MAVI Hissesinde Kar Düştü Hedef Fiyatlar Aşağı Çekildi
MAVI Hissesinde Kar Düştü Hedef Fiyatlar Aşağı Çekildi. Borsa İstanbul' da 3. çeyrek bilanço dönemi sona erdi. Farklı bir bilanço dönemi olan MAVI 3. çeyrek bilançosunu bugün açıkladı. Şirket geçen yılın aynı dönemine göre karlılıkta düşüş yaşadı ve paralel olarak hisseye verilen hedef fiyatla da düşürüldü. İlk hamle Alnus Yatırım' dan geldi.
Yayınlama Tarihi: 11.12.2025 12:00
—
Son Güncelleme: 11.12.2025 12:00
MAVI Hissesinde Kar Düştü Hedef Fiyatlar Aşağı Çekildi. Borsa İstanbul' da 3. çeyrek bilanço dönemi sona erdi. Farklı bir bilanço dönemi olan MAVI 3. çeyrek bilançosunu bugün açıkladı. Şirket geçen yılın aynı dönemine göre karlılıkta düşüş yaşadı ve paralel olarak hisseye verilen hedef fiyatla da düşürüldü. İlk hamle Alnus Yatırım' dan geldi.
MAVI geçen yılın 3. çeyreğinde 3.220.072.000 TL kat açıklamıştı. Şirket bu yıl 3. çeyrekte kar oranını %31 düşürerek 2.206.213.000 TL kar açıkladı.
Kar düştü hedefler düştü
Düşük gelen kar rakamıyla beraber hisseye verilen hedef fiyatlar da aynı şekilde revize edildi. Alnus Yatıım hisseye daha önce verdiği50,46 TL hedef fiyatı 47,40 TL ye düşürdü. Kurum yavsiyesini AL olarak korudu.

Alnus Yatırım Mavi Giyim (MAVI) raporu
Hasılat Tarafındaki Azalış; Esas Faaliyet Kârı ve FAVÖK Kalemlerini Baskılamıştır!
Şirketin, 2025/09 özel döneminde(1 Şubat 2025-31 Ekim 2025) elde ettiği Hasılat; geçen yılın aynı dönemine göre 2,39 Milyar TL(yüzde 6,64) civarında azalış göstererek, 33,58 Milyar TL düzeyinde gerçekleşmiştir. Satışların Maliyeti ise; aynı dönemler arasında 1,19 Milyar TL civarında(yüzde 6,84) azalmış ve cari dönemde 16,26 Milyar TL olmuştur. Hasılat tarafında yaşanan azalışın, Satışların Maliyeti’nde görülen azalışa nazaran daha yüksek olması(-) sonrasında; şirketin Brüt Kâr kalemi, yıllık bazda 1,19 Milyar TL(yüzde 6,45) düzeyinde azalışla 17,31 Milyar TL tutarında yer almıştır. Brüt Kâr Marjı ise; geçen seneki yüzde 51,45 seviyesinden yüzde 51,55’e yükselmiştir.
Şirketin Faaliyet Giderleri; geçen yılın aynı dönemine göre 304,1 Milyon TL(yüzde 2,25) düzeyinde iyileşmiştir. Diğer Net Esas Faaliyet Gelirleri kaleminde ise, 5,1 Milyon TL’lik sınırlı azalış ortaya çıkmıştır. Bu iki kalemden gelen 299,0 Milyon TL’lik pozitif etkinin, Brüt Kârdan gelen 1,19 Milyar TL’lik negatif etkiden mahsup edilmesi sonrasında; şirketin Esas Faaliyet Kârı, geçen yılın aynı dönemine göre 895,5 Milyon TL azalışla 4,34 Milyar TL olmuştur. Tek seferlik kalemlerin dahil edilmeyip, amortisman giderlerinin eklendiği FAVÖK rakamı ise; senelik bazda 646,7 Milyon TL’lik daha sınırlı azalış ile 6,51 Milyar TL düzeyinde gerçekleşmiştir. Bu gelişmeler sonrasında; şirketin Esas Faaliyet Kâr Marjı ve FAVÖK Marjı; sırasıyla yüzde 14,56 düzeyinden yüzde 12,92 seviyesine ve yüzde 19,89’dan yüzde 19,37’ye gerilemiştir.
