Net Karı %36 Azalan Havayolu Şirketinin Bilanço Analizi Yapıldı
Aracı kurum tarafından geçtiğimiz gün dördüncü çeyreğine ait özet gelir tablosunu ve bilançosunu açıklayan havayolu şirketinin analizi yapıldı.

Colendı Menkul Değerler, 05.03.2025 tarihinde Pegasus Hava Taşımacılığı A.Ş. (PGSUS) için finansal değerlendirme raporunu yayınladı.
Şirketin hisseleri için "Pegasus son 3 yıllık FD/FAVÖK ortalaması 6,9x iken mevcutta 7,4x ile %7 yukarda işlem görürken küreseldeki benzer şirketler 5,27x ortalama ile fiyatlıyor. Şirketin finansallarını nötr olarak değerlendiriyoruz." ifadelerini kullandı. Rapor ile ilgili ayrıntılar:
Colendı Menkul Değerler PGSUS Raporu
Pegasus Hava Taşımacılığı 4Ç24'te 27,78 milyar TL net satış, 6,47 milyar TL FAVÖK ve 1,97 milyar TL net kar açıkladı. Bu sonuçlar bir önceki çeyreğe göre ciroda %-30,7, FAVÖK'te % 59,7 ve net karda %-81,8 azalış olarak gerçekleşti. Bir önceki yılın aynı çeyreğine göre ise ciroda %49,7 ve FAVÖK'te %78,8 artış kaydederken net karda %-83,4 azalış şeklinde gerçekleşti. Yıllık olarak baktığımızda 2024 yılında 2023'e göre ciroda %58,5 ve FAVÖK'te %46,9 artış kaydederken net karda %-36,5 azalış gerçekleşti. Son çeyrekte piyasa beklentilerine göre ciroda %2,3, FAVÖK'te %9,4 ve net karda %876,2 artış gerçekleşti.
Şirketin en yoğun dönemini 3Ç24’te 1,09 milyar euroluk gelirle tamamlarken satışlar euro bazında %31 daralma kaydetti. FAVÖK marjındaki %16,7 daralmayla birlikte FAVÖK’te daralma %60 olarak etkisini gösterdi. Yıldan yıla baktığımızda ise 888 milyon euro ile 2023 yılına göre %6 artış kaydetti.
Şirketin arz edilen koktuk kilometresi (AKK) 2024 yılı boyunca %15 artarken 4. çeyrek sonuçlarda da paralel olarak gerçekleşti. Dış hat AKK %16 büyüyerek 2024 yılında 55,4 milyar olarak gerçekleşti. Şirket operasyonel olarak verimliliği ön planda tutmak kaydıyla doluluk oranındaki artışa ve yan gelirlerde büyümeye odaklandı. Misafir başı yan gelir 3Ç24’te 30,2 Euro olurken, 4Ç24’te 29,6 euro olarak gerçekleşti.
2024 yılında personel giderleri %67 ve bakım giderleri +%52 ile en yüksek artışa işaret ederken giderlerinin yaklaşık üçte biri olan yakıt giderleri %5 oranında atış göstermiş ve ortalamada %20 oranında artış kaydetmiştir. Böylelikle AKK başına birim gelir gider farkı 0,82 cent (2022:1,2 ve 2023:0,89) ile son 2 yıllık iyileşmeyi sürdürmüştür.
Şirketin net borcu geçen yıla göre %13 artışla 2.749 milyon euro oldu. Net borç / FAVOK rasyosu 2023 yılına göre %6 artışla 2,87x seviyesinden 3,07x seviyesine yükseldi.
Şirket 2024 Aralık ayında 200 adet (100 kesin + 100 alım opsiyonlu) Boeing 737-10 uçağı siparişi vererek 2028 sonrasında filoya katmayı planlamaktadır. Mevcutta 118 uçağıyla hizmet veren Pegasus 2025 yıl sonunda 127 uçağa çıkmayı hedefliyor. Bu artışla beraber 2025 yılı için toplam AKK büyümesini %12-14 arasında beklerken FAVÖK marjında yatay veya bir miktar artış öngörüyor. Pegasus son 3 yıllık FD/FAVÖK ortalaması 6,9x iken mevcutta 7,4x ile %7 yukarda işlem görürken küreseldeki benzer şirketler 5,27x ortalama ile fiyatlıyor. Şirketin finansallarını nötr olarak değerlendiriyoruz.