri yıllık bazda %11.5 azaldı
Şirketin yurt içinde dezavantajlı ürün karması ve fiyatlamadan kaynaklı rekabet ortamı satış gelirlerindeki daralmada etkili olurken, Avrupa pazarındaki zayıf performans ve diğer uluslararası pazarlarda güçlü olmayan talep de satış gelirlerini baskıladı. Sonuç olarak 2Ç25 döneminde şirketin satış gelirleri, yıllık %11.5 azalış göstererek 121.364 milyon TL'ye geriledi. Piyasa beklentisi şirketin bu dönemde 121.380 milyon TL satış geliri elde etmesi yönündeydi. 2Ç25 döneminde şirketin çeyreklik satış gelirleri piyasa beklentisine paralel gerçekleşirken, bir önceki çeyreğe göre ise satış gelirleri %4.9 arttı.
Brüt kar marjı %28.4 seviyesine yükseldi
Brüt kar yıllık %9.2 azalışla 34,472 milyon TL olurken, brüt kar marjı yıllık 0.7 puan artışla %28.4 seviyesinde gerçekleşti. Brüt kar marjındaki iyileşmede yıllık bazda düşen hammadde fiyatları ve EUR/USD paritesindeki yükselişin etkisi hissedildi.
FAVÖK 7.075 milyon TL oldu
FAVÖK yıllık bazda %12.2 artış gösterirken, çeyreksel bazda %16.6 artış gösterdi ve 7.075 milyon TL oldu. Piyasa beklentisi şirketin bu dönemde 6.965 milyon TL FAVÖK elde etmesi yönündeydi. FAVÖK piyasa beklentisinin üzerinde gerçekleşirken, FAVÖK marjı da yıllık 1.2 puan artışla %5.8 seviyesinde gerçekleşti. Şirket bir önceki çeyrekte %5.2 FAVÖK marjı elde etmişti. Şirketin FAVÖK marjındaki yükselişte iyileşen brüt karlılığa ek olarak sinerji ve tasarrufların pozitif katkısı hissedildi.
6 Aylık Sonuçlar
2025 yılının ilk 6 ayına baktığımızda, şirketin satış gelirleri yıllık bazda %2.4 azalışla 237,036 milyon TL'ye geriledi. Brüt kar marjı geçen yılın aynı dönemine paralel olarak %28.5 seviyesinde, FAVÖK marjı 0.5 puan azalışla %5.5 seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK yıllık bazda %10.4 azalış gösterdi ve 13,142 milyon TL olarak hesaplandı. Bu sonuçlarla birlikte şirketin 6 aylık net dönem zararı 4,075 milyon TL olarak gerçekleşti.
Yurt dışı satışların toplam satışlar içindeki payı geriledi
Şirket 2Ç24 döneminde Türkiye pazarında 901 milyon EUR satış geliri elde ederken, yurt dışında 1,955 milyon EUR satış geliri elde etmişti. Toplam satışlarda Türkiye’nin payı ise %32 seviyesindeydi. 2Ç25 döneminde ise Şirket, Türkiye pazarında 920 milyon EUR satış geliri elde ederken, yurt dışında 1,808 milyon EUR satış geliri elde etti.
1Ç25 döneminde toplam satış hacmi yıllık bazda %4.5 azalışla 2.856 milyon EUR seviyesinden 2.728 milyon EUR seviyesine gerilerken Şirketin, satış hacminde Türkiye’nin payı %32 seviyesinden %34 seviyesine yükseldi. Yılın ikinci çeyreğinde Türkiye'de beyaz eşya talebindeki iyileşme, klima segmentindeki güçlü büyüme ve TV satış hacmindeki artış, şirketin yurt içindeki hasılatını pozitif etkileyen unsurlar olurken, dezavantajlı ürün karması ve fiyatlama ise negatif etkileyen unsurlar oldu. Geçen yılın aynı döneminde şirketin en çok satış geliri elde ettiği pazar konumunda olan Batı Avrupa ise toplam satış hacmi içerisinde %34 seviyesinden %32 seviyesine gerileyerek Şirketin Türkiye'nin ardından en yüksek satış geliri elde ettiği ikinci pazar konumuna geriledi. Şirketin en yüksek satış gelirine sahip olduğu üçüncü pazar konumunda olan BDT & Doğu Avrupa’nın toplam satış hacmindeki payı ise %16 seviyesinden %14 seviyesine geriledi.