Faaliyet Dışı Kısımdan Gelen Negatiflik de; Şirketin Net Kârını Baskılamıştır!
Şirket, cari dönem finansallarına 16,8 Milyon TL civarında Net Yatırım Faaliyet Giderleri(geçtiğimiz yıl 3,5 Milyon TL gelir vardı) yazmıştır. Net Finansman Giderleri ise; 204,1 Milyon artmış ve 1,29 Milyar TL olmuştur. Ayrıca, cari dönem finansallarına 700,7 Milyon TL civarında Vergi Gideri yazan(geçen yılki Vergi Gideri 1,09 Milyar TL) şirket, TMS 29 enflasyon düzeltmesi uygulamasından kaynaklı olarak da 263,7 Milyon TL’lik Parasal Kayıp(2024/09 döneminde 116,1 Milyon TL Parasal Kazanç) kaydetmiştir.
Sonuç olarak; Yatırım Faaliyet ve Finansman Giderleri ile Parasal Kayıp’ta ortaya çıkan 604,2 Milyon TL’lik negatif etkinin Vergi Giderleri’nde görülen 391,6 Milyon TL’lik iyileşme ile mahsup edilmesi sonrasında; faaliyet dışı kesimde 212,6 Milyon TL kötüleşme görülmüştür. Esas Faaliyet Kârı’ndan gelen 895,5 Milyon TL’lik negatif etkinin de bu rakama eklenmesi sonrasında; şirketin Dönem Net Kârı, geçen yılın aynı dönemine göre 1,01 Milyar TL azalışla 2,21 Milyar TL olarak açıklanmıştır. Şirketin Net Kâr Marjı da; geçen yılki yüzde 8,95 seviyesinden hızla yüzde 6,57’ye gerilemiştir.
Operasyonel Gelişmeler ve Beklentiler;
Şirketin 2025/3.Çeyrek’teki Yurt İçi Gelirleri; ‘perakende’ ve ‘Toptan’ iş kollarındaki azalışların etkisiyle(E-Ticaret’de artış var)geçen yılın aynı dönemine göre 21,5 Milyon TL azalış gösterirken, 2025/09 dönemindeki Yurt İçi Gelirleri’nde ise; ‘perakende’ iş kolundan gelen 1,37 Milyar TL’lik(yüzde 5,70) düşüşün büyük orandaki etkisiyle 1,81 Milyar TL düzeyinde azalış ortaya çıkmıştır. Şirketin 3.Çeyrekteki Uluslararası Gelirleri; ‘Toptan’ iş kolunun etkisiyle senelik bazda 138,8 Milyon TL civarına daralırken, ilk 9 aydaki Uluslararası Gelirlerde de; ‘Toptan’ iş kolundaki 462,5 Milyon TL’lik sert(yüzde 18,62) daralmanın etkisiyle 581,4 Milyon TL’lik azalma ortaya çıkmıştır.
Senenin ilk 9 ayında 1,1 Milyon yeni müşteri kazanan şirket, son bir yıldaki aktif müşteri sayısını 6,1 Milyona, Mavi App kullanıcısı sayısını ise 5 Milyon kişiye çıkartmıştır. Bu dönemde Türkiye’de 7 mağaza açılışı, 5 mağaza kapanışı ve 9 mağazada metrekare büyümesi gerçekleştirilmiştir. Üçüncü çeyrekte, ABD’de perakende mağazalarla büyüme stratejisi kapsamında 4 mağaza açılmıştır. Dönem sonu itibariyle şirket, Türkiye’de 354 perakende, 67 franchise mağaza ve yurtdışında 67 mono brand mağaza olmak üzere toplam 488 mağaza ve yaklaşık 4.000 satış noktasında müşterileri ile buluşmaktadır.