Düşen hammadde fiyatlarının pozitif etkisi
Yıllık bazda gerileyen metal ve plastik hammade fiyatları şirketin brüt karlılığının iyileşmesinde etkili oldu. Metal hammadde fiyatları, yılın ikinci çeyreğinde zayıf küresel talep, atıl kapasiteler ve Çin'in artan ihracatı nedeniyle yıllık bazdaki düşüşünü devam ettirdi. 2Ç24 döneminde 102 seviyesinde olan ortalama piyasa metal fiyat endeksi 2Ç25 döneminde 98 seviyesine geriledi. Plastik hammadde fiyatları da yıllık bazda önemli ölçüde gerileme gösterdi. 2Ç24 döneminde 167 seviyesinde olan ortalama piyasa metal fiyat endeksi 2Ç25 döneminde 148 seviyesine geriledi. Şirket yılın üçüncü çeyreğinde de metal ve plastik fiyatlarında düşüşün sürmesini bekliyor.
Net borç pozisyonu artıyor
Şirketin net borç pozisyonu 2024 yılının aynı dönemine göre %41.3 artarken, bir önceki çeyreğe göre %19.3 artarak bu dönemde 145,059 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Net borç/FAVÖK rasyosu ise 5.9 seviyesinde gerçekleşti. 30 Haziran 2025 itibariyle şirketin 45,589 milyon TL döviz açığı bulunmaktadır. Şirketin, 153.129 milyon TL kredi ve 52.005 milyon TL tahvil cinsinden olmak üzere toplam 205,134 milyon TL borcu bulunuyor. Toplam borcun para birimi cinsinden dağılımında ise %47 ile EUR ilk sırada yer alırken, %26 ile TRY ikinci sırada ve %16 ile USD üçüncü sırada yer alıyor. Borçlara toplam olarak bakıldığında TL, EUR ve USD ortalama efektif faiz oranı sırasıyla %41.11, %4.95% ve %8.37’dir. Konsolide borcun ortalama vadesi ise 1.4 yıldır.
Şirketin nakit değerleri 2024 yıl sonuna göre 4.020 milyon TL artarak 59.843 milyon TL oldu. İşletme faaliyetlerinden 16,803 milyon TL nakit çıkışı sağlandı. Yatırım faaliyetlerinden 7.375 milyon TL nakit çıkışı olurken finansman faaliyetlerinden 25.336 milyon TL nakit girişi oldu. Şirketin nakit para birimi kırılımına bakıldığında %34 ile TRY ilk sırada yer alırken, %32 ile EUR ikinci sırada ve %11 ile USD üçüncü sırada yer alıyor.
Sürdürülebilir büyüme ve verimlilik adımları
Şirketin uzun vadeli sürdürülebilir büyüme ve karlılık sağlamak için verimlilik iyileştirmeleri çalışmaları bu çeyrekte de devam etti. Verimlilik adımları sayesinde, küresel operasyonlarında 3 yıllık süre içerisinde yaklaşık 2.000 ofis pozisyonunu azaltmayı hedefleyen Şirket, yıllık bazda 140 milyon EUR tutarında tasarruf sağlamayı öngörüyor. Ofis pozisyonlarının azaltılmasında 3 yıl içerisinde tamamlanması öngörülen sürecin 2Ç25 itibariyle yaklaşık 2/3'ünün tamamlandığı açıklandı. 3Ç24 itibariyle sürecin yaklaşık %25’lik kısmın tamamlandığı, 4Ç24 itibarıyla yaklaşık yarısının tamamlandığı, 1Ç25 itibarıyla ise yarısından fazlasının tamamlandığı açıklanmıştı. Ayrıca, şirket tarafından üretimde ayakizi optimizasyonu kapsamında 2Ç25 itibarıyla İngiltere'de yer alan fabrika kapatılmış ve Polonya'da yer alan üç fabrikada üretime son verilmiştir. 2025 yılı sonunda İtalya’da yer alan 1 fabrikada da üretime son verilecektir
2025 yılı beklentilerinde değişikliğe gidilmedi
Şirketin 2025 yılı için ciro beklentisi Türkiye’de yatay, uluslararası pazarda yaklaşık %15 büyüme olarak korundu. FAVÖK marjı beklentisi yaklaşık %6.5, Net İşletme Sermayesi/ Satışlar beklentisi %20 altı, yatırım harcamaları beklentisi ise yaklaşık 300 mn EUR seviyesinde korundu.