Şirketin, 2025 yılı beklentileri şu şekildedir;
• Gelir büyümesinde; TMS 29 etkisi dahil ‘düşük tek haneli daralma’ bekleyen şirket, TMS 29 etkisi hariç olarak ise ‘yüzde 30’luk büyüme öngörüyor.
• FAVÖK Marjı beklentisi; TMS 29 etkisi dahil ‘yüzde 18,0’+, TMS 29 etkisi hariç ‘yüzde 21,5+(TMS 16 hariç yüzde 17,5+)’dir.
• Şirket, Türkiye’deki Perakende Mağazaları için; ‘10 net yeni mağaza ve 12 mağazada metrekare büyümesi’ beklerken, Kuzey Amerika pazarında ise; ‘8 yeni mağaza açılışı’ öngörmekte.
• Şirket, Nakit Pozisyonu için; ‘net nakit pozisyonunun korunması’nı hedeflemektedir.
• Şirketin Yatırım Harcamaları tahmini ise; ‘Konsolide Gelirin yüzde 5’idir.
Finansal Tahminler:
3.Çeyrekte yaz/güz alışveriş dönemi ve okul sezonu kaynaklı yaşanan hareketliliğe karşın, şirketin sektörüne ilişkin genel problemlerden kaynaklı 2025 yılı hasılatında yüzde 5,0’lik bir daralma öngörüyoruz. 2026 yılında ise yüzde 7,0 oranında sınırlı büyüme beklemekteyiz. SMM ve Faaliyet Giderleri’nin 2025 ve 2026 yıllarında sırasıyla yüzde 49,0 ve yüzde 38 civarlarında konsolide olmasını değerlendiriyoruz. 2025 yılında hasılat daralması kapsamında 2024 yılına nazaran düşüş beklediğimiz Esas Faaliyet Kârı ve Net Kâr rakamlarının, 2026 yılında hasılat büyümesinin destek bularak toparlanmasını beklemekteyiz.
Değerleme:
Şirket değerlemesi için İNA(İndirgenmiş Nakit Akımları) yöntemini yüzde 100 ağırlık ile kullandık. Buna göre; 37,66 Milyar TL civarında hedef piyasa değerine ulaşılmış olup, hisse başına hedef fiyatımızı, daha önce belirlediğimiz 50,46 TL seviyesinden 47,40 TL’ye revize ediyoruz. ‘’AL’’ olan tavsiyemizi ise; getiri potansiyelinin halen yüksek olmasından ötürü koruyoruz.
MAVI geçen yılın 3. çeyreğinde 3.220.072.000 TL kat açıklamıştı. Şirket bu yıl 3. çeyrekte kar oranını %31 düşürerek 2.206.213.000 TL kar açıkladı.
Kar düştü hedefler düştü
Düşük gelen kar rakamıyla beraber hisseye verilen hedef fiyatlar da aynı şekilde revize edildi. Alnus Yatıım hisseye daha önce verdiği50,46 TL hedef fiyatı 47,40 TL ye düşürdü. Kurum yavsiyesini AL olarak korudu.

Alnus Yatırım Mavi Giyim (MAVI) raporu
Hasılat Tarafındaki Azalış; Esas Faaliyet Kârı ve FAVÖK Kalemlerini Baskılamıştır!
Şirketin, 2025/09 özel döneminde(1 Şubat 2025-31 Ekim 2025) elde ettiği Hasılat; geçen yılın aynı dönemine göre 2,39 Milyar TL(yüzde 6,64) civarında azalış göstererek, 33,58 Milyar TL düzeyinde gerçekleşmiştir. Satışların Maliyeti ise; aynı dönemler arasında 1,19 Milyar TL civarında(yüzde 6,84) azalmış ve cari dönemde 16,26 Milyar TL olmuştur. Hasılat tarafında yaşanan azalışın, Satışların Maliyeti’nde görülen azalışa nazaran daha yüksek olması(-) sonrasında; şirketin Brüt Kâr kalemi, yıllık bazda 1,19 Milyar TL(yüzde 6,45) düzeyinde azalışla 17,31 Milyar TL tutarında yer almıştır. Brüt Kâr Marjı ise; geçen seneki yüzde 51,45 seviyesinden yüzde 51,55’e yükselmiştir.