Değerlendirme ve Hedef Fiyat
Arçelik A.Ş.'nin, 2Ç25 döneminde açıklamış olduğu finansal sonuçları zayıf bulduk. 2Ç25 döneminde şirket, piyasa beklentisinin üzerinde zarar açıklarken, beklentiye paralel satış geliri ve beklenti üzeri FAVÖK elde etti. Satış gelirlerindeki daralmaya ek olarak, diğer faaliyet gelirlerindeki daralma, yatırım faaliyetlerinden gelirlerdeki azalış, net finansman giderindeki artış ve ertelenmiş vergi gideri şirketin net karını baskılayan unsurlar oldu. Artan brüt karlılık ve operasyonel giderlerdeki iyileşme ise şirketin net karını destekledi. Şirketin bu dönemde yurt dışı satış gelirlerindeki daralmayı, beklenti üzeri gelen net dönem zararını ve artan net borç pozisyonunu negatif olarak değerlendirdik. Gerileyen hammadde fiyatları ve yükselen EUR/USD paritesinin katkısı ile iyileşen brüt karlılık, sinerji ve tasarrufların pozitif katkısı ile operasyonel giderlerdeki iyileşme ve devam eden sürdürülebilir büyüme ve verimlilik çalışmaları ise şirketin ikinci çeyrek sonuçlarında beğendiğimiz noktalar olarak öne çıktı.
ARCLK için İNA modelimize göre 12 aylık hedef fiyatımızı 202 TL seviyesinde koruyoruz.
İntegral Yatırım şirketin finansal tablolarını değerlendirdi ve görüş bildirdi. Hisse için hedef fiyatını değiştirmeyen kurum hissede hala 202 Lira fiyat beklentisi içinde.

İntegral Yatırım ARCLK raporu:
Arçelik A.Ş. (ARCLK) 2Ç25 döneminde 2.336 milyon TL net zarar açıkladı. Piyasa beklentisi şirketin bu dönemde 1.490 milyon TL net zarar açıklaması yönündeydi. Piyasa beklentisinin üzerinde çeyreklik zarar açıklayan şirket, geçen yılın aynı çeyreğinde 20.304 milyon TL net kar açıklamıştı. Şirketin çeyrekilik net kar marjı ise yıllık bazda 16.7 puan azalış göstererek %-1.9 seviyesinde gerçekleşmiş oldu. Satış gelirlerindeki daralmaya ek olarak, diğer faaliyet gelirlerindeki daralma, yatırım faaliyetlerinden gelirlerdeki azalış, net finansman giderindeki artış ve ertelenmiş vergi gideri şirketin net karını baskılayan unsurlar oldu. Artan brüt karlılık ve operasyonel giderlerdeki iyileşme ise şirketin net karını destekledi.
Satış gelirleri yıllık bazda %11.5 azaldı
Şirketin yurt içinde dezavantajlı ürün karması ve fiyatlamadan kaynaklı rekabet ortamı satış gelirlerindeki daralmada etkili olurken, Avrupa pazarındaki zayıf performans ve diğer uluslararası pazarlarda güçlü olmayan talep de satış gelirlerini baskıladı. Sonuç olarak 2Ç25 döneminde şirketin satış gelirleri, yıllık %11.5 azalış göstererek 121.364 milyon TL'ye geriledi. Piyasa beklentisi şirketin bu dönemde 121.380 milyon TL satış geliri elde etmesi yönündeydi. 2Ç25 döneminde şirketin çeyreklik satış gelirleri piyasa beklentisine paralel gerçekleşirken, bir önceki çeyreğe göre ise satış gelirleri %4.9 arttı.
Brüt kar marjı %28.4 seviyesine yükseldi
Brüt kar yıllık %9.2 azalışla 34,472 milyon TL olurken, brüt kar marjı yıllık 0.7 puan artışla %28.4 seviyesinde gerçekleşti. Brüt kar marjındaki iyileşmede yıllık bazda düşen hammadde fiyatları ve EUR/USD paritesindeki yükselişin etkisi hissedildi.