Şirketin Faaliyet Giderleri; geçen yılın aynı dönemine göre 304,1 Milyon TL(yüzde 2,25) düzeyinde iyileşmiştir. Diğer Net Esas Faaliyet Gelirleri kaleminde ise, 5,1 Milyon TL’lik sınırlı azalış ortaya çıkmıştır. Bu iki kalemden gelen 299,0 Milyon TL’lik pozitif etkinin, Brüt Kârdan gelen 1,19 Milyar TL’lik negatif etkiden mahsup edilmesi sonrasında; şirketin Esas Faaliyet Kârı, geçen yılın aynı dönemine göre 895,5 Milyon TL azalışla 4,34 Milyar TL olmuştur. Tek seferlik kalemlerin dahil edilmeyip, amortisman giderlerinin eklendiği FAVÖK rakamı ise; senelik bazda 646,7 Milyon TL’lik daha sınırlı azalış ile 6,51 Milyar TL düzeyinde gerçekleşmiştir. Bu gelişmeler sonrasında; şirketin Esas Faaliyet Kâr Marjı ve FAVÖK Marjı; sırasıyla yüzde 14,56 düzeyinden yüzde 12,92 seviyesine ve yüzde 19,89’dan yüzde 19,37’ye gerilemiştir.
Faaliyet Dışı Kısımdan Gelen Negatiflik de; Şirketin Net Kârını Baskılamıştır!
Şirket, cari dönem finansallarına 16,8 Milyon TL civarında Net Yatırım Faaliyet Giderleri(geçtiğimiz yıl 3,5 Milyon TL gelir vardı) yazmıştır. Net Finansman Giderleri ise; 204,1 Milyon artmış ve 1,29 Milyar TL olmuştur. Ayrıca, cari dönem finansallarına 700,7 Milyon TL civarında Vergi Gideri yazan(geçen yılki Vergi Gideri 1,09 Milyar TL) şirket, TMS 29 enflasyon düzeltmesi uygulamasından kaynaklı olarak da 263,7 Milyon TL’lik Parasal Kayıp(2024/09 döneminde 116,1 Milyon TL Parasal Kazanç) kaydetmiştir.
Sonuç olarak; Yatırım Faaliyet ve Finansman Giderleri ile Parasal Kayıp’ta ortaya çıkan 604,2 Milyon TL’lik negatif etkinin Vergi Giderleri’nde görülen 391,6 Milyon TL’lik iyileşme ile mahsup edilmesi sonrasında; faaliyet dışı kesimde 212,6 Milyon TL kötüleşme görülmüştür. Esas Faaliyet Kârı’ndan gelen 895,5 Milyon TL’lik negatif etkinin de bu rakama eklenmesi sonrasında; şirketin Dönem Net Kârı, geçen yılın aynı dönemine göre 1,01 Milyar TL azalışla 2,21 Milyar TL olarak açıklanmıştır. Şirketin Net Kâr Marjı da; geçen yılki yüzde 8,95 seviyesinden hızla yüzde 6,57’ye gerilemiştir.
Operasyonel Gelişmeler ve Beklentiler;
Şirketin 2025/3.Çeyrek’teki Yurt İçi Gelirleri; ‘perakende’ ve ‘Toptan’ iş kollarındaki azalışların etkisiyle(E-Ticaret’de artış var)geçen yılın aynı dönemine göre 21,5 Milyon TL azalış gösterirken, 2025/09 dönemindeki Yurt İçi Gelirleri’nde ise; ‘perakende’ iş kolundan gelen 1,37 Milyar TL’lik(yüzde 5,70) düşüşün büyük orandaki etkisiyle 1,81 Milyar TL düzeyinde azalış ortaya çıkmıştır. Şirketin 3.Çeyrekteki Uluslararası Gelirleri; ‘Toptan’ iş kolunun etkisiyle senelik bazda 138,8 Milyon TL civarına daralırken, ilk 9 aydaki Uluslararası Gelirlerde de; ‘Toptan’ iş kolundaki 462,5 Milyon TL’lik sert(yüzde 18,62) daralmanın etkisiyle 581,4 Milyon TL’lik azalma ortaya çıkmıştır.
Senenin ilk 9 ayında 1,1 Milyon yeni müşteri kazanan şirket, son bir yıldaki aktif müşteri sayısını 6,1 Milyona, Mavi App kullanıcısı sayısını ise 5 Milyon kişiye çıkartmıştır. Bu dönemde Türkiye’de 7 mağaza açılışı, 5 mağaza kapanışı ve 9 mağazada metrekare büyümesi gerçekleştirilmiştir. Üçüncü çeyrekte, ABD’de perakende mağazalarla büyüme stratejisi kapsamında 4 mağaza açılmıştır. Dönem sonu itibariyle şirket, Türkiye’de 354 perakende, 67 franchise mağaza ve yurtdışında 67 mono brand mağaza olmak üzere toplam 488 mağaza ve yaklaşık 4.000 satış noktasında müşterileri ile buluşmaktadır.
Şirketin, 2025 yılı beklentileri şu şekildedir;
• Gelir büyümesinde; TMS 29 etkisi dahil ‘düşük tek haneli daralma’ bekleyen şirket, TMS 29 etkisi hariç olarak ise ‘yüzde 30’luk büyüme öngörüyor.
• FAVÖK Marjı beklentisi; TMS 29 etkisi dahil ‘yüzde 18,0’+, TMS 29 etkisi hariç ‘yüzde 21,5+(TMS 16 hariç yüzde 17,5+)’dir.
• Şirket, Türkiye’deki Perakende Mağazaları için; ‘10 net yeni mağaza ve 12 mağazada metrekare büyümesi’ beklerken, Kuzey Amerika pazarında ise; ‘8 yeni mağaza açılışı’ öngörmekte.
• Şirket, Nakit Pozisyonu için; ‘net nakit pozisyonunun korunması’nı hedeflemektedir.
• Şirketin Yatırım Harcamaları tahmini ise; ‘Konsolide Gelirin yüzde 5’idir.
Finansal Tahminler:
3.Çeyrekte yaz/güz alışveriş dönemi ve okul sezonu kaynaklı yaşanan hareketliliğe karşın, şirketin sektörüne ilişkin genel problemlerden kaynaklı 2025 yılı hasılatında yüzde 5,0’lik bir daralma öngörüyoruz. 2026 yılında ise yüzde 7,0 oranında sınırlı büyüme beklemekteyiz. SMM ve Faaliyet Giderleri’nin 2025 ve 2026 yıllarında sırasıyla yüzde 49,0 ve yüzde 38 civarlarında konsolide olmasını değerlendiriyoruz. 2025 yılında hasılat daralması kapsamında 2024 yılına nazaran düşüş beklediğimiz Esas Faaliyet Kârı ve Net Kâr rakamlarının, 2026 yılında hasılat büyümesinin destek bularak toparlanmasını beklemekteyiz.
Değerleme:
Şirket değerlemesi için İNA(İndirgenmiş Nakit Akımları) yöntemini yüzde 100 ağırlık ile kullandık. Buna göre; 37,66 Milyar TL civarında hedef piyasa değerine ulaşılmış olup, hisse başına hedef fiyatımızı, daha önce belirlediğimiz 50,46 TL seviyesinden 47,40 TL’ye revize ediyoruz. ‘’AL’’ olan tavsiyemizi ise; getiri potansiyelinin halen yüksek olmasından ötürü koruyoruz.