FAVÖK 7.075 milyon TL oldu
FAVÖK yıllık bazda %12.2 artış gösterirken, çeyreksel bazda %16.6 artış gösterdi ve 7.075 milyon TL oldu. Piyasa beklentisi şirketin bu dönemde 6.965 milyon TL FAVÖK elde etmesi yönündeydi. FAVÖK piyasa beklentisinin üzerinde gerçekleşirken, FAVÖK marjı da yıllık 1.2 puan artışla %5.8 seviyesinde gerçekleşti. Şirket bir önceki çeyrekte %5.2 FAVÖK marjı elde etmişti. Şirketin FAVÖK marjındaki yükselişte iyileşen brüt karlılığa ek olarak sinerji ve tasarrufların pozitif katkısı hissedildi.
6 Aylık Sonuçlar
2025 yılının ilk 6 ayına baktığımızda, şirketin satış gelirleri yıllık bazda %2.4 azalışla 237,036 milyon TL'ye geriledi. Brüt kar marjı geçen yılın aynı dönemine paralel olarak %28.5 seviyesinde, FAVÖK marjı 0.5 puan azalışla %5.5 seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK yıllık bazda %10.4 azalış gösterdi ve 13,142 milyon TL olarak hesaplandı. Bu sonuçlarla birlikte şirketin 6 aylık net dönem zararı 4,075 milyon TL olarak gerçekleşti.
Yurt dışı satışların toplam satışlar içindeki payı geriledi
Şirket 2Ç24 döneminde Türkiye pazarında 901 milyon EUR satış geliri elde ederken, yurt dışında 1,955 milyon EUR satış geliri elde etmişti. Toplam satışlarda Türkiye’nin payı ise %32 seviyesindeydi. 2Ç25 döneminde ise Şirket, Türkiye pazarında 920 milyon EUR satış geliri elde ederken, yurt dışında 1,808 milyon EUR satış geliri elde etti.
1Ç25 döneminde toplam satış hacmi yıllık bazda %4.5 azalışla 2.856 milyon EUR seviyesinden 2.728 milyon EUR seviyesine gerilerken Şirketin, satış hacminde Türkiye’nin payı %32 seviyesinden %34 seviyesine yükseldi. Yılın ikinci çeyreğinde Türkiye'de beyaz eşya talebindeki iyileşme, klima segmentindeki güçlü büyüme ve TV satış hacmindeki artış, şirketin yurt içindeki hasılatını pozitif etkileyen unsurlar olurken, dezavantajlı ürün karması ve fiyatlama ise negatif etkileyen unsurlar oldu. Geçen yılın aynı döneminde şirketin en çok satış geliri elde ettiği pazar konumunda olan Batı Avrupa ise toplam satış hacmi içerisinde %34 seviyesinden %32 seviyesine gerileyerek Şirketin Türkiye'nin ardından en yüksek satış geliri elde ettiği ikinci pazar konumuna geriledi. Şirketin en yüksek satış gelirine sahip olduğu üçüncü pazar konumunda olan BDT & Doğu Avrupa’nın toplam satış hacmindeki payı ise %16 seviyesinden %14 seviyesine geriledi.
Düşen hammadde fiyatlarının pozitif etkisi
Yıllık bazda gerileyen metal ve plastik hammade fiyatları şirketin brüt karlılığının iyileşmesinde etkili oldu. Metal hammadde fiyatları, yılın ikinci çeyreğinde zayıf küresel talep, atıl kapasiteler ve Çin'in artan ihracatı nedeniyle yıllık bazdaki düşüşünü devam ettirdi. 2Ç24 döneminde 102 seviyesinde olan ortalama piyasa metal fiyat endeksi 2Ç25 döneminde 98 seviyesine geriledi. Plastik hammadde fiyatları da yıllık bazda önemli ölçüde gerileme gösterdi. 2Ç24 döneminde 167 seviyesinde olan ortalama piyasa metal fiyat endeksi 2Ç25 döneminde 148 seviyesine geriledi. Şirket yılın üçüncü çeyreğinde de metal ve plastik fiyatlarında düşüşün sürmesini bekliyor.
Net borç pozisyonu artıyor
Şirketin net borç pozisyonu 2024 yılının aynı dönemine göre %41.3 artarken, bir önceki çeyreğe göre %19.3 artarak bu dönemde 145,059 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Net borç/FAVÖK rasyosu ise 5.9 seviyesinde gerçekleşti. 30 Haziran 2025 itibariyle şirketin 45,589 milyon TL döviz açığı bulunmaktadır. Şirketin, 153.129 milyon TL kredi ve 52.005 milyon TL tahvil cinsinden olmak üzere toplam 205,134 milyon TL borcu bulunuyor. Toplam borcun para birimi cinsinden dağılımında ise %47 ile EUR ilk sırada yer alırken, %26 ile TRY ikinci sırada ve %16 ile USD üçüncü sırada yer alıyor. Borçlara toplam olarak bakıldığında TL, EUR ve USD ortalama efektif faiz oranı sırasıyla %41.11, %4.95% ve %8.37’dir. Konsolide borcun ortalama vadesi ise 1.4 yıldır.
Şirketin nakit değerleri 2024 yıl sonuna göre 4.020 milyon TL artarak 59.843 milyon TL oldu. İşletme faaliyetlerinden 16,803 milyon TL nakit çıkışı sağlandı. Yatırım faaliyetlerinden 7.375 milyon TL nakit çıkışı olurken finansman faaliyetlerinden 25.336 milyon TL nakit girişi oldu. Şirketin nakit para birimi kırılımına bakıldığında %34 ile TRY ilk sırada yer alırken, %32 ile EUR ikinci sırada ve %11 ile USD üçüncü sırada yer alıyor.
Sürdürülebilir büyüme ve verimlilik adımları
Şirketin uzun vadeli sürdürülebilir büyüme ve karlılık sağlamak için verimlilik iyileştirmeleri çalışmaları bu çeyrekte de devam etti. Verimlilik adımları sayesinde, küresel operasyonlarında 3 yıllık süre içerisinde yaklaşık 2.000 ofis pozisyonunu azaltmayı hedefleyen Şirket, yıllık bazda 140 milyon EUR tutarında tasarruf sağlamayı öngörüyor. Ofis pozisyonlarının azaltılmasında 3 yıl içerisinde tamamlanması öngörülen sürecin 2Ç25 itibariyle yaklaşık 2/3'ünün tamamlandığı açıklandı. 3Ç24 itibariyle sürecin yaklaşık %25’lik kısmın tamamlandığı, 4Ç24 itibarıyla yaklaşık yarısının tamamlandığı, 1Ç25 itibarıyla ise yarısından fazlasının tamamlandığı açıklanmıştı. Ayrıca, şirket tarafından üretimde ayakizi optimizasyonu kapsamında 2Ç25 itibarıyla İngiltere'de yer alan fabrika kapatılmış ve Polonya'da yer alan üç fabrikada üretime son verilmiştir. 2025 yılı sonunda İtalya’da yer alan 1 fabrikada da üretime son verilecektir
2025 yılı beklentilerinde değişikliğe gidilmedi
Şirketin 2025 yılı için ciro beklentisi Türkiye’de yatay, uluslararası pazarda yaklaşık %15 büyüme olarak korundu. FAVÖK marjı beklentisi yaklaşık %6.5, Net İşletme Sermayesi/ Satışlar beklentisi %20 altı, yatırım harcamaları beklentisi ise yaklaşık 300 mn EUR seviyesinde korundu.
Değerlendirme ve Hedef Fiyat
Arçelik A.Ş.'nin, 2Ç25 döneminde açıklamış olduğu finansal sonuçları zayıf bulduk. 2Ç25 döneminde şirket, piyasa beklentisinin üzerinde zarar açıklarken, beklentiye paralel satış geliri ve beklenti üzeri FAVÖK elde etti. Satış gelirlerindeki daralmaya ek olarak, diğer faaliyet gelirlerindeki daralma, yatırım faaliyetlerinden gelirlerdeki azalış, net finansman giderindeki artış ve ertelenmiş vergi gideri şirketin net karını baskılayan unsurlar oldu. Artan brüt karlılık ve operasyonel giderlerdeki iyileşme ise şirketin net karını destekledi. Şirketin bu dönemde yurt dışı satış gelirlerindeki daralmayı, beklenti üzeri gelen net dönem zararını ve artan net borç pozisyonunu negatif olarak değerlendirdik. Gerileyen hammadde fiyatları ve yükselen EUR/USD paritesinin katkısı ile iyileşen brüt karlılık, sinerji ve tasarrufların pozitif katkısı ile operasyonel giderlerdeki iyileşme ve devam eden sürdürülebilir büyüme ve verimlilik çalışmaları ise şirketin ikinci çeyrek sonuçlarında beğendiğimiz noktalar olarak öne çıktı.
ARCLK için İNA modelimize göre 12 aylık hedef fiyatımızı 202 TL seviyesinde koruyoruz